ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

عادت قدرتمند قدردانی، زندگی شما را متحول خواهد کرد

مباحث مرتبط با مثبت اندیشی اغلب مواقع می توانند به دیدگاه هایی ساده لوحانه و اکثراً خطرناک تبدیل شوند که ممکن است شما را از تلاش دور کنند. واقعیت این است که اگر محصول یا ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

مباحث مرتبط با مثبت اندیشی اغلب مواقع می توانند به دیدگاه هایی ساده لوحانه و اکثراً خطرناک تبدیل شوند که ممکن است شما را از تلاش دور کنند. واقعیت این است که اگر محصول یا خدمات شما مناسب نباشد، تمام خوش بینی دنیا هم نمی تواند کمکی به شما بکند. دیدگاه مثبت نگر، یک ابزار است و نمی تواند به صورت خودکار به شرکت شما چیزهایی ببخشد که ندارد.

با این حال ابراز قدردانی به خاطر دستاورد هایی که داشته اید می تواند به شکوفایی بیشتر شما کمک کند. مجله ی نیویورک به تازگی پژوهشی علمی منتشر کرده است در باب قدرت قدردانی. خلاصه ی این پژوهش این است که کسانی که عامدانه به خاطر داشته هایشان شکرگزاری کرده اند، اگر نگوییم تا ماه ها، تا هفته ها پس از این کار فعالیت های مغزی متفاوتی از خود نشان داده اند.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نتایج این پژوهش حاکی از آن هستند که حتی ماه ها پس از یک شکرگزاری کتبی، مغز افراد هنوز در حالت قدردانی قرار دارد. هرچه بیشتر مغز خود را به احساس قدردانی و ابراز آن تمرین دهید، بیشتر به این چارچوب ذهنی عادت می کند، تا جایی که می توان برای مغز یک «عضله» ی شکرگزاری متصور شد که می توان آن را تمرین داد و تقویت کرد. البته از جهتی می توان گفت این با سایر چیزهایی که از طریق تمرین می توان به دست آورد فرق چندانی ندارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، هرچه بیشتر برای داشتن چنین احساسی تلاش کنید، این احساس به صورت خودجوش در آینده بیشتر به سراغتان خواهد آمد.

ابراز قدردانی می تواند به یک عادت بدل شود، تا جایی که کم کم بهانه های بیشتری برای شکرگزار بودن خواهید یافت. به نظر می رسد عکس این موضوع نیز صدق کند: اگر باور نداشته باشید که همین حالا نیز به اندازه ی کافی بهانه برای شکرگزار بودن دارید، احتمالاً در آینده نیز چنین احساسی به سراغتان نخواهد آمد. با این حال هنوز به صورت علمی به این موضوع پرداخته نشده است.

شما شکرگزاری خود را چگونه نشان می دهید؟ خیلی ساده می توان فهرستی از چیزهایی تهیه کرد که می توان به خاطرشان شکرگزار بود؛ درست مثل کاری که در پژوهش یادشده انجام شد. برای خیلی ها، تفکر در مورد جایگاهی که مثلاً یک سال قبل داشته اند و دستاوردهایی که در این مدت کسب کرده اند و چالش هایی که بر آنها غلبه کرده اند همین احساس را تقویت می کند. نکته ی دیگری که باید مد نظر داشت این است که توصیه می شود موفقیت های خود را، هرچند کوچک، جشن بگیرید.

به هر صورت در کل، پژوهش یاد شده یک بار دیگر بر اهمیت بزرگداشت هر موفقیتی از جمله پیروزی های کوچک تأکید کرده است. این کار در گذر زمان به یک عادت تبدیل می شود و در نهایت می تواند احساس درونی یک عمر زندگی شما را به کلی تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    in shokr gozari shomare be hame chiz miresone mesle jadoe kayenat karai mikonan kke baz az ona tashakor konid va hamin tori mishe ke kamelan donya be kame shoma mishe

مطالب پیشنهادی