ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هاوربورد مغناطیسی جدید Hendo از شرکت Arx Pax [تماشا کنید]

خیلی ها هنوز نسبت به امکانپذیر بودن هاوربورد ها به دیده ی تردید می نگرند و اعتقاد دارند به این زودی شاهد هاوربوردی واقعی که بتواند روی هر سطحی حرکت کند نخواهیم بود. با همه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

خیلی ها هنوز نسبت به امکانپذیر بودن هاوربورد ها به دیده ی تردید می نگرند و اعتقاد دارند به این زودی شاهد هاوربوردی واقعی که بتواند روی هر سطحی حرکت کند نخواهیم بود. با همه ی این صحبت ها، هاوربورد Hendo ساخته شده توسط Arx Pax بسیار سرگرم کننده و جالب به نظر می رسد.

این نسخه ی دوم هاوربورد هندو است و مثل نسخه ی قبلی هنوز تنها روی سطح خاصی از جنس مس کار می کند و در حال حاضر تنها در انباری دور افتاده در لوس گاتوس کالیفرنیا ساخته می شود. اما این بار برای ساخت آن از یک بورد واقعی اسکیت به همراه چهار موتور استفاده شده، باتری آن ارتقا یافته و بهبودهایی جزئی در هدایت پذیری آن نیز انجام شده است.

اسوشیتد پرس ویدیوی تازه ای منتشر کرده است که در آن هاوربورد جدید هندو به نمایش در می آید. اما از آنجایی که کارکرد این دستگاه در ویدیوی مذکور با صدای دیگری نشان داده می شود، معلوم نیست صدای عجیبی که در نسخه ی قبلی از خود متصاعد می کرد را هنوز دارد یا خیر.

سازندگان هندو مثل همیشه اذعان می کنند این هاوربورد کم و بیش ایده ای برای دستیابی به خواسته ی واقعی آنان مبنی بر استفاده هایی جسورانه تر از چنین نیروی پیشرانی است. کایل اونیل، یکی از مهندسان Arx Pax به اسوشیتد پرس گفت: «ما موتور هاور می سازیم و می فروشیم، کار ما فقط هاوربورد نیست. ما استفاده های مختلفی برای این نوع موتور داریم».

این شرکت ابتدا تلاش های خود را روی سیستمی متمرکز کرده بود که هنگام زلزله می توانست بخش هایی از ساختمان ها را از روی زمین بلند کند. اما به نظر می رسد سیاست آنها در حال حاضر روی فناوری هایپرلوپ متمرکز باشد.

هنوز از مکان های تفریحی مجهز به سطوح مسی برای این نوع هاوربورد فاصله ی زیادی داریم، چه برسد به هاوربورد هایی که بتوانند روی هر سطحی مثل سطح پیاده رو ها حرکت کنند. اما هندو ۲ به نظر قدم کوچکی در جهت درست است و حد اقل قادر است روی سطح خاصی در هوا معلق بماند. ویدیوی منتشر شده از این هاوربورد مغناطیسی هیجان انگیز را در ادامه تماشا کنید:


>
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی جهان دیده
    علی جهان دیده | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    Error setting up player: Missing license key
    آپدیت: مشکل برطرف شد.

مطالب پیشنهادی