ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Movi آشنا شوید؛ دوربینی که برای استریم زنده ویدئو طراحی شده است

همه ی ما شاید با خدمات Livestream آشنایی داشته باشیم اما شرکت یاد شده حالا دست به تولید دوربینی به نام Movi زده است که می توان آن را اولین تلاش این شرکت در حوزه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

همه ی ما شاید با خدمات Livestream آشنایی داشته باشیم اما شرکت یاد شده حالا دست به تولید دوربینی به نام Movi زده است که می توان آن را اولین تلاش این شرکت در حوزه ی سخت افزارهای مصرفی خواند؛ یک دوربین ویدیویی 4K جمع و جور که به شما اجازه می دهد در حین پخش زنده، ویدیوی خود را ادیت کنید.

مووی یک وبکم معمولی نیست که صرفاً با آن تصویر بگیرید و پخش کنید؛ نرم افزاری که روی این دوربین نصب شده است به شما اجازه می دهد نقش کارگردان ویدیوی خود را بر عهده بگیرید.

اول از همه باید دوربین را در محل دلخواه خود قرار دهید، سپس اپلیکیشن مووی را روی آیفون خود اجرا کنید (این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای iOS توسعه یافته است).

خود دوربین به صورت خودکار صورت ها و جابجایی های موجود در صحنه را تشخیص می دهد و حداقل ۹ قاب مختلف با بزرگ نمایی های متفاوت در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

دوربین مذکور این کار را به لطف زاویه ی لنز ۱۵۰ درجه ای و حسگر 4K خود انجام می دهد، اما شما قادر خواهید بود با چند ژست حرکتی ساده روی موبایل خود، کنترل آن را به شکل دلخواه به دست بگیرید.

مثلاً می توانید از دو انگشت خود برای تنظیم بزرگنمایی تصویر، کشیدن انگشت روی صفحه برای چرخش زاویه ی دوربین و یک اشاره ی کوتاه روی نمایشگر برای گرفتن یک شات دیگر استفاده نمایید.

همچنین می توانید ویدیوی خود را روی موبایل یا یک کارت حافظه ی microSD ذخیره کنید (یک کارت حافظه ی ۱۶ گیگابایتی همراه دوربین هست)، آن را به صورت زنده استریم یا پخش کنید و یا هر دوی این کارها را با هم انجام دهید. نکته اینجاست که برای انتشار زنده ی ویدیوی خود باید ماهانه ۹ دلار حق استفاده بپردازید.

movi-640x360
Movi یک دوربین ویدیویی کوچک است که به همراه اپلیکیشنی ویژه iOS آمده است تا پخش زنده ی ویدیویی را وارد مرحله ی تازه ای کند.

این دوربین به لحاظ تکنیکی از نوع 4K است اما به خاطر آنکه قابلیت پخش ویدئو به صورت لایو را داشته باشد، تا حدود زیادی از کیفیت ویدئوهای آن کاسته می شود و خروجی نهایی آن رزلوشن 720p یا همان HD را خواهد داشت.

مووی سطحی متشکل از تعدادی میکروفون دارد اما درگاهی برای اتصال میکروفون جداگانه روی آن تعبیه نشده است. باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت آن نیز انرژی لازم برای تنها یک ساعت پخش زنده را فراهم می کند. البته شرکت لایو استریم لوازم جانبی Movi Pro را با قابلیت ۱۰ ساعت استفاده و مقاومت اندک در برابر آب برای کاربران حرفه ای خود در نظر گرفته است.

با در نظر گرفتن هزینه ی ماهانه ی دوربین مووی به سختی می توان تصور کرد مخاطبان زیادی برای خود پیدا کند اما پیش بینی می شود که شمار زیادی از کاربران Periscope و یا Meerkat به استفاده از آن جذب گردند.

دوربین یاد شده به وای فای و بلوتوث مجهز است و اپلیکیشن آن نیز با تمام دستگاه هایی که از iOS 9 بهره می برند سازگاری دارد. پایه ی نصب نیز دیگر سخت افزاری است که همراه این محصول ارائه می شود. دوربین کوچک و جالب شرکت لایو استریم در ماه آوریل با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار خواهد آمد، اما می توانید از همین امروز روی وبسایت مووی آن را به قیمت ۲۰۰ دلار پیش خرید کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehr Movi
    sepehr Movi | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    اینا از اسم من سو استفاده کردن
    شکایت میکنم
    پدرشونو در میارم
    غرامتم میگیرم
    *مویی منم و از ۲۰۰۹ ثبت شده

    • مهرداد
      مهرداد | ۱۴ دی ۱۳۹۴

      اقا برو پیگیری کن پدرشونو درار.بخاطر این کپی برداری و پرداخت نکردن حق پتنت n ملیون دلار ازشون پول طلب کن.حقتو ازشون بگیر.برو ببینم چه میکنی.دعای من و بقیه دوستان بدرقه راهت

مطالب پیشنهادی