ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک به زودی سه چیپست مجتمع اقتصادی با پشتیبانی از LTE معرفی خواهد کرد

این روزها قدرت پردازشی موبایل ها به حد مطلوبی رسیده و حتی ساده ترین نمونه ها از این محصولات نیز می توانند نیاز قشر کثیری از کاربران را برآورده سازند. اما هنوز برخی قابلیت ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

این روزها قدرت پردازشی موبایل ها به حد مطلوبی رسیده و حتی ساده ترین نمونه ها از این محصولات نیز می توانند نیاز قشر کثیری از کاربران را برآورده سازند. اما هنوز برخی قابلیت ها در تلفن های هوشمند اقتصادی به چشم نمی خورد. یکی از همین ویژگی ها، پشتیبانی از LTE یا نسل چهارم شبکه های مخابراتی است.

حال به نظر می رسد که کمپانی مدیاتک، طراح و سازنده چیپست های مخصوص دستگاه های همراه، به زودی تصمیم دارد سه چیپست ارزان قیمت برای محصولات اقتصادی توسعه دهد که از شبکه LTE هم پشتیبانی به عمل می آورند.

a10380c4cd9c4066b4833e5de1de80ea-w600

چیپست اول، MT6738 نام دارد که از پردازنده ای با ۴ هسته پردازشی Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتزی بهره می برد. این چیپست همچنین به پردازنده گرافیکی Mali-T860 MP1 نیز مجهز شده و تا چهار گیگابایت رم را پشتیبانی می کند.

سیستم-بر-چیپ مورد اشاره از سوی دیگر می تواند یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را نیز مدیریت کرده و ویدیوها را با کیفیت 1080p به ثبت برساند.

چیپست بعدی، MT6750 نام دارد و از هشت هسته ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ و ۱ گیگاهرتزی بهره می برد. می تواند تا ۴گیگابایت رم را مدیریت کند و دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی را نیز پشتیبانی نماید. لازم به ذکر است که در کنار پردازنده یاد شده، یک پردازشگر گرافیکی از نوع Mali-T860 MP2 در این چیپست به کار گرفته شده است.

محصول بعدی مدیاتک، MT6750T نام خواهد داشت که با چیپست یاد شده قبلی یکی بوده و تنها تفاوت اصلی، پشتیبانی از نمایشگر Full HD است چرا که دو نمونه قبلی صرفا از نمایشگرهای HD پشتیبانی می کنند.

گفته می شود مدیاتک تصمیم دارد تا پیش از پایان یافتن نیمه اول سال ۲۰۱۶، از این سه چیپست با قیمت های بین ۵۰ الی ۶۰ دلار برای شرکت های سازنده تلفن های هوشمند رونمایی به عمل آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • AmirSlip
    AmirSlip | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    قیمت اشتباه هس اگه این 60 دلاره بعد چطور گوشی میسازن 100 دلار!

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    آفرین به مدیاتک

  • پوریا
    پوریا | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    به نظرتون قیمتش درسته؟فکر کنم اسنپ 808 40 دلاره..

مطالب پیشنهادی