ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد قدرت بینایی به تلفن های همراه تان بدهد

گوگل امروز از همکاری خود با شرکت Movidius که در زمینه توسعه چیپ تخصص دارد پرده برداشت. دستاورد و ماحصل این همکاری، افزایش قدرت اسمارت فون ها در زمینه تکنولوژی تشخیص تصاویر است. در دستگاه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

گوگل امروز از همکاری خود با شرکت Movidius که در زمینه توسعه چیپ تخصص دارد پرده برداشت. دستاورد و ماحصل این همکاری، افزایش قدرت اسمارت فون ها در زمینه تکنولوژی تشخیص تصاویر است.

در دستگاه های کنونی، چنین مشخصه ای محدود به اپ های وابسته به سرورهای ابری است که از تکنیک های هوش مصنوعی پیشرفته برای اجرای فرآیند شناخت چهره صورت و دیگر موارد بهره می برد. در نتیجه ی این همکاری، گوگل از چیپ MA2450 ماویدیوس در اسمارت فون های اندرویدی استفاده خواهد کرد تا به این دستگاه ها اجازه تماشا و به حافظه سپردن را بدهد.

چهره ها، علامت های موجود در سطح شهر و هر چیز دیگری که ممکن است تلفن همراه تان آن ها را ببیند، بدون هیچ نیازی به اینترنت و بررسی شدن توسط الگوریتم های خاص در سرورهای ابری، در حافظه تلفن همراه تان می ماند.

اما این تکنولوژی چه استفاده ای دارد؟ یک تلفن همراه با قابلیت تشخیص تصاویر می تواند به افراد نابینا کمک بسیاری کند تا به راحتی در بیرون از خانه به گشت و گذار بپردازند. در حال حاضر، Google Photos مجموعه ای بزرگ از تصاویر را روی سرورهای ابری ذخیره دارد و می تواند در این مورد استفاده شود.

شرکت ماویدیوس پیش از این با گوگل در پروژه تانگو (پروژه ای که به تلفن های همراه اجازه نقشه برداری سه بعدی از محیط را می دهد) مشارکت داشت و کمپانی ساکن مانتین ویو حالا معتقد است که کار کردن با ماویدیوس، می توانند بهره وری از هوش ماشینی را به دستگاه های شخصی بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    "HER"

  • آریا
    آریا | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    برای نابینایان بسیار کاربردیه

مطالب پیشنهادی