ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی یکبار دیگر بدون کمک اپل توانست آیفون را رمزگشائی کند

وزارت دادگستری ایالت متحده آمریکا در روز جمعه به صورت رسمی از شکایت قانونی خود بر علیه اپل برای باز نمودن یک آیفون در نیویورک دست کشید. آنها در این رابطه اظهار داشته اند که ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

وزارت دادگستری ایالت متحده آمریکا در روز جمعه به صورت رسمی از شکایت قانونی خود بر علیه اپل برای باز نمودن یک آیفون در نیویورک دست کشید. آنها در این رابطه اظهار داشته اند که FBI دیگر به اهالی کوپرتینو نیازی ندارند و به واسطه افراد و موسسات دیگر می توانند به این خواسته دست پیدا نمایند.

اگر خاطرتان باشد بر سر ماجرای پرونده تروریستی سان برناردینو، اف بی آی از اپل خواست تا آیفون استفاده شده در این عملیات تروریستی را رمز گشائی نماید اما شرکت مورد بحث این اقدام را صورت نداد و همین امر موجب اختلاف FBI و اپل شد. تا اینکه مقامات آمریکائی توانستند بدون نیاز به اهالی کوپرتینو و با کمک چند هکر از آیفون 5c رمزگشائی نمایند.

اکنون برای بار دوم است که در هفته های اخیر اف بی آی توانسته بدون نیاز به کمک اپل به رمزگشائی آیفون بپردازد. در همین زمینه James Comey ابراز داشته که FBI برای کمک گرفتن از شرکت های شخص ثالث حدود یک میلیون دلار هزینه کرده است.

دلیل پس گرفتن شکایت پلیس فدرال در روز گذشته نیز از زبان خودشان اینگونه اعلام شده که دولت به واسطه یک هکر توانسته به رمز عبور مورد نیازش دست پیدا نماید. اینکه این فرد کیست هنوز معلوم نشده.

این در حالیست که FBI حدود دو هفته پیش بیان داشته بود که فارغ از پرونده سان برناردینو، به مبارزه بر علیه اپل در نیویورک ادامه خواهد داد. اپل نیز هفته گذشته در پاسخ به دولت گفته بود که FBI همچنان در مورد پرونده مربوط به نیویورک در حال تلاش است و نمی تواند هیچ کمکی به آنها بکند.

پرونده نیویورک، دومین مورد قضائی مهم برای اداره فدرال بود که به واسطه آن دوباره برای شکایت از اپل روانه دادگاه شد اما گویا دیروز این شکایت و دعواها به پایان رسیده و FBI بی نیازی خود از اپل را رسما اعلام نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • اطلس
    اطلس | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اف بی آی حیا کن آیفون رها کن

  • farzad37j
    farzad37j | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بابام باز کنن بدن ما هم باز کنیم با اون برنامه بعد همگانی شه و دیگه اپل سیستم عامل پر امنیتشو به رخ ما نکشه

  • امیر محمد
    امیر محمد | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بابا اینا میتونن رمز گشایی کنن فقط خواستن قانونی جلو برن اپل شوکه نشه بیچاره

  • mehrdad
    mehrdad | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بهتر زود این خبرا بخوابه دیگه.

مطالب پیشنهادی