ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش فروش اسمارت فون ها
موبایل

احتمال کاهش نرخ رشد بازار اسمارت فون های کشور هند در سال ۲۰۱۶

با آن که چند سالی هست نرخ رشد بازار تلفن های هوشمند در کشورهایی چون آمریکا و چین به طور مرتب با کاهش همراه بوده، در عوض بازار هندوستان هر سال نرخ رشدی دو رقمی را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۵

با آن که چند سالی هست نرخ رشد بازار تلفن های هوشمند در کشورهایی چون آمریکا و چین به طور مرتب با کاهش همراه بوده، در عوض بازار هندوستان هر سال نرخ رشدی دو رقمی را تجربه کرده است.

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر موسسه Counterpoint، حجم فروش اسمارت فون ها در کشور هندوستان طی سال گذشته با رشدی ۲۳.۳ درصدی مواجه بوده است. به این ترتیب بازار این کشور آسیایی پس از آمریکا و چین، سومین بازاریست که از مرز فروش بیش از ۱۰۰ میلیون واحد در طی یک سال عبور می کند.

آنچه که امروز از هجوم تولیدکننده های مختلف برای احداث کارخانه در کشور هند شاهد هستیم، درست همانند آن تب و تابی است که یک دهه پیش در بازار چین به راه افتاده بود. وزارت ارتباطات این کشور به تازگی اعلام کرده که آنها قصد دارند تولید سالانه تلفن های هوشمند خود را در طی دو سال آینده به ۵۰۰ میلیون دستگاه برسانند.

اما با این وجود، کمپانی Accenture که در زمینه ارائه مشاوره های مدیریتی فعالیت دارد، معتقد است که بعید نیست تب و تاب شرکت های مختلف برای ورود به بازار هند در طی یکی دو سال آینده فروکش کند.

این شرکت به تازگی نظرسنجی جامعی را از میان ۲۸ هزار نفر در ۲۸ کشور دنیا به انجام رسانده که نشان می دهد تنها ۴۸ درصد از افراد قصد دارند تا یک سال آینده تلفن هوشمند تازه ای خریداری کنند. نکته مهم در این نظر سنجی آن است که عمده این ۲۸ کشور جزو کشورهای پیشرفته و صنعتی محسوب می شوند. Accenture یک بار هم در سال ۲۰۱۴ این نظرسنجی بین المللی را به انجام رسانده بود که در آن سال آمار فوق بیش از ۵۴ درصد بوده است.

مسئله نگران کننده برای تولیدکننده های عمده تلفن های هوشمند این است که بخش اعظمی از این افت تمایل به خرید در بازارهایی به وجود آمده که در گذشته جزو مهمترین و پرشتاب ترین بازارها از لحاظ نرخ رشد بوده اند؛ یعنی دو کشور چین و هند.

در چین تنها ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که در سال پیش رو یک اسمارت فون جدید را خریداری خواهند کرد. این عدد در دو سال قبل حدود ۸۲ درصد بوده است. آمار ۶۸ درصدی امسال هندوستان نیز افتی محسوس را نسبت به رقم ۸۰ درصدی سال ۲۰۱۴ نشان می دهد.

در بازارهای توسعه یافته تری چون آمریکا و انگلستان این ارقام در طی دو سال گذشته تقریبا، ثابت و در حدود ۳۸ درصد باقی مانده است.

از هر ۱۰ هندی سوال شونده ۸ نفر در حال حاضر صاحب یک موبایل هوشمند هستند. این رقم در چین به حدود ۹ نفر می رسد.

در بازاری که هر روز به اشباع شدن نزدیک تر می شود، سازندگان می بایست تلاش بیشتری به خرج دهند تا بتوانند نظر مساعد مشتریان را جهت ارتقای موبایل فعلی خود جلب نمایند.

حدود ۴۷ درصد از افرادی که در نظرسنجی Accenture شرکت کرده اند، معتقدند که تلفن هوشمند فعلیشان هنوز توانایی انجام تمام کارهای مورد نظر آنها را دارد. تنها ۲۶ درصد از این افراد اعلام کرده اند که به تازگی یک اسمارت فون خریده اند.

۱۴ درصد از این گروه عدم استطاعت مالی را به عنوان مانع تعویض موبایل خود بیان داشته اند و ۴ درصد نیز نبود نوآوری در محصولات فعلی را عامل بازدارنده اصلی می دانند.

نظر سنجی کمپانی Accenture دیگر ابزارهای هوشمند را نیز شامل شده است. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مردم هنوز تمایلی چندانی به خرید ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا ندارند. در این بررسی، بالا بودن قیمت، نگرانی از حفظ حریم شخصی و همچنین پیچیدگی کاربری، به عنوان مهمترین عدم تمایل عنوان مطرح شده است.

پوشیدنی های هوشمند نیز وضعیت مشابهی دارند. تنها ۱۳ درصد از سوال شوندگان اعلام کرده اند که قصد دارد در سال جاری یک گجت پوشیدنی هوشمند خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی