ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدل جدید اکس باکس وان Scorpio نام دارد؛ امکان انتشار قسمت های بعدی هیلو برای ویندوز 10 قوت گرفت

نمایشگاه E3 امسال یک تفاوت بسیار مهم با سال های گذشته دارد. به نظر می رسد برای اولین بار شاهد مدل های قوی تر کنسول های مایکروسافت و سونی هستیم. بنابراین بسیاری از بازیکن ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

نمایشگاه E3 امسال یک تفاوت بسیار مهم با سال های گذشته دارد. به نظر می رسد برای اولین بار شاهد مدل های قوی تر کنسول های مایکروسافت و سونی هستیم. بنابراین بسیاری از بازیکن ها می خواهند از سرنوشت آن ها آگاهی پیدا کنند. با وجود این که هنوز هیچ چیزی تایید نشده، اما اگر نگاهی به اخبار بیندازیم، متوجه می شویم وزن گزارشات سمت Playstation Neo [نام رمز مدل قوی پلی استیشن 4] سنگین تر است. اکنون اطلاعاتی از سوی منابع بسیار معتبری به دست رسیده که جزییات جدیدتری از مدل جدید اکس باکس را لو می دهد.

قبل از هرچیزی باید بگوییم این اطلاعات توسط منابع نزدیک به کوتاکو و پولیگان به بیرون درز پیدا کرده اند؛ وب سایت هایی که در درستی جزییات لو رفته سابقه بسیار درخشانی دارند. بنابراین نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشید. به متن اصلی خبر بپردازیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده مایکروسافت دو مدل جدید از کنسول خود را در دست ساخت دارد. یکی از آن ها با نام رمز Scorpio [عقرب] شناخته شده و در سال 2017 عرضه می شود. اسکورپیو را می توان نسخه قدرتمند تر اکس باکس وان قلمداد کرد که دارای یک پردازنده گرافیکی قوی تر هم هست.

همانند پلی استیشن نئو، بازی هایی که برای اسکورپیو منتشر می شوند دارای دو حالت گرافیکی متفاوت خواهند بود تا دارندگان اکس باکس وان قدیمی هم بتوانند لذت کامل از بازی را ببرند. همچنین مایکروسافت با کمپانی آکیلس وارد مذاکره شده تا هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را با اکس باکس وان همگام سازی کند. به نظر می رسد با وجود هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR برای پلی استیشن 4، مایکروسافت نخواسته تا در این زمینه از رقیب دیرینه خود عقب بیافتد.

scorpio
FLOPS واحد اندازه گیری سرعت پردازش داده است. Teraflopsهم بیانگر یک تریلیارد فلاپس هست.

نکته بسیار جالب این گزارشات به قدرت بیشتر اسکورپیو از پلی استیشن نئو باز می گردد. اسکورپیو در حالی بیش از چهار برابر اکس باکس وان قوی تر است که می دانیم شایعات از قدرت تقریبا دو برابری پلی استیشن نئو به پلی استیشن 4 خبر می دهند. اگر از دارندگان اکس باکس وان باشید، طبیعتا این تفاوت میان دو مدل اکس باکس وان اصلا خوشایند نخواهد بود. اما سوال اینجاست با این قدرت، اسکورپیو چه قیمتی دارد؟ کاهش سرعت پیشرفت تکنولوژی در بخش سخت افزاری موجب شده بود کمپانی های صاحب نام کنسول سازی سمت قطعاتی بروند که ارزان تر باشند. باید دید مایکروسافت پیرامون سایت های اسکورپیو چه تمهیداتی چیده است.

اگر به خاطر داشته باشید، فیل اسپنسر چند مدت پیش گفته بود آن ها علاقه ای به اکس باکس 1.5 نداشته و اگر بخواهند کنسولی عرضه کنند، بسیار قوی تر خواهد بود. به نظر می رسد مقصود او از کنسول قدرتمند تر، همین اسکورپیو باشد. گزارش ها پیرامون مدل قوی تر کنسول اکس باکس وان حاوی اطلاعات جالب تری هم هست. به نظر می رسد مایکروسافت در اسکورپیو سرعت ورودی/خروجی داده ها از دیسک یا هارد به دستگاه را ارتقا نداده که کمی ناامید کننده است. چون به واسطه پردازش گرافیکی سریع تر، شاهد پشتیبانی اسکورپیو از 4K هستیم، امکان حضور لودینگ های طولانی به خصوص در این رزولوشن وجود دارد.

البته امکان دارد شاهد ارتقا این بخش هم باشیم. بالاتر گفتیم دو مدل جدید، یکی از آن ها اسکورپیو بود که پیرامون آن توضیحات کاملی دادیم. مدل دیگر، نسخه اسلیم اکس باکس وان است که سخت افزار قدرتمند تری ندارد. گزارشات نشان می دهند مدل اسلیم چهل درصد کوچک تر از اکس باکس وان بوده و علاوه بر پشتیبانی از 4K، در کنترلر آن هم تغییراتی دیده می شود. این کنسول که دارای یک هارد دوترابایتی هست، سال 2016 عرضه خواهد شد.

به نظر می رسد مایکروسافت سعی کرده با مدل اسلیم، خلاء میان اکس باکس وان اولیه و اسکورپیو را جبران کند. احتمالا با کاهش قیمت هم مواجه می شویم. نکته جالب توجه اینجاست مایکروسافت ابتدا قصد معرفی اسکورپیو در سال 2016 را نداشت. اما پس از انتشار شایعاتی مبنی بر عرضه پلی استیشن نئو تا اوایل پاییز امسال، آن ها هم تصمیم گرفتند دست به کار شده و هر دو مدل را در نمایشگاه E3 پیش رو معرفی کنند. بر اساس گفته منابع نزدیک پولیگان، اسکورپیو اواخر 2017 عرضه خواهد شد.

2
گزارش شده اکس باکس وان اسلیم در آگوست سال جاری [مرداد - شهریور] عرضه می شود.

ولی فکر کنیم با وجود مدل قوی تر پلی استیشن 4، مایکروسافت تغییراتی در برنامه های خود داده و انتشار آن را به زمان نزدیک تری موکول کند. البته به یاد داشته باشید تمام حرف هایی که می زنیم، حدس و گمان هستند. این از شایعات منتشر شده در بخش سخت افزاری که حاوی نکات بسیار جالبی بودند. اما در بخش نرم افزاری اوضاع رنگ و بوی عجیب تری به خود می گیرد. مدل اسلیم اکس باکس وان و اسکورپیو، هر دو قسمتی از استراتژی های مایکروسافت با نام رمز Project Helix هستند؛ پروژه ای که سعی به همگام سازی اکس باکس وان با ویندوز 10 دارد.

به همین دلیل، در آینده بازی های مایکروسافت مانند هیلو برای ویندوز 10 هم به انتشار خواهند رسید. به اعتقاد منابع داخلی، قرار بود عنوان Fable Legend که متاسفانه کنسل شد، از اولین قدم ها برای رسیدن به این هدف باشد. همچنین اطلاعات به دست رسیده نشان می دهند مایکروسافت در آینده چرخه تولید پنج ساله کنسول ها را در برنامه های خود قرار نمی دهد.

به عبارت دیگر، آن ها می خواهند سخت افزار و بازی های بیشتری را در طول چند سال آینده عرضه کند؛ بازی هایی که روی هر دو برند ویندوز و اکس باکس قابل اجرا خواهند بود. باید دید با این تفاسیر، مایکروسافت با چه مزایایی می خواهد بازیکن ها را به سمت اکس باکس کشیده و هر دو برند را زنده نگه دارد. در ماه مارس، فیل اسپنسر هم از علاقه خود به تکامل کامپیوتر مانند کنسول ها سخن گفته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میطی
    میطی | ۶ خرداد ۱۳۹۵

    تا جایی که یادمه اسپنسر نگفته بود اکس باکس وان 1.5، گفته بود اکس باکس 1.5.

مطالب پیشنهادی