ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: Asus Zenfone Zoom ؛ جهان بینی به شیوه ذن

[digisqoute person="Prince" image="https://static.digiato.com/digiato/2016/02/rs_560x415-150509145729-1024-prince-tidal.jpg" ]مثل کتاب ها و سیاه پوستان، آلبوم ها هم اهمیت دارند.[/digisqoute] این جمله را خواننده و موسیقیدان معروف، پرینس، در جریان مراسم گرمی گفت. البته منظور او آلبوم های موسیقی بوده ولی ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۵
Prince

Prince

مثل کتاب ها و سیاه پوستان، آلبوم ها هم اهمیت دارند.

این جمله را خواننده و موسیقیدان معروف، پرینس، در جریان مراسم گرمی گفت. البته منظور او آلبوم های موسیقی بوده ولی چه فرقی می کند؛ آلبوم، آلبوم است. بیایید فکر کنیم آلبوم های عکس را گفته. معلوم است که عکس ها مهم هستند. دوربین ها هم مهم هستند. امروز به لطف تلفن های هوشمند همه عکاس شده اند (با احترام به عکاس های حرفه ای) و هر کسی در حد و توان خودش عکاسی می کند. بعد هم با ذوق و سلیقه ای که دارد، آن را با اپلیکیشن های مختلف ویرایش می کند و روی اینستاگرام با دوستانش به اشتراک می گذارد.

کار پسندیده ای است. حتی اگر با ویرایش عکس آشنا باشید، می توانید با اعمال یک سری ویرایش خوب، یک عکس ضعیف را به یک عکس زیبا تبدیل کنید. اما گاهی نمی شود؛ چون به دلیل افت کیفیت نمی توانید قسمت مورد نظرتان را از عکس جدا کنید. دلیلش هم این است که دوربین اکثر موبایل ها بزرگنمایی دیجیتال دارد و وقتی زوم می کنید، در اصل تصویر بریده (Crop) می شود. ایسوس برای حل این مشکل ذن فون زوم را ساخته است.

Zenfone Zoom یک کمرافون است که با داشتن دوربینی پر تجهیزات، وعده تجربه عکاسی حرفه ای را به کاربران می دهد و بارزترین ویژگی آن، داشتن 3 برابر بزرگنمایی اپتیکال است. با دیجیاتو همراه باشید تا ببینیم ایسوس چه قدر در تحقق وعده اش موفق بوده است.

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

طراحی

IMG_1755

ذن فون زوم در نمایشگاه CES 2015 معرفی شد و اگر پوشش دیجیاتو را دنبال کرده باشید، حتماً با آن آشنایی دارید. این موبایل بر مبنای چیپست اینتل طراحی شده و قیمت مناسب آن در کنار کیفیت ساخت بالایش، ذن فون را گزینه ای جذاب برای کاربران ساخته است. ابعاد ذن فون بسیار بزرگ است. نمایشگر 5.5 اینچی آن یک طرف و حاشیه های زیاد آن از طرف دیگر، این موبایل را در رده موبایل های غول پیکر جا می دهند. اگر بخواهیم ظاهر ذن فون را از جلو توصیف کنیم، مثل تبلتی است که کوچک شده باشد.

ذن فون ابعادی معادل 158.9x78.8 دارد و ضخامت آن به خاطر لنز دوربین عظیم الجثه اش به 12 میلی متر می رسد. وزن آن نیز برابر 185 گرم است. بنابراین در این قسمت هیچ ویژگی مثبتی نمی بینم. اما اگر از جنبه کیفیت ساخت نگاه کنیم، قضیه کاملاً متفاوت است. اگر بگوییم ذن فون زوم خوش ساخت ترین موبایل ایسوس است، اغراق نکرده ایم.

IMG_1780

بدنه دستگاه طی 201 مرحله ساخته می شود و فرآیندهایی همچون ماشین کاری CNC، برش با الماس، رنگ کاری آنودیزه روی آن انجام می شود. قاب دور آن از آلیاژ آلومینیوم است و کاملاً حس استحکام را به شما منتقل می کند. نکته جالبی که در مورد رنگ شاسی دستگاه وجود دارد این است که در محیط های مختلف رنگ های متفاوتی به خود می گیرد. مثلاً در حین عکاسی برای بررسی دیجیاتو، بنفش دیده می شد و در دفتر دیجیاتو قهوه ای رنگ بود.

IMG_1798

درب پشتی نیز دارای بافت چرمی است که به نظر ما در مقایسه با چرم LG G4، استحکام بیشتری دارد. به گفته ایسوس به روش ایتالیایی دباغی شده است. البته همچنان ممکن است در طول زمان پوسته آن خراشیده شود اما چون چرم قاب پشتی به دلیل فشرده شدن، سفت شده و بافت دار هم هست، مشکل چندانی با آن نخواهید داشت.

ایسوس برای محکم کاری، بخشی از پایین قاب پشت دستگاه را نیز برجسته کرده، دور آن را دوخته و لوگوی خود را کنارش مهر کرده تا چرم بودن قاب محسوس تر باشد. برجسته شدن قاب در پایین آن هدف دیگری نیز دارد. ایسوس با این برجستگی کاری کرده که وقتی دستگاه روی یک سطح قرار می گیرد، صاف باشد و به خاطر برجستگی دوربین، شیب پیدا نکند.

IMG_1793

ذن فون زوم یک کمرافون است و این را به وضوح می توانید در طراحی آن ببینید. لنز بزرگ دوربین یک دایره بزرگ را در پشت دستگاه به خود اختصاص داد و از این جهت شباهت زیادی با لومیا 1020 دارد. این دایره که از دوربین محافظت می کند، فلزی است و کمی نسبت به سطح بدنه، برجستگی دارد. در کنار دستگاه نیز دو دکمه فیزیکی شاتر دوربین قرار دارند که هر دو عالی عمل می کنند و با حالت کلیک مانندی که دارند، کاملاً حس عکاسی با یک دوربین را به شما می دهند.

نمایشگر

IMG_1754

ذن فون زوم دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی IPS است که رزولوشنی معادل 1080x1920 ارائه می دهد. حاشیه اطراف نمایشگر بسیار زیاد است و با استاندارد تلفن های هوشمند امروزی فاصله دارد. نسبت مساحت نمایشگر به سطح جلوی دستگاه، 65.9 درصد است که اگر ایسوس بخواهد با سایر پرچمدارها رقابت کند، باید آن را به حدود 70 درصد برساند.

یکی از قابلیت های نرم افزاری جالب موبایل ها و تبلت های ایسوس، اپلیکیشن Splendid است که با استفاده از آن می توانید طیف رنگ نمایشگر و میزان اشباع رنگ آن را شخصی سازی کنید. مثلاً می توانید از بین گزینه های Balance (معمولی) یا Vivid (پویا( انتخاب کنید یا خودتان وارد عمل شوید و تنظیمات مورد نظرتان را دستی وارد کنید.

نمایشگر ذن فون زیر نور خورشید خوانایی مطلوبی دارد؛ کیفیت تصویر نمایشگر کاملاً راضی کننده است و رنگ ها زیبا و شفاف هستند. وضوح آن نیز با تراکم 403 پیکسل در هر اینچ قابل قبول است. تنها مشکل نمایشگر را می توان کنتراست پایین آن دانست زیرا رنگ مشکی خلوص کافی ندارد و کم بودن کنتراست موجب کاهش عمق تصویر می گردد.

نرم افزار

IMG_1803

ذن فون زوم با اندروید 5 عرضه شده که برای زمان حال کمی قدیمی به نظر می رسد چون موبایل های جدید از اندروید 6 بهره می برند. در عوض ایسوس کلی امکانات و اپلیکیشن های جانبی برای آن در نظر گرفته که آن ها را از طریق رابط کاربری اختصاصی اش که ZenUI نام دارد، به دست شما می رساند. یکی از قابلیت های ZenUI، صفحه سرچ آن است که مشابه صفحه Siri آیفون طراحی شده و اپلیکیشن های پرکاربرد، عبارت های پر جست و جو و ... را نمایش می دهد.

لانچر ذن یک لانچر تمام عیار است و می توانید بدون نصب کردن اپلیکیشن اضافه ای، تغییرات مختلفی در ظاهر UI ایجاد کنید؛ از اندازه و نوع فونت گرفته تا افکت انیمیشن ها. انیمیشن ها و جا به جایی در منوها روان و بدون لگ، و عملکرد نرم افزاری ذن فون کم نقص است. قابلیتی مثل Knock On ال جی نیز در ذن فون زوم وجود دارد و با دو بار ضربه زدن روی نمایشگر می توانید آن را خاموش و روشن کنید.

1

رابط کاربری ZenUI به خودی خود قابلیت ویژه ای ندارد و اپلیکیشن های ایسوس هستند که به آن جان می بخشند. یکی از آن ها Splendid است که در بخش نمایشگر در موردش صحبت کردیم. اپلیکیشن MiniMovie برای ساختن اسلایدشو کاربرد دارد و می توانید خیلی راحت و سریع کلیپ هایی زیبا و حرفه ای از تصاویر خود بسازید.

با اپلیکیشن PhotoCollage نیز همانطور که از نامش پیداست، می توانید کلاژهایی در قالب های مختلف مثل Grid یا حالت روزنامه ای بسازید و روی آن ها افکت اعمال کنید. میانبر این دو اپلیکیشن در گالری تصاویر نیز قرار گرفته تا بتوانید به راحتی اسلایدشو یا کلاژ بسازید.

2

یکی دیگر از این اپلیکیشن های جالب، خط کش لیزری است که از لیزر مادون قرمز دوربین برای اندازه گیری فاصله استفاده می کند. در کنار این اپلیکیشن ها، ایسوس 100 گیگابایت فضای رایگان گوگل درایو هم برای کاربران ذن فون زوم در نظر گرفته و آن ها را تشویق کرده تصاویرشان را روی گوگل درایو ذخیره کنند و آن ها را در شبکه اجتماعی ZenCircle به اشتراک بگذارند.

ایسوس تلاش زیادی برای بهینه کردن عملکرد نرم افزار انجام داده و با تهیه دو اپلیکیشن ASUS Mobile Manager و Power Saver با مدیریت فایل ها و اپلیکیشن های اضافه به شما کمک می کند سیستم عامل را سبک تر نگه دارید و ماندگاری باتری دستگاه را نیز افزایش دهید.

دوربین

IMG_1769

می رسیم به اصل ماجرا یعنی دوربین. خواستیم بگوییم این ژاپنی ها آخرش یک چیزی می شوند اما دیر جنبیدیم. خیلی وقت است چیزی شده اند؛ دوربین ذن فون زوم حاصل دست رنج چشم بادامی ها است. ذن فون زوم یک سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی پاناسونیک دارد که از لنز 10 تکه ساخته شرکت ژاپنی HOYA بهره می برد.

دوربین ذن فون زوم حاصل دست رنج چشم بادامی ها است

آنچه که این دوربین را متمایز می کند، لنز با فاصله کانونی 28-84 است که حاصل آن، بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر است. از دیگر فضایل ذن فون زوم، لرزشگیر اپتیکال است که مرهمی است بر دست های علیل و عصایی است کمک زوم اپتیکال تا به هنگام بزرگنمایی، دوربین نلرزد و عکاس نلغزد و به موجب آن عکس های زیبا گرفتندی.

IMG_1826

ال جی و هواوی فوکوس لیزری را به استانداردی در پرچمدارهای خود تبدیل کرده اند و اکنون ایسوس نیز به سراغ آن رفته است. این دوربین دارای فاصله کانونی بین 28 تا 84 میلی متر است و با استفاده از فوکوس لیزری مادون قرمز، می تواند ظرف 0.03 ثانیه فوکوس کند. نکته شگفت انگیز در مورد فوکوس دوربین این است که از فاصله 5 سانتی متری و حتی کمتر از آن هم قادر است فوکوس کند.

دوربین ذن فون زوم فلش دو رنگ دارد و همچنین دارای گشودگی متغیر f/2.7-4.8 است که دیدن چنین سیستمی در یک موبایل جالب است. ایسوس از نظر ویژگی های سخت افزاری و امکانات دوربین ذن فون، آن را با دوربین های DSLR مقایسه می کند.

مثلاً اگر دکمه شاتر را تا نصفه فشار دهید، فوکوس می کند و اگر آن را انتها ببرید، عکس می گیرد که هم کار شما را راحت تر می کند و هم تجربه عکاسی لذت بخشی می دهد. دکمه کناری آن هم برای ضبط ویدیو به کار می رود. نکته جالب این که اگر موقع کار کردن با دوربین به لنز آن نگاه کنید، حرکت کردن و صدای اجزای داخل آن را خواهید شنید.

IMG_1770

امکانات دوربین نیز مثل سخت افزار آن پیشرفته است. در حالت دستی می توانید تنظیماتی مثل White Balance، Exposure Value، ISO، سرعت شاتر و فوکوس را به طور دستی تغییر دهید. سرعت شاتر تا 32 ثانیه قابل تنظیم است که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود. در این حالت نمودار هیستوگرام و خط تعادل نیز نمایش داده می شود. کار کردن با تنظیمات دستی آسان است اما در رابط کاربری آن لگ و کندی وجود دارد که از این لحاظ دوربین LG G4 کاملاً سرتر است چون هیچ لگی موقع کار با دوربین ندارد.

حالت های عکاسی زیاد، کاربر را سردرگم می کند. ما می خواهیم موباییل را بیرون بیاوریم و راحت عکس بگیریم

دو مورد روی تجربه کاربری دوربین تأثیر منفی می گذارند: یکی رابط کاربری شلوغ آن و دیگری نوتیفیکیشن مداوم برای رفتن به حالت Low Light. رابط کاربری شلوغ از این جهت مشکل دارد که کاربر را سر در گم می کند. ایسوس حالت های عکاسی بسیاری برای دوربین در نظر گرفته و این، کاربر را سر در گم می کند. ما می خواهیم موبایل را بیرون بیاوریم، دوربین را اجرا کنیم و راحت عکس بگیریم. مثل آیفون و G4.

cam1

علاوه بر حالت خودکار و دستی، حالت های متنوع دیگری نیز برای عکاسی در نظر گرفته شده اند:

  • Beautification: تصویر را در حین عکاسی با افکت هایی مثل روتوش، آرایش، چاق و لاغر کردن صورت و ... روتوش می کند.
  • Super Resolution: در این حالت، با استفاده از تکنیک های نرم افزاری رزولوشن عکس تا 52 مگاپیکسل افزایش پیدا می کند و جزئیات با دقت بالایی ثبت می شوند. عملکرد دوربین در این حالت عالی است. اگر به عکاسی ماکرو، کلوز آپ یا عکاسی از بافت ها علاقه دارید، این حالت مناسب شما است.
  • Low Light: ویژه عکس برداری در نور کم. تصاویر در این حالت با رزولوشن 3 مگاپیکسل ثبت می شوند.
  • Night: کاهش نویز و لرزش برای گرفتن تصاویر بهتر در شب
  • Depth of Field: برای گرفتن تصاویر Close Up و بوکه کاربرد دارد.
  • Effects: اضافه کردن افکت هایی مثل سیاه و سفید، نگاتیو و ... در حین عکاسی
  • Selfie: در این حالت می توانید حدود افراد حاضر در تصویر سلفی را مشخص کنید تا ذن فون زوم بهترین سلفی را بگیرد.
  • Gif Animation: با نگه داشتن شاتر و گرفتن تصاویر پی در پی تصاویر متحرکت Gif می سازد.
  • Miniature: بخش هایی از عکس را مات می کند. مثلاً یک دایره در وسط تصویر شفاف و اطرف آن مات می شوند.
  • Time Rewind: مانند تصاویر زنده در آیفون است. در این حالت دوربین به صورت خودکار عکس می گیرد و می توانید بین تصاویر 3 ثانیه قبل تا 2 ثانیه بعد، انتخاب کنید.
  • PanoSphere: تصاویر 360 درجه
  • Smart Remove: در این حالت 5 تصویر گرفته می شود و اگر شیء متحرکی وجود داشته باشد، حذف می گردد.
  • All Smiles: حالت تشخیص لبخند
  • Slow Motion: فیلم برداری حرکت آهسته با سرعت 120 فریم بر ثانیه
  • Time Lapse: ذن فون زوم می تواند فیلم های تایم لپس بگیرد که سرعت آن قابل تنظیم است.

cam2

کیفیت تصاویر در کل خوب است اما آنطور که انتظار داشتیم ما را شگفت زده کند، نیست. یعنی نمی توان آن را تحولی در صنعت دوربین موبایل دانست و حتی آن را هم رده دوربین موبایل های پرچمدار مثل گلکسی اس 6، LG G4 و آیفون قرار دارد. گاهی در تصاویر مشکلاتی مثل نویز، وضوح ناکافی و نور زدگی دیده می شود. البته دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی آن کیفیت بسیار خوبی دارد و می توانید سلفی های با کیفیتی با آن بگیرید.

IMG_1810

زوم اپتیکال سه برابر اگر چه برای یک موبایل تحسین برانگیز است اما کافی نیست و شاید کاربر تصمیم بگیرد برای بزرگنمایی بیشتر، زوم دیجیتال را فعال کند که در ذن فونِ زوم، تا 12 برابر زوم دیجیتال امکان پذیر است. پارسال (2015) سامسونگ Galaxy K Zoom را عرضه کرد که بزرگنمایی اپتیکال 10X داشت که البته به خاطر طراحی نامناسب چندان موفق نبود اما به هر حال در زمینه دوربین بهتر از ذن فون زوم (2016) عمل کرد.

عجیب است که دوربین ذن فون زوک فیلم برداری 4K ندارد. این مورد برای یک کمرافون در سال 2016 عیب محسوب می شود. البته ایسوس سعی کرده با قابلیت های دیگری مثل فیلم برداری Time Lapse و صحنه آهسته این ضعف را بپوشاند. در کل کیفیت دوربین ذن فون زوم خوب است اما آن دوربین شگفت انگیز و متحول کننده ای که ایسوس می گوید، نیست.

سخت افزار

IMG_1789

ایسوس همیشه رابطه خوبی با اینتل داشته و معمولاً در تبلت ها و موبایل های خود از چیپست و پردازنده اینتل استفاده می کند. در ذن فون زوم نیز همین روال برقرار است و تایوانی ها کمرافون خود را به چیپست Intel Atom Z3580 با 4 هسته پردازشی 2.3 گیگاهرتزی مجهز کرده اند. چیپ گرافیکی این موبایل PowerVR G6430 است و در دو مدل با رم 2 و 4 گیگابایتی عرضه شده که نسخه 4 گیگابایتی در اختیار دیجیاتو قرار گرفت.

ذن فون زوم اولین موبایلی است که با رم 4 گیگابایتی عرضه می شود

ذن فون زوم اولین موبایلی است که با رم 4 گیگابایتی عرضه می شود. این موبایل از مجموعه سخت افزاری قدرتمندی بهره می برد و ایسوس وعده داده عملکردی در حد کامپیوترهای دسکتاپ خواهد داشت. در دنیای موبایل ها، منظور از عملکرد در حد دسکتاپ بیشتر همان بازی های سه بعدی است چون اپلیکیشن خاصی وجود ندارد که بتواند به اندازه یک بازی سه بعدی با گرافیک بالا از سخت افزار کار بکشد. بنابراین عملکرد در حد کامپیوتر، به معنای کارایی در حد کامپیوتر نیست.

bench

کمرافون جدید تایوانی ها نسبتاً قدرتمند است. منوها و انیمیشن ها روان هستند و اکثر اپلیکیشن ها به سرعت اجرا می شوند. فقط اپلیکیشن دوربین گاهی کند عمل می کند که امیدواریم ایسوس مشکل آن را در آپدیت های بعدی برطرف کند. بازی های سه بعدی نیز از زیگ زاگ و 2048 گرفته تا Modern Combat به خوبی روی آن اجرا می شوند.

از آنجا که بنچمارک همیشگی ما یعنی Antutu از پردازنده اینتل ذن فون زوم پشتیبانی نکرد، به سراغ Geekbench 3 رفتیم. ذن فون زوم در این بنچمارک امتیاز 2835 را در بخش چند هسته ای کسب کرد که آن را هم سطح گلکسی اس 5 و  Moto X 2014(چیپست اسنپدراگون 801) به ترتیب با امتیاز 2803 و 2831 قرار می دهد.

موسیقی و صدا

IMG_1792

برگردیم به ابتدای بررسی و آن جمله زیبای پرینس: «مثل کتاب ها و سیاه پوستان، آلبوم ها هم اهمیت دارند.»

اینبار بگوییم آلبوم موسیقی. موسیقی برای ما مهم است و در هر بررسی، اپلیکیشن موسیقی و تجهیزات صوتی موبایل را بررسی می کنیم. خوشبختانه ایسوس معمولاً در این بخش ما را راضی نگه داشته است. ذن فون زوم به فناوری Sonic Master 2.0 مجهز شده تا تجربه صوتی لذت بخشی به شما ارائه دهد. اسپیکر آن که در پشت دستگاه قرار گرفته، صدایی بلند، با جزئیات و بسیار با کیفیت پخش می کند و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

music1

علاوه بر این، هندزفری ZenEar نیز در جعبه موبایل قرار دارد که آن هم کیفیت صدای فوق العاده ای دارد. هندزفری ذن ایِر از هندزفری QuadBeat ال جی الهام گرفته و دارای گوشی های خمیده است تا بهتر در گوش جا بگیرد و تکان نخورد. سبک بودن بدنه گوشی ها نیز کمک می کند تا از گوش بیرون نیاید و با خیال راحت موسیقی گوش کنید.

music2

اپلیکیشن موسیقی رابط کاربری آن ساده ای دارد و می توانید تم های مختلف رنگی برای آن انتخاب کنید. در بخش تنظیمات، می توانید مقدار Bass یا Teble را تغییر دهید. با رفتن به زبانه EQ به اکولایزر 5 کاناله نیز دسترسی خواهید داشت. این اکولایزر مربوط به اپلیکیشن Audio Wizard ایسوس است که هسته صوتی دستگاه های ایسوس به شمار می رود. علاوه بر اکولایزر، پروفایل های صوتی مختلفی مثل فیلم، موسیقی و حالت تنظیم هوشمند نیز در Audio Wizard وجود دارند.

باتری

IMG_1828

ذن فون زوم دارای یک باتری 3000 میلی آمپری است .درب پشت دستگاه باز می شود اما به دلیل ابعاد دوربین، ایسوس باتری را به صورت غیر قابل تعویض درون دستگاه قرار داده است.  باتری این دستگاه با توجه به نمایشگر و پردازنده آن، می تواند 1 الی 1.5 روز شما را همراهی کند.

دوربین ذن فون زوم انرژی زیادی مصرف می کند و اگر زیاد از دوربین آن کار بکشید، این زمان کاهش می یابد. البته ایسوس از آن طرف جبران کرده و با فناوری BoostMaster این امکان را به شما داده تا ظرف 39 دقیقه، باتری ذن فون زوم را از 0 تا 60 درصد شارژ کنید.

ایسوس اپلیکیشنی به نام Power Saver ساخته که با استفاده از آن می توانید ماندگاری باتری را افزایش دهید. پروفایل های مختلفی مثل Super saving در این اپلیکیشن وجود دارند که تا 3 برابر ماندگاری باتری را افزایش می دهند. اگر هم محدودیت های این پروفایل ها برای شما آزار دهنده است، می توانید پروفایل مورد نظر خودتان را بسازید.

امکانات ارتباطی

IMG_1808

ذن فون زوم از شبکه مخابراتی LTE پشتیبانی می کند و در مدل دو سیم کارته نیز تولید شده است. ایسوس تأکید زیادی روی ویژگی آنتن دهی موبایلش دارد و می گوید با فناوری خاصی طراحی شده است که نام آن راZentenna  گذاشته است. ذن فون زوم از سیم کارت میکرو پشتیبانی می کند و به میکروفون دوم برای حذف نیز مجهز است.

از دیگر قابلیت های ارتباطی ذن فون می توانیم NFC، بلوتوث 4 و وای فای با پشتیبانی از باندهای a/b/g/n/ac را نام ببریم. ذن فون زوم توانایی برقراری ارتباط وای فای با سرعت 433 مگابیت بر ثانیه را روی باند 802.11 ac دارد. این تلفن هوشمند در مدل های 16، 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده و از حافظه MicroSD تا 64 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند.

جمع بندی

IMG_1799

ایسوس با ساختن ذن فون نوآوری خود را اثبات کرد و نشان داد که می تواند در بالاترین سطح کیفیت رقابت کند. البته دوربین آن با وجود این همه ویژگی های قلنبه سلنبه از رقبایش ضعیف تر عمل می کند اما دوربین ضعیفی نیست و همچنان در رده خوب ها جا می گیرد. فقط آنطور که ایسوس در موردش بزرگنمایی کرده، نیست. ایسوس در تبلیغاتش هم باید به صورت «اپتیکال» بزرگنمایی کند.

از این مورد که بگذریم، ذن فون زوم ویژگی های مثبت قابل توجهی هم دارد. کیفیت ساخت بالا، دوربین پیشرفته و سیستم صوتی آن از ویژگی های مثبت ذن فون زوم محسوب می شوند. جدی ترین رقیب ذن فون، LG G4 محسوب می شود. ذن فون زوم مدل 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم با قیمتی حدود 450 دلار عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سل تی تی
    سل تی تی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    من از گوشیش خوشم اومد ??

  • حسین
    حسین | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    الان دیگه؟؟؟ بعد از یک سال

  • bagher
    bagher | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    راستش دوربینشو که دیدم وحشت کردم
    ولی عکسایی که دوستان دیجیاتو باهاش گرفتن واقعا در حدی نیست که بشه گفت این دیگه آخرشه نبود فیلمبرداری 4k هم قطعا یک ایراد بسیار بزرگ به حساب میاد
    البته نمیشه به بررسی این سایت یا اون سایت سند کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی