ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هوآوی موبایل های P9 و P9 Plus را معرفی کرد

شرکت چینی هوآوی که اکنون عنوان سومین تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان را داراست، دقایقی پیش در حاشیه رویدادی در لندن، از دو تلفن هوشمند P9 و P9 Plus پرده برداشت و عنوان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۳

شرکت چینی هوآوی که اکنون عنوان سومین تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان را داراست، دقایقی پیش در حاشیه رویدادی در لندن، از دو تلفن هوشمند P9 و P9 Plus پرده برداشت و عنوان کرد که در ساخت این محصولات با شرکت Leica همکاری تنگاتنگی داشته است.

بدون مقدمه بیشتر، بیایید به سراغ سخت افزار این محصولات برویم.

P9 از نمایشگری ۵.۲ اینچ بهره می برد که با رزولوشن Full HD همراه شده و پنل آن نیز IPS است. در کنار آن، می توان سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را مشاهده کرد. هوآوی برای پرچمدار استاندارد خود یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته و در آن از چیپست کایرین ۹۵۵ بهره گرفته است.

huawei-p9-launch-london-12

چیپست یاد شده به پردازنده ای ۸ هسته ای با فرکانس های کاری ۲.۵ و ۱.۸ گیگاهرتز تجهیز شده. نکته دیگر اینکه هوآوی P9 های مخصوص آسیا را با دو درگاه سیمکارت عرضه می کند اما نسخه مخصوص اروپا صرفا تک سیم کارته است. ضخامت این تلفن هوشمند نیز به ۶.۹۵ میلیمتر می رسد.

huawei-p9-launch-london-8

P9 Plus اما به چهار گیگابایت رم مجهز شده و نمایشر آن نیز ۵.۵ اینچ است. نوع پنل نمایشگر در مدل بزرگتر، Super AMOLED است در حالی که در P9 از پنل IPS استفاده شده. البته رزولوشن تصویر بالاتر نمی رود و هوآوی همان Full HD را کافی دانسته. این فبلت البته با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می شود و باتری نیز افزایش پیدا کرده و به ۳۴۰۰ میلی آمپری رسیده است. هر دو دستگاه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کنند.

huawei-p9-launch-london-9

هر دو دستگاه از شاسی و ساختار آلومینیومی برخوردار هستند که حس مرغوب بودن را به کاربر القا می کند. در این میان ولی هوآوی تصمیم گرفته که در این محصول از اتصال نوع USB C بهره گیرد. با این حال، مهم ترین بخش از دستگاه های یاد شده مرتبط با دوربین، یا بهتر است بگوییم دوربین های اصلی است.

هوآوی به جای بهره گیری از یک سنسور، با شرکت Leica همکاری ویژه ای را آغاز کرده و نتیجه این همکاری، به دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی انجامیده است. یکی از سنسور ها RGB است و دیگری تک رنگ. هوآوی می گوید با استفاده از این روش، کاربران قادر هستند تصاویر باکیفیت تری به ثبت برسانند؛ چه تصاویر رنگی و چه تصاویر سیاه و سفید.

huawei-p9-launch-london-16

huawei-p9-launch-london-15

همکاری هوآوی با شرکت مذکور تاثیر خود را بر رابط کاربری دوربین هم گذاشته است، هر چند که در سایر بخش ها، می توان همان رابط کاربری EMUI را مشاهده کرد که از سوی خود چینی ها روی این موبایل اندرویدی قرار داده می شود. تنظیمات دوربین، تا حد زیادی به منوی دوربین های Leica شبیه شده اند. در این میان هوآوی تنظیمات دستی قابل توجهی را نیز برای ثبت تصاویر در اختیار کاربران موبایل های جدیدش قرار می دهد.

huawei-p9-launch-london-18

موردی که اکنون در هیچ موبایل دیگری وجود ندارد این است که ماژول های دوربین دوگانه از سوی خود شرکت Leica ساخته شده اند، البته هوآوی می گوید که در امر مهندسی دخالت اندکی داشته و تنها لنزها را برای ماژول ساخته است.

با توجه به همین مسائل و همکاری تنگاتنگ Leica با هوآوی، می توان انتظار داشت که دو موبایلی که امروز از سوی هوآوی رونمایی شده اند، کیفیتی عالی در بخش تصویر و فیلم برداری داشته باشند.

هوآوی P9 را در سه رنگ رزگلد، طلایی و خاکستری عرضه می کند در حالی که نمونه پلاس آن، در چهار رنگ عرضه می گردد و کاربران جدا از سه رنگ یاد شده، قادر هستند رنگ سفید سرامیکی آن را نیز انتخاب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • milad
    milad | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

    کلن ملت شادی هستین میدومین؟ همین کسایی ک دارین ازین گوشی بد میگین دو روز دیگه میرین تو کف خریدش ولی پولسو ندارین.لطفا شررر نگین .
    عادت کردین تا بچی جدید میاد بیرون پشتش زر بزنین.
    طرف گوشیو هنوز از نزدیک ندیده داره اینجا نظر میزاره ..
    تو از نزدیک ببینی پشمات فر میخوره اونوخ میای اینجا میگی طراحیش بده
    پردازندش بده
    فلانچیش بده.
    جم کن برو تلگرام مختو بزن بااو.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی