ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون سرویس «ویدئو دایرکت» را برای رقابت با یوتوب راه اندازی کرد

یوتوب سال هاست که به عنوان اصلی ترین مرجع برای بارگذاری و انتشار ویدئوهای تولید شده توسط کاربران شناخته می شود. این کسب و کار به گوگل تعلق دارد و مرتبا نیز بزرگ و بزرگ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

یوتوب سال هاست که به عنوان اصلی ترین مرجع برای بارگذاری و انتشار ویدئوهای تولید شده توسط کاربران شناخته می شود. این کسب و کار به گوگل تعلق دارد و مرتبا نیز بزرگ و بزرگ تر می گردد. همانطور که احتمالا خبر دارید کاربران می توانند با استفاده از محتوایی که روی این سایت بارگذاری می کنند پول در بیاورند و حتی برخی تولید ویدئو برای این شبکه را به صورت یک شغل تمام وقت دنبال می کنند.

فیسبوک نیز ظاهرا در تلاش است تا همین قابلیت را به سرویس ویدئویی خود اضافه نماید و حالا آماوزن هم اعلام کرده که درآمدهای خود در این زمینه را با خالقان محتوا تقسیم می کند.

این شرکت روز گذشته سرویس تازه ای به نام ویدئو دایرکت (Video Direct) را راه اندازی کرد که به خالقان محتوا امکان می دهد ویدئوهای خود را روی آمازون آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند و از درآمدهای آن منتفع شوند.

برای درآمدزایی از طریق این سرویس نیز شیوه های مختلفی از سوی آمازون تعریف شده: مثلا استریم محتوا برای اعضای سرویس پرایم یا شراکت در درآمدها از طریق اجاره، اشتراک گذاری، خرید، مشاهده محتوای تبلیغاتی و حتی حق امتیاز.

اعلام این خبر نشان میدهد که شرکت مورد بحث احتمالا در تلاش است به جای عرضه محتوایی که روی شبکه های تلویزوینی یافت می شود به سمت محتوای تولید شده توسط کاربران روی بیاورد.

گفتنی است کلیه محتوای ارائه شده از طریق سرویس آمازون دایرکت با استفاده از اپ های موبایلی این شرکت، اپ های تلویزیونی، سایت آمازون و ستاپ باکس های فایر تی وی و درایو های HDMI آن قابل مشاهده است.

خالقان محتوا می توانند مشخص نمایند که کدام ویدئوها به صورت رایگان در اختیار اعضای سرویس پرایم قرار داده شود و برای مشاهده کدامیک هزینه دریافت گردد. این کمپانی برای راه اندازی سرویس تازه اش شرکت های مختلفی را به مشارکت دعوت کرده که از آن جمله می توان به گاردین، How Stuff Works، مَشِبل و بسیاری دیگر اشاره نمود. در حال حاضر این سرویس صرفا در 5 کشور دنیا عرضه شده و اگر آمازون قصد کنار زدن یوتوب را دارد باید بر شمار آنها بیافزاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • دادا
    دادا | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قبلا یه مقاله توی همین دیجیاتو بود فکر کنم که می گفت یوتیوب سود آنچنانی برای گوگل ندارد

    حالا چرا شرکت های دیگه می خوان وارد این حوزه بشوند؟

مطالب پیشنهادی