ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه SSD قابل حمل سامسونگ با ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی معرفی شد

سامسونگ سال گذشته از اولین حافظه SSD قابل حمل خود پرده برداشت. این شرکت کره ای اکنون در CES 2016 نسل دوم این محصول را نیز معرفی کرده است. حافظه جدید سامسونگ Portable SSD T3 ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۱

سامسونگ سال گذشته از اولین حافظه SSD قابل حمل خود پرده برداشت. این شرکت کره ای اکنون در CES 2016 نسل دوم این محصول را نیز معرفی کرده است.

حافظه جدید سامسونگ Portable SSD T3 نام دارد و از ساختاری مشابه با مدل قبلی، یعنی T1 برخوردار است. این محصول به تکنولوژی V-NAND سامسونگ مجهز است و سرعت خواندن/نوشتن ۴۵۰ مگابایت در ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

T3 هرچند در مقایسه با نسل قبلی اندکی بزرگ تر و سنگین تر شده، اما همچنان آنقدر کوچک است که به راحتی در جیب های شما جای می گیرد. اما بی شک مهم ترین تغییر T3 را می توان افزایش فضای ذخیره سازی آن دانست. حافظه جدید سامسونگ اکنون می تواند تا ۲ ترابایت اطلاعات را در خود نگه داری نماید. شایان ذکر است که سازنده کره ای این محصول را در حافظه های 250GB، 500GB و 1 ترابایت نیز ارائه می کند.

علاوه بر موارد اشاره شده، باید گفت که T3 از USB 3.1 و ارتباط نوع C هم پشتیبانی به عمل می آورد و همین موضوع آن را به گزینه ای ایده آل جهت اتصال به کامپیوتر، تبلت و موبایل تبدیل می کند.

حافظه جدید سامسونگ، که در برابر ضربه نیز مقاوم است، با استفاده از «استاندارد رمزنگاری پیشرفته یا همان AES» امنیت را برای شما به ارمغان می اورد. در واقع سامسونگ به کاربران این امکان را می دهد تا بر روی دستگاه خود رمزی را تعریف کنند و از دسترسی دیگران به اطلاعاتشان جلوگیری به عمل آورند.

کره ای ها برای این منظور یک اپلیکیشن اندرویدی را نیز توسعه داده اند که کاربران با استفاده از آن می توانند رمز عبور خود را تغییر دهند و از حافظه باقی مانده دستگاهشان مطلع گردند.

در حالی که سامسونگ قرار است این محصول را در ماه آینده روانه بازار کشورهای اروپایی و آمریکا کند، هنوز قیمت آن را به صورت رسمی اعلام نکرده است. اما اگر علاقه مند به حافظه قابل حمل سامسونگ شده اید، بد نیست بدانید که این محصول قرار نیست قیمت ارزانی داشته باشد.

کره ای ها در سال گذشته مدل ۱ ترابایتی T1 را با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می رساندند و اکنون با توجه به بالا رفتن سرعت خواندن/نوشتن در T3 می توان پیش بینی کرد که این محصول با افزایش قیمت قابل توجهی همراه گردد.

در نهایت اگر دوست دارید تا با نحوه کارکرد حافظه های SSD آشنا شوید، توصیه می کنیم که این مقاله دیجیاتو را از دست ندهید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی