ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنتک در گذشته موبایلی با قابلیت دور کردن پشه ها تولید کرده بود

اگر تصورتان این است که در سال 2015، شاهد عجیب ترین اتفاقات در صنعت تلفن های هوشمند بوده اید، احتمالا چیزی از رخدادهای سال 2006 به گوشتان نخورده است. 9 سال پیش، شرکت کره ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

اگر تصورتان این است که در سال 2015، شاهد عجیب ترین اتفاقات در صنعت تلفن های هوشمند بوده اید، احتمالا چیزی از رخدادهای سال 2006 به گوشتان نخورده است. 9 سال پیش، شرکت کره ای پنتک، موبایلی را از طریق اپراتور SK Telecom ارائه کرد که مجهز به سیستم دافع پشه ها بود.

احتمالا در آن سال، پشه ها آزار و اذیت زیادی را برای شهروندان این کشور به وجود آورده بودند که پنتک را وادار به تولید چنین محصولی کردند. از طرفی، آنطور که در ضرب المثل ها گفته اند، «جایی که پشه نیش می زند، حتما مملو از فرصت هاست».

به همین خاطر تیم طراحان پنتک به ندای درونشان گوش دادند و در نهایت تلفن هوشمند SKY IM-U100 را معرفی کردند. بله نام این محصول اندکی عجیب به نظر می آید، علت هم این است که در آن دوران خبری از برندهای مطرح و شناخته شده به میان نبود و تلفن های همراه هم همان نام شماره مدلشان را داشتند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حتما می خواهید بدانید چه مشخصه ای از این موبایل بود که باعث پراکنده شدن پشه ها می شد؟ این دستگاه در اصل قادر بود نویزهایی فراتر از گستره قابل شنیدن برای انسان را تولید کرده و از طریق اسپیکرهای خود به بیرون انتشار دهد که برای پشه ها بسیار آزاردهنده است.

به غیر از این مشخصه اما، SKY IM-U100 یک تلفن هوشمند کشویی استاندارد بود که نمایشگر 2.6 اینچی TFT را در خود جای داده بود و به یک دوربین اصلی دو مگاپیکسلی و باتری 800 میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود که انرژی مورد نیاز برای صحبت کردن با موبایل تا سه ساعت را فراهم می کرد.

این موبایل همچنین از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می کرد که امکان ذخیره سازی فایل های MP3 را برای صاحبانش فراهم می نمود. امکانات ارتباطی این گجت نیز تنها به استاندارد اینترنتی WAP و یک پورت مادون قرمز خلاصه می شد که با در نظر داشتن دستگاه های فعلی موجود در بازار ابدا قابل قبول نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۹ دی ۱۳۹۴

    از هر شرکتی گوشی گرفتم بدبخت شد.پنتک،موتورولا وحالا اچ تی سی!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی