ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مخترع موبایل «شارژ رادیویی از راه دور» را تکنولوژی بزرگ بعدی در این حوزه قلمداد کرد

از آن لحظه که نیکلا تسلا تلاش کرد برج Wardencliffe را درلانگ آیلند مستقر کند تا نوعی سیستم الکتریسیته وایرلس را در سطح دنیا ایجاد کند، تا به امروز، افراد زیادی تلاش کردند که الکترون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

از آن لحظه که نیکلا تسلا تلاش کرد برج Wardencliffe را درلانگ آیلند مستقر کند تا نوعی سیستم الکتریسیته وایرلس را در سطح دنیا ایجاد کند، تا به امروز، افراد زیادی تلاش کردند که الکترون ها را بدون نیاز به سیم به دستگاه های مختلف انتقال دهند.

با در نظر داشتن طیف وسیع دستگاه های مبتنی بر باتری که همه روزه مورد استفاده قرار می دهیم می توان اینطور نتیجه گرفت که شارژ بیسیم به نوعی محقق گشته و هرکسی که بتواند زودتر از دیگران شارژ رادیویی را به محصولاتش بیافزاید برنده میدان خواهد بود.

این نوع شارژ از دورترین مسافت ها هم قابل استفاده است و برای این منظور به فرستنده مشخصی نیاز نخواهد بود. از طرفی تکنولوژی مورد بحث ممکن است به مرحله ای برسد که انرژی فرکانس رادیویی به دست آمده از منابع مختلف را به نوعی جمع آوری کند. این دقیقا همان آینده ایست که شرکتی به نام Energous واقع در سن خوزه آمریکا متصور شده و آنطور که Marty Cooper (از اعضای هیئت مدیره این شرکت) مخترع موبایل گفته، قصد اجرایش را دارد.

او معتقد است که «همراه داشتن همیشگی شارژر موبایل بسیار آزار دهنده است و کاربران نیز تمایلی ندارند که در تمام مدت این ابزارها را با خود داشته و موبایل هایشان را به آنها متصل نمایند». از همین رو لازم است که این وسایل در تمام مدت شارژ شوند و حالا Energous یک گام دیگر به تحقیق ایده خود و ارائه شارژ بی نیاز از سیم به مشتریان مختلف نزدیک تر شده است.

تکنولوژی ابداعی توسط این شرکت WattUp نام دارد و در اصل نوعی روتر است که می تواند یک سیگنال شارژ RF را برای میکروچیپ های تعبیه شده درون دستگاه های سارزگار بفرستد. در مرحله بعد، این چیپ ها سیگنال ها را به جریان برق مستقیم تبدیل خواهند کرد و می شود با آن تا 12 دستگاه 10 واتی را شارژ کرد. باید درنظر داشت که هرچه تعداد این دستگاه ها و فاصله شان تا هاب بیشتر باشد، فرایند شارژ نیز با سرعت کمتری اتفاق می افتد.

طبق اعلام Energous، با این تکنولوژی می توان تا چهار دستگاه را از مسافت یک و نیم متری شارژ کرد و سرعت این فرایند هم با اتصالشان به پریز برق تفاوتی ندارد. گفتنی است که زمان شارژ را با استفاده از اپی که برای این منظور طراحی شده می توان تنظیم نمود.

مخترعان این تکنولوژی مدعی شده اند که آن را بارها و باهار تست کرده اند و طبق بررسی های صورت گرفته مشخص گردیده که این فناوری خطری برای اندام های زنده ندارد. تا آنجا که تحقیقات مختلف نشان می دهند، قرار گرفتن در معرض یک روتر وای فای به مدت یک سال با برقراری یک تماس 20 دقیقه ای با موبایل برابری می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این اگه بشه دیگه در کنار جاده ها دکل هایی ایجاد میشه و خود رو های برقی همیشه شارج میشوندو حرکت میکنند دنیا چه شود

  • عباس
    عباس | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام خیلی جالب بود .
    این جملشو درست متوجه نشدم "  این چیپ ها سیگنال ها را به جریان برق مستقیم تبدیل خواهند کرد و می شود با آن تا 12 دستگاه 10 واتی را شارژ کرد. باید درنظر داشت که هرچه تعداد این دستگاه ها و فاصله شان تا هاب بیشتر باشد", یعنی ی چیزی مثل هاب باید همراهمون باشه?!

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

      منظور از هاب در واقع همین روتر یا WattUp هست. درواقع هر چه دستگاه های دریافت کننده سیگنال فاصله بیشتری با این روتر داشته باشند زمان شارژ شدن شان هم کندتر می شه.

  • pooria
    pooria | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    جمله ی اخر ازهمه اش جالبترر???

مطالب پیشنهادی