ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آئودی از طرح مفهومی تازه خود پرده برداشت؛ اسکیت برد سه منظوره در صندوق عقب ماشین

روز گذشته و در جریان نمایشگاه خودروی پکن آئودی از طرح مفهومی تازه ای به نام Connected Mobility یا حرکت هوشمند پرده برداشت که روی مدل تولیدی Q3 آن پیاده سازی شده بود. البته خود ماشین اهمیت چندانی نداشت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

روز گذشته و در جریان نمایشگاه خودروی پکن آئودی از طرح مفهومی تازه ای به نام Connected Mobility یا حرکت هوشمند پرده برداشت که روی مدل تولیدی Q3 آن پیاده سازی شده بود.

البته خود ماشین اهمیت چندانی نداشت و بخش جالب ماجرا به داخل خودرو باز می گشت؛ نوعی تخته الکتریکی زیبا که وقتی درون صندوق عقب ماشین قرار داشت به صورت خودکار خود را شارژ می کرد.

ایده اصلی این طرح مفهومی آن است که سیستم رهگیری ماشین به صورت خودکار تشخیص می دهد اگر از اسکیت برد استفاده کنید زودتر به مقصد خود می رسید یا اینکه بهتر است با ماشین رانندگی کنید. در صورتی که سیستم استفاده از اسکیت برد را بهتر تشخیص دهد آنگاه در وهله نخست محلی را برای پارک ماشین به شما پیشنهاد می دهد.

این تخته که در واقع یک اثرهنری بیش-مهندسی شده می توان خواندش از آلومینیوم و فیبر کربنی ساخته شده و می شود در سه مد مختلف از آن استفاده نمود: می توانید درست مانند یک اسکیت برد معمولی آن را به کار ببرید یک دستگیره را به بدنه اش متصل کرده و تحت عنوان اسکوتر سوارش شوید یا اینکه آن را در وضعیتی به نام Cargo قرار دهید و خریدهای خود را درونش قرار داده و به مسیرتان ادامه دهید تا تخته به صورت خودکار و با استفاده از اسمارت فون یا ساعت هوشمندتان شما را دنبال نماید.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

این اسکیت برد پس از هر بار شارژ می تواند یازده کیلومتر را طی کند و بیشینه سرعت آن برابر با 28 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است که از نظر بسیاری وحشتناک است.

اما بگذارید نگاهی داشته باشیم به نام انتخاب شده برای این ایده؛ عبارت Mobility چندی است که در صنعت خودرو نقل محافل شده است و تولیدکنندگان اتومبیل هم که تلاش دارند چیزی از فراتر از مالکیت خودرو را به کاربران و مشتریانشان عرضه کنند به صورت متداول از  این عبارت بهره می گیرند.

برخی شرکت ها جذب ایده سواری اشتراکی شده اند و برخی دیگر مفاهیمی نظیر موتورهای الکتریکی را دنبال می کند و طرح ارائه شده از سوی آئودی را هم می توان یکی دیگر از این تلاش ها در نظر گرفت.

A162883_large.0

A162879_large.0

A162880_medium

A162881_large.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خيلي عاليه
    واقعا ميتونه باعث بشه فواصل كوتاه و بدون آلاسندگي كرد و يك قدم مثبت به سمت نابود نكردن زمين پيش ببريم

مطالب پیشنهادی