ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در زمینه دولت الکترونیک در حد یمن و عراق هستیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی در جمع مدیران فناوری اطلاعات استانداری استان های مختلف کشور گفته است: «متأسفانه در زمینه ی دولت الکترونیکی در دنیا جایگاه خوبی نداشته و رتبه ی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی در جمع مدیران فناوری اطلاعات استانداری استان های مختلف کشور گفته است: «متأسفانه در زمینه ی دولت الکترونیکی در دنیا جایگاه خوبی نداشته و رتبه ی ۱۰۵ را به خود اختصاص داده ایم. در منطقه نیز رتبه ای بهتر از یمن و عراق نداریم که لازم است این رتبه حتماً ارتقا پیدا کند. اگرچه مدیران ارشد کشور به حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات علاقه مند هستند، اما لازم است در این حوزه اطلاعات و دانش کاملی نیز داشته باشند. در واقع این حس دوستی نسبت به فضای IT کافی نبوده و لازم است برای ارتقای رتبه ی ایران از ۱۰۵ به رتبه ای زیر ۴۰ تلاش بیشتری صورت گیرد، چرا که اکنون کشور های در حال توسعه مانند عربستان رتبه ای کمتر از ۴۰ دارند و این موضوع گویای آن است که دسترسی به این هدف امری شدنی است».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه ی صحبت های خود اظهار داشته است: «ما باید در این حوزه با شتاب بیشتری حرکت کنیم، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد خدماتی که دولت باید به مردم ارائه دهد از کشور های دیگر ارائه می شود. به عنوان مثال اکنون مردم از آدرس رستوران گرفته تا نقشه ی ترافیک شهر را از سایتی مانند گوگل می گیرند. حال اگر در این فضا دولت ورود نکرده و با جدیت عمل نکند، در سال های آتی مردم تمام امور روزمره ی خود را از شیوه هایی مشابه این تأمین خواهند کرد».

وی با اشاره به عملکرد بهتر سرویس مترجم گوگل در مقایسه با سرویس های ترجمه ماشینی داخلی گفت: «لازم است در بخش های مختلف برای بهبود شرایط به بخش خصوصی اعتماد شود تا کار های مختلف از سوی این بخش پیگیری شود. اکنون در تمام دنیا استراتژی دولت ها برای بخش IT به نوع تهاجمی تغییر کرده و دولت ها هدف فتح بازار را دارند. بر همین اساس باید با سرعت بیشتری حرکت کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Afshin_krj
    Afshin_krj | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    توچه زمینه ای در حد یمن و عراق نیستیم؟?
    اونارو بگید?

    • shahab
      shahab | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

      ما پراید میسازیم و اونا حتی تو خوابشون چنین سلاح ویرانگری رو نمیتونن بسازن

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    واو! دو کلمه حرف حساب! ولی فقط حرفه، حرف هم مفته

  • یونس
    یونس | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    عالیه این اتفاق.کم کم دارن عاقلانه فکر میکنن.برای پیش رفت نادیده گرفتن بی معنیه.باید صداقت بی رحمانه داشت

  • Reza
    Reza | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    آفرین خداقوت دلاوران، خسته نباشین✋??

  • amir
    amir | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    با چه اعتماد بنفسی میخوان ترجمه داخلی بهتر از گوگل ترنسلیت کار کنه براشون،اعتماد بنفس اینارو کبریت داشت الان درخت 400 ساله بود

  • BVB
    BVB | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    آفرین ک خوشکل نزد زیرش و گفتش. حالا حلش کنین جای اینکه همه جلسات رو درباره فیلترینگ و آوردن سرورا به داخل و این چیزای الکی حروم کنین

مطالب پیشنهادی