ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اقتصاد فناوری اطلاعات ایران و چشم انداز آن به نقل از معاون وزیر ارتباطات

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی براری، معاون حقوقی امور دولت، مجلس و امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی گفته است: «در سال ۲۰۱۲ سهم اقتصاد ICT در ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی براری، معاون حقوقی امور دولت، مجلس و امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی گفته است: «در سال ۲۰۱۲ سهم اقتصاد ICT در دنیا ۲۶۵۰ میلیارد یورو بوده است و در سال ۲۰۱۵ این رقم به ۳۵۰۰ میلیارد یورو رسید و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰۰ میلیارد یورو برسد. در این اقتصاد سهم ارتباطات ۶۰ درصد و سهم فناوری اطلاعات ۴۰ درصد است. در آینده ی نزدیک سهم ارتباطات به کمتر از ۲۰ درصد، و سهم فناوری اطلاعات به ۸۰ درصد خواهد رسید؛ اتفاقی که برای کشور ما یک فرصت خواهد بود».

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرده است: «ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و می تواند یک درصد، یعنی سهمی ۳۵ میلیارد یورویی از این بازار را در اختیار داشته باشد. در چند سال اخیر با وجود شرایط رکود، بازار ICT ایران از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۳۹ هزار میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می شود بر اساس برنامه ی ششم توسعه این رقم به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد».

براری در ادامه تأکیده کرده است: «تلاش ما این است که سهم بیشتری از بازار ICT داشته باشیم. از طرف دیگر باید در زمینه ی تولید محتوا سرمایه گذاری کلان اتفاق بیفتد، چرا که عمده ی این بازار تولید محتواست. از جمله اتفاقات مثبت در این زمینه این بوده است که سهم خدمات ارزش افزوده ی موبایل از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است».

فریدون قاسم زاده، استاد دانشگاه شریف و مدیرعامل یک شرکت اینترنتی نیز در ادامه ی این نشست به سهم ۹۰ درصدی ICT در رشد تولید ناخالص داخلی کشورها اشاره کرده و گفته است: «نیروی انسانی مستعد و محیط کسب و کار مناسب لازمه های اولیه ی ورود به اقتصاد دیجیتال است. بنگاه های دانش بنیان طبق قانون ۱۵ سال معافیت مالیاتی دارند ولی متأسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشده و دولت ها از میلیاردها تومان ثروتی که می توانستند با اجرایی کردن این قانون به دست آورند، محروم شده اند».

ایشان با اشاره به عامل دیگر توانمندساز کسب‌ و کارهای دیجیتالی، گفته اند: «دولت در این زمینه اقدامات قابل تقدیری انجام داده و پهنای باند را به نسبت اوایل کارش تا ۸ برابر توسعه داده است. در نوروز امسال ۷۰ گیگ از ظرفیت پهنای باند کشور پرید اما به دلیل اینکه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها را فراهم کرده بودند، مردم چیزی احساس نکردند. برنامه ی ششم توسعه به دنبال برقراری دسترسی ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای مشترک نهایی است».

وی با تأکید بر اینکه ADSL و وایمکس به دوره ی بلوغ خود رسیده‌اند، ابراز کرد: «در حال حاضر ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در دست مردم داریم که دسترسی به پهنای باند را برای مردم تسهیل کرده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی