ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از سرویس طراحی ربات Bot Framework رونمایی کرد

دقایقی پیش و در جریان کنفرانس بیلد 2016، مایکروسافت از سرویس جدیدی تحت عنوان Bot Framework پرده برداری کرد. مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا اندکی پیش روی صحنه آمد و در نطق اصلی مراسم، چندین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۰

دقایقی پیش و در جریان کنفرانس بیلد 2016، مایکروسافت از سرویس جدیدی تحت عنوان Bot Framework پرده برداری کرد. مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا اندکی پیش روی صحنه آمد و در نطق اصلی مراسم، چندین ربات جدید برای انجام وظایف مختلف را معرفی نمود.

بعضی از این ربات ها می توانند همچون Tay با کاربر در مورد مسائل مختلف به بحث و گفتگو بپردازند. مضاف بر این، مایکروسافت از چند ربات ویژه برای اسکایپ هم پرده برداشت که به کاربران برای کارهایی مثل زمان بندی سفارشات، رزرو هتل یا اموری مشابه یاری می رسانند.

همچنین طی مراسم از یک ربات هوش مصنوعی هم رونمایی شد که از دوربین اسمارت فون برای دیدن و حس کردن محیط اطراف استفاده می کند تا به افراد دارای مشکلات بینایی برای تشخیص حالات آدم های دور و اطراف و موارد این چنینی کمک کند.

chrome_2016-03-30_18-02-58

البته این ها فقط بعضی از ربات های آینده مایکروسافت هستند. سرویس Bot Framework توسعه دهندگان را قادر می سازد تا ربات های جدیدتری طراحی و به مجموعه ربات های فعلی مایکروسافت اضافه نمایند.

به گفته مایکروسافت، با Bot Framework توسعه دهندگان خواهند توانست تا بین ربات های خود و سرویس های آنلاینی همچون آفیس 365 یا Slack تعامل برقرار کنند.

در همین راستا مایکروسافت می گوید: "سرویس Bot Framework هر چیزی که برای طراحی ربات و برقراری ارتباط میان آن و کاربران تان احتیاج دارید را در اختیار شما می گذارد؛ از SMS گرفته تا سرویس هایی همچون ایمیل، آفیس 365، Slack و غیره. این ربات متعلق به شماست."

در ادامه می خوانیم: "کافیست یاد بگیرید تا چگونه برای ساخت ربات خود با Bot Framework کدنویسی کنید، سپس می توانید از Bot Builder برای ایجاد دیالوگ های محاوره ای در آن استفاده نمایید. همچنین در ادامه می توانید به ربات هایی که ساخته اید با بکارگیری تکنولوژی یادگیری عمیق، مهارت های ویژه ای بدهید. به کمک ابزاری که Bot Framework در اختیارتان قرار داده می توانید ربات های فوق العاده ای بسازید که قادر به برقراری ارتباط با کاربران باشند."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    دمو اسکایپ و bot ها فوق العاده بود ، محشر بود / اینکه با هم می تونن ارتباط برقرار کنن خیلی باحال بود اینکه قبل از اینکه چیزی بنویسی خودش یه جواب برات بنویسه عالی بود ، اینده تکنولوژی توی bot هاست / حتما برید توی سایت و امتحانشون کنید نمونه های اولیه رو

مطالب پیشنهادی