ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورد و پتنتی جدید؛ رانندگی را به ماشین های خودران بسپارید و به تماشای فیلم بنشینید

ماشین های خودران در سال های اخیر بسیار خبرساز شده و شرکت های گوناگونی از انواع خودروساز گرفته تا کمپانی های فعال در حوزه وب و اینترنت، به ساخت این وسایل نقلیه روی آورده اند. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ماشین های خودران در سال های اخیر بسیار خبرساز شده و شرکت های گوناگونی از انواع خودروساز گرفته تا کمپانی های فعال در حوزه وب و اینترنت، به ساخت این وسایل نقلیه روی آورده اند.

در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از این خودروهای بدون راننده مجوز تردد در سطح خیابان ها را دارند و با روند پیش رو، شکی نیست که در سال های آتی بر تعدادشان افزوده خواهد گشت.

پیرو همین امر، شرکت خودروسازی فورد به این فکر افتاده تا برای مسافران اینگونه ماشین ها، یک سرگرمی تولید نماید که به جای صحبت کردن با همسفر خود یا چک نمودن موبایل، فعالیت دیگری را به انجام برسانند و در این راستا پتنتی با عنوان «سیستم سرگرمی وسایل نقلیه ی خودران» را به ثبت رسانده که به افراد کمک می کند تا در ماشین فیلم تماشا نمایند.

برای این منظور، باید اتومبیل را روی مود خودران بگذارید تا سیستم پروژکتور فعال گشته و فیلم دلخواهتان را برایتان پخش نماید. به این صورت که به طور خودکار، پرده ای روی شیشه جلوی خودرو قرار گرفته و صندلی های جلو به سمت عقب خم می گردند و سرنشینان می توانند در کمال آسایش فیلم تماشا کنند و ماشین هم به حرکت خود ادامه دهد.

البته این پروژه تا اندازه ای خطرناک به نظر می رسد زیرا دید سرنشینان به طور کامل گرفته شده و نمی توانند مسیر حرکت را ببینند. اما فورد این سیستم را به گونه ای طراحی نموده که در صورت نیاز به دخالت راننده و به دست گرفتن کنترل ماشین، پرده ی پروژکتور در سقف خودرو جمع شده و نمایشگر دومی برای سرنشینان صندلی های عقب وظیفه نمایش تصویر را به عهده خواهد گرفت.

همچنین بد نیست یادآوری نمائیم، همانند بسیاری از اختراع هایی که در طول سال به ثبت می رسند چندان معلوم نیست که این سیستم به مرحله تولید برسد یا خیر. اما اگر صورت واقعیت به خود بگیرد، می توانید یک بالش هم در ماشین داشته باشید و بدون نگرانی از وقوع هر نوع تصادفی، در ترافیک و مسیرهای طولانی از تماشای فیلم لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی