ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعات تازه در خصوص رندرهای اخیر به دست آمده از موتو اکس 4: دو تلفن هوشمند متفاوت با پنل های پشتی ماژولار

در روزها اخیر انتشار تصاویر یا بهتر بگوییم رندرهای مربوط به تلفن هوشمند موتو اکس 4 موتورولا در سرخط مهم ترین خبرهای حوزه تکنولوژی قرار داشتند. در ادامه روزنامه نگاران تیزبین جدیدترین رندرهای به دست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

در روزها اخیر انتشار تصاویر یا بهتر بگوییم رندرهای مربوط به تلفن هوشمند موتو اکس 4 موتورولا در سرخط مهم ترین خبرهای حوزه تکنولوژی قرار داشتند. در ادامه روزنامه نگاران تیزبین جدیدترین رندرهای به دست آمده از این دستگاه را با عکس های قدیمی منتشر شده از آن مقایسه نموده و به نکته جالبی پی بردند: نوعی پورت 16 پین طلایی در قسمت پشت بدنه که خبر از ارائه یک داک لپ تاپی برای این محصول می دهد.

اما آنطور که ایوان بلس فاش کننده سریالی گفته واقعیت پیچیده تر از چیزی است که تصور می شود و دو تصویر منتشر شده اخیر که موبایل هایی با بدنه سفید و تیره را نشان می دهند متعلق به دو دستگاه مجزا هستند که ظاهرا به نوعی پنل پشتی ماژولار برای متصل کردن سخت افزارهای دیگر به بدنه مجهز گردیده اند.

اگر تصاویر منتشر شده روز قبل را با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که حق با بلس بوده و این دو موبایل کاملا با هم فرق دارند. البته شاید به لحاظ ظاهری شباهت هایی میان آنها وجود داشته باشد اما قطعات داخلی شان کاملا متفاوت از یکدیگر است.

البته در ادامه به تفصیل به تفاوت های فنی این دو تلفن همراه خواهیم پرداخت اما بهتر است که ابتدا در مورد شباهت های فیزیکی شان بگوییم که بسیاری باور دارند این اتفاق کاملا عمدی رخ داده است. در واقع اینطور به نظر می آید که موتورولا برای آنکه استفاده از پنل های پشتی ماژولار این دو موبایل برای دیگری ممکن باشد آنها را شبیه به هم ساخته است. ماژول های ساخته شده برای این دستگاه ها ظاهرا Amps خوانده می شوند و دقیقا همان کار دوستان الجی را انجام می دهند: اضافه کردن بر میزان قابلیت ها.

این ماژولاها قرار است که با استفاده از همان آرایه 16 پینی به دستگاه وصل گردند که در قسمت پشت بدنه آن قرار گرفته و آنطور که از ظواهر امر پیداست موتورولا گزینه های وسوسه برانگیزی را برای تلفن های هوشمند آتی اش در نظر گرفته: ماژول هایی که اسپیکرهای استریو، عمر بیشتر باتری، پروژکتور تصویر، قابلیت های بیشتر برای دوربین شامل زوم اپتیکال و بدنه ای محکم را برای آنها به ارمغان خواهند آورد.

moto-dec-leak-side

در مورد خود این دو موبایل هم باید بگوییم که نام آنها هنوز هم مشخص نشده اما طبق گزاشات با اسم های رمز Vector Thin (برای رندر مشکی رنگ) و Vertex (رندر سفید رنگ) در دست ساخت هستند.

مدل Vector Thin هم ظاهرا همان دستگاهی است که امکانات یک پرچمدار شامل نمایشگر 5.5 اینچی OLED با رزلوشن 2560 در 1440 پیکسل ، چیپست اسنپدراگون 820، 3 یا 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی همراه با لرزشگیر اپتیکال را در خود جای داده است. باتری این موبایل نیز ظرفیتی برابر با 2600 میلی آمپر ساعت دارد و انتظار می رود که بدنه آن بی نهایت باریک باشد و قطرش هم از 5.2 تجاوز نکند.

مدل دیگر اما نمایشگر OLED با ابعاد 5.5 اینچ و البته رزلوشن پایین تر (این بار  1080p ) را در خود جای خواهد داد و از اسنپدراگون 625، 2 یا 3 گیگابایت رم، 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین 16 مگاپیکسلی لیزری بهره می گیرد. این موبایل یک باتری 3500 میلی آمپرساعتی را در خود جای داده و ضخامتش هم از 7 میلیمتر فراتر نمی رود.

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید زمان رونمایی این موبایل ها 24 آگست برابر با سوم شهریور ماه اعلام شده بود اما برخی گمانه زنی ها هم حکایت از آن دارند که لنوو در جریان Lenovo Tech World که قرار است نهم ژوئن برگزار گردد رونمایی از این دو دستگاه را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • xperia premium
    xperia premium | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بد نیست

  • kamran
    kamran | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    باتری که خیلی ضعیفه?

مطالب پیشنهادی