ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

توسعه پلی استیشن 4K از سوی سونی تایید شد؛ منتظر معرفی آن در E3 2016 نباشید

اندرو هاوس (Andrew House)، مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی به تازگی در مصاحبه با فایننشال تایمز تایید کرده که کمپانی ژاپنی مشغول توسعه ورژن ارتقایافته کنسول پلی استیشن 4 است. هاوس که این کنسول ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

اندرو هاوس (Andrew House)، مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی به تازگی در مصاحبه با فایننشال تایمز تایید کرده که کمپانی ژاپنی مشغول توسعه ورژن ارتقایافته کنسول پلی استیشن 4 است. هاوس که این کنسول جدید را یک «پلی استیشن 4 بسیار قدرتمند» خوانده، می گوید که از آن در نمایشگاه E3 امسال رونمایی نخواهد شد.

هاوس ضمن اشاره به گران تر بودن پلی استیشن 4 بعدی نسبت به مدل 350 دلاری فعلی گفته است که سونی به عمد می خواهد تا هر دو مدل پلی استیشن 4 استاندارد و ارتقایافته را به صورت همزمان به بازار عرضه کرده و هر دو را به فروش برساند.

وی همچنین تایید کرده که این نسخه از پلی استیشن 4 از رزولوشن 4K UHD پشتیبانی خواهد کرد؛ مسئله ای که تا به امروز بارها شایعاتی درباره آن شنیده بودیم اما از صحت شان اطمینان نداشتیم. هاوس دلیل عدم نمایش پلی استیشن 4K در نمایشگاه E3 امسال را آن ذکر کرده که سونی می خواهد پیش از رونمایی رسمی از کنسول، بهترین تجربیات ممکن را برای گیمرها فراهم آورده و در نهایت همه آنها را به صورت یک جا در اختیارشان قرار دهد.

مسلماً عرضه یک کنسول جدید و ارتقایافته، کار توسعه دهندگان را تا حد زیادی سخت خواهد کرد و آنها باید عناوین خود را روی پلتفرم های بیشتری پورت کنند. اما هاوس می گوید که این مسئله، اگرچه نیازمند تلاش بیشتری از سوی توسعه دهندگان است اما غیرممکن تلقی نمی شوند و البته مضاف بر این، تمام بازی های آتی، روی پلی استیشن 4 استاندارد هم عرضه خواهند شد. بنابراین جای نگرانی زیادی نسبت به اجبار به خرید کنسول پلی استیشن 4K ارتقا یاقته وجود ندارد، چرا که سونی می خواهد با کنسول میان نسلی خود، گیمرهای حرفه ای که به تلویزیون های 4K دسترسی دارند را هدف قرار دهد.

playstation_4_ps4

در نهایت باید اشاره کرد که به گفته هاوس، سونی بابت فروش واحدهای کنسول پلی استیشن 4K دچار ضرر و زیان نخواهد شد؛ یعنی برخلاف سیاستی که سونی در ابتدای نسل هشتم در پیش گرفت و بابت فروش نسخه های ابتدایی کنسول ارزان قیمت پلی استیشن 4، دچار زیان شد اما در نهایت به سوددهی رسید.

شایعات مربوط به نسخه ارتقایافته کنسول پلی استیشن 4، برای اولین بار در ماه مارس گذشته و طی همایش GDC به گوش می رسید. مدتی بعد، بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر نیز مدعی شد که به اطلاعات اختصاصی درباره پلی استیشن 4K دست یافته و این کنسول به طور قطع، از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد.

علاوه بر همه این ها، اواخر فروردین ماه بود که وب سایت Giant Bomb گزارشی درباره پلی استیشن 4K منتشر کرد و گفت که کنسول مورد اشاره، با نام رمز «نئو» شناخته می شود. این وب سایت همچنین افزود که بعد از عرضه پلی استیشن 4K، باید منتظر دو نسخه از بازی های ویدیویی بود: نسخه ای معمولی که با پلی استیشن 4 استاندارد سازگاری دارد و نسخه ای دیگر که با استفاده از قدرت پردازشی کنسول جدید، کیفیت گرافیکی و فریم ریت بالاتری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

تا به امروز، نگرانی اصلی در رابطه با پلی استیشن 4K این بوده است که آیا خریداران کنسول ارتقایافته، از عناوینی انحصاری بهره خواهند برد که برای کنسول معمولی عرضه نمی شوند یا خیر. هاوس اگرچه در سخنان خود اشاره ای به این مسئله نداشته اما با توجه به رویکرد سونی می توان حدس زد که شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود. ضمناً پیش تر در گزارش ها آمده بود که با عرضه پلی استیشن 4K، خریداران هر دو کنسول به استوری واحد دسترسی داشته و می توانند در بخش آنلاین نیز با یکدیگر رقابت کنند.

PlayStation-VR-17-620x413

به نظر می رسد جدا از نمایش رزولوشن خیره کننده 4K، یکی از اهداف اصلی پلی استیشن 4 ارتقایافته، بهبود تجربه حاصل از هدست واقعیت مجازی سونی باشد. در واقع بر کسی پوشیده نیست که عناوین واقعیت مجازی، نیازمند سخت افزاری بسیار قدرتمند هستند و مسلماً با عرضه پلی استیشن 4K، سونی می تواند با دستی باز به سراغ عناوین پر هزینه تر و گرافیکی تر برای هدست خود برود.

گذشته از تمام این مسائل، بد نیست بدانید که کمپانی مایکروسافت هم برنامه هایی برای عرضه ورژن اسلیم و نیز ورژن ارتقایافته کنسول اکس باکس وان دارد. گذشته از نسخه اسلیم، گفته می شود قدرت سخت افزاری اکس باکس وان ارتقایافته (با نام رمز اسکورپیو)، تا 4 برابر از کنسول فعلی بیشتر است و البته مایکروسافت ظاهراً به دنبال عرضه یک هدست واقعیت مجازی نیز هست تا بتواند به رقابت با همتای ژاپنی خود بپردازد.

تا به امروز تصور می شد که سونی در نمایشگاه E3 2016، از کنسول میان نسلی خود رونمایی خواهد کرد و یکبار دیگر، شاهد رقابتی جذاب میان دو کمپانی مایکروسافت و سونی خواهیم بود. اما حالا که سونی عدم حضور پلی استیشن 4K در نمایشگاه امسال را به صورت رسمی تایید نموده، باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت چه برنامه هایی برای گیمرها تدارک دیده است.

در هر صورت، بازه زمانی فعلی بدترین زمان ممکن برای خرید یکی از دو کنسول های پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان به شمار می رود و برای خرید کنسولی خانگی، باید اندکی صبر به خرج داد تا تفاوت های میان دو کنسول میان نسلی کمپانی های سونی و مایکروسافت روشن تر از پیش شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    یک محصول فوق‌العاده دیگه از سونی در بخش کنسول ها?

  • kiyan
    kiyan | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    واقعا نمیشه انتخاب کد که PS4 بهتره یا Xbox One، اما یه سر به اینجا بزنید کار جالبی برای انتخاب این کنسول کردند http://goo.gl/8muaZV

  • cr7
    cr7 | ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

    چه فایده
    بازم ادم دوست داره بهترین کنسول رو داشته باشه
    که سونی داره گند میزنه به این حس

    • محمد
      محمد | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

      آی گفتی دو سه روزه پکرم

مطالب پیشنهادی