ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های طراحی شده در کالیفرنیا و «ساخته شده در هند» در راه هستند

تولید کننده پیمانی تایوانی، فاکسکان، می گوید در آستانه ی امضا قراردادی قرار گرفته که به آنها اجازه می دهد آیفون های اپل را در هند به تولید برسانند. درست یک سال پیش بود که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

تولید کننده پیمانی تایوانی، فاکسکان، می گوید در آستانه ی امضا قراردادی قرار گرفته که به آنها اجازه می دهد آیفون های اپل را در هند به تولید برسانند. درست یک سال پیش بود که شایعات راجع به احداث کارخانه ای در کشور مورد بحث از سوی فاکسکان به گوش رسید و حالا سخن از راه اندازی مجموعه ای به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در «Maharashtra» به میان آمده.

در صورت نهایی شدن قرارداد و به اتمام رسیدن کارهای اداری آن، ۱۸ ماه بعد کارخانه ای که در بالا از آن سخن گفتیم آماده ی بهره برداری خواهد بود و خط تولید های اش آغاز به کار خواهند کرد. ناگفته نماند فاکسکان در حالی اقدام به تولید آیفون های جدید در خاک هند خواهد نمود، که اپل در پی آن است تا مجوز های لازم از مقامات این کشور را دریافت کرده و تلفن های هوشمند بازسازی شده ی خودش را به کاربران ساکن در سرزمین فیل ها به فروش برساند؛ راه حلی که مطابق آن برند ساکن کوپرتینو قادر خواهد بود موبایل هایش را با قیمتی نازل تر به اهالی هندوستان عرضه کرده و سهم بیشتری از این بازار را نصیب خود سازد.

بد نیست به این نکته نیز اشاره ای داشته باشیم، در حالیکه هند پس از چین و ایالات متحده، یکی از اصلی ترین تولید کنندگان اسمارت فون در جهان به حساب می آید، ولی حاشیه سود بازار موبایل در این سرزمین بسیار ناچیز است و در ۲۰۱۵ هفتاد درصد تلفن های هوشمندی که در آن به فروش رفته در رده ی دیوایس های اقتصادی جای داشته و قیمت شان زیر ۱۵۰ دلار بوده است.

اپل البته عملکردش در بازار کشور مورد اشاره چندان هم بد نبوده و علیرغم اینکه در سه ماهه اخیر برای اولین بار شاهد منفی شدن نرخ فروش سالانه آیفون بودیم، اما تقاضا برای موبایل های آنها در هند ۵۶ درصد رشد کرده و البته هندی ها بیش از هر دیوایس دیگری به آیفون ۵ اس با قیمت ۳۰۰ دلاری اش توجه داشته اند.

در این بین و در همین راستا، تیم کوک نیز می گوید هنوز فرصت های بزرگی در هند و در مقابل کمپانی متبوع اش نهفته است، خصوصاً که بخش عمده ای از جمعیت این کشور را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل داده اند و فناوری 4G نیز در آن در آستانه ی محبوب شدن قرار دارد.

ضمناً اپل در نظر دارد «اپل استورهایی» را هم به شکل رسمی در هند افتتاح کند. پیش از این قوانین سخت گیرانه ای در هند وجود داشت که مانع از بازگشایی فروشگاه های رسمی اهالی کوپرتینو در این کشور می شد، ولی ظاهراً حالا دولت این قوانین را قدری ساماندهی کرده و فرصت برای ورود نام های بزرگی همانند برند اول جهان به این سرزمین مهیا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی