ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و پرداخت ۱۳۰ میلیون پوند مالیات معوقه به دولت انگلیس

شرکت گوگل که در سال های اخیر از پرداخت مالیات در کشورهای اروپایی به شکل های مختلفی شانه خالی کرده اما به تازگی با دولت انگلیس توافق نموده و قرار است ۱۳۰ میلیون پوند (معادل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

شرکت گوگل که در سال های اخیر از پرداخت مالیات در کشورهای اروپایی به شکل های مختلفی شانه خالی کرده اما به تازگی با دولت انگلیس توافق نموده و قرار است ۱۳۰ میلیون پوند (معادل ۱۸۵ میلیون دلار) بابت مالیات عقب افتاده به این کشور پرداخت نماید.

پیش از این انتقادات بسیاری به سیاست های شرکت مورد بحث وارد بود، چرا که گفته می شد گوگل تلاش می کند به هر نحوی که شده از پرداخت مالیات فرار کند.

در این میان گوگل تنها نیست و شرکت های چند ملیتی نظیر فیسبوک، آمازون و استارباکس هم زیر بار انتقادات قرار داشته اند و تلاش می کنند خارج از خاک آمریکا، کمترین حد از مالیات را پرداخت کنند.

مقر اصلی گوگل در اروپا، در کشور ایرلند قرار دارد (جایی که مالیات ها بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس است) و همین اقدام و انتخاب کشور یاد شده نیز به جهت کاهش دادن پرداخت های مالیاتی صورت پذیرفته است.

در این میان گفته می شود که بیشتر درآمد گوگل به مجموعه جزایر برمودا رهسپار می شود؛ جایی که قانون پرداخت مالیات شرکت ها برابر با صفر بوده و به نوعی یک بهشت برای شرکت های اینچنینی به شمار می رود.

در این میان آقای «Matt Brittin»، مدیر ارشد اروپای گوگل بیان نموده که شرکت متبوعش در اصل ملیتی آمریکایی دارد و در وطن خود مالیاتی که برایش وضع شده را پرداخت می کند چرا که آن کشور، جاییست که گوگل بیشتر درآمدهایش را نیز کسب می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی