ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

یک توصیه ساده بهره وری به سبک وارن بافت

همه ی ما هر روز با این انتخاب از خواب بیدار می شویم: امروز چه کار کنم؟ همین سؤال ساده می تواند در انتهای روز باعث دستیابی به یک دستاورد ارزنده و یا مایه ی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

همه ی ما هر روز با این انتخاب از خواب بیدار می شویم: امروز چه کار کنم؟

همین سؤال ساده می تواند در انتهای روز باعث دستیابی به یک دستاورد ارزنده و یا مایه ی شرمساری شما باشد. بدترین روزهای اغلب ما روزهایی هستند که بالاخره پای میز کارمان می نشینیم تا به کارهایی که قبلاً فهرست کرده ایم رسیدگی کنیم و می بینیم ساعت سه بعد از ظهر است. اینجاست که از خودمان می پرسیم «چه بلایی بر سر روز من آمد؟» و با خودمان می گوییم عجب اتلاف وقتی.

اگر جستجوی ساده ای انجام دهید با مقالات بی شماری مواجه خواهید شد که یک یا چند مورد از موارد زیر را به شما توصیه می کنند:

1- فهرستی تهیه کنید

2- ببینید از بین مواردی که فهرست کرده اید کدام اهمیت بیشتری دارند

3- فهرستتان را بر اساس میزان اهمیت دوباره مرتب کنید

4- از بالا به پایین شروع به انجام موارد یاد شده کنید

5- برای رسیدگی به امور پیش بینی نشده زمان کافی اختصاص دهید

استثنا همیشه وجود دارد، اما اغلب مردم برای رسیدن به چنین فرایندی به اندازه ی کافی عقل دارند. اجرای این فرایند حتی به بدترین شکل ممکن نیز باید بتواند روز پربازده ای برای شما رقم بزند. اما تا کجا؟

خیلی ها اعتقاد دارند بهره وری روزانه تنها به خود شما و هدف یا هدف هایی که برای خودتان در نظر می گیرید بستگی دارد. مشکلی که این فهرست و رتبه بندی موارد ذکر شده در آن بر اساس میزان اهمیت دارد این است که ممکن است شما را از پا بیندازد. واقعیت این است که یک فرد عادی شاید بتواند 3 مورد از مهم ترین موارد فهرستی 10 تایی را انتخاب کند و مجدانه سعی کند آنها را به انجام برساند. اما همه ی ما می دانیم که اگر تنها 2 مورد از آنها را نیز به انجام برسانیم خیلی هنر کرده ایم. این در حالی است که مورد سوم و موارد بعدی تا انتهای لیست، همچنان در پس ذهن ما آزارمان می دهند.

در این میان داستانی نقل شده که به وارن بافت نسبت داده می شود که به بهترین نحو رویکرد «فهرست کارهای انجام ندادنی» را بازگو می کند. این فهرست در برابر فهرست کارهای انجلم دادنی، شامل مسائل و کارهایی است که در طول روز، هفته و یا برای همیشه، نباید به آنها بپردازید. اینکه به عنوان یک انسان و یا عضوی از یک تیم به خودتان این اجازه را بدهید که نگران مسائل به خصوصی نباشید، حس آزادی فوق العاده ای به شما می بخشد.

فکرش را بکنید با این کار چه بار سنگینی را از روی دوش خود بر خواهید داشت. اصطلاح مناسب برای آن نیز کنار گذاشتن است، نه از اولویت آن کاستن. تمام کارهای غیر ضروری را تا زمانی که دستتان به انجام کارهای ضروری بند است به طور کامل کنار بگذارید.

به خودتان اجازه ی انجام ندادن بسیاری کارها را بدهید و ببینید چه تحول بزرگی در زندگی تان رخ می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی