ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید N رسما اندروید 7.0 خطاب می شود؛ نوقا نام رسمی آن خواهد بود

حدس و گمان ها بالاخره پایان یافت و گوگل در نهایت نام اندروید 7.0 را انتخاب کرد و همانند همیشه، این نام برگرفته از یک خوراکی خوشمزه است. نوقا یا Nougat یک نوع دسر سنتی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۴۴

حدس و گمان ها بالاخره پایان یافت و گوگل در نهایت نام اندروید 7.0 را انتخاب کرد و همانند همیشه، این نام برگرفته از یک خوراکی خوشمزه است. نوقا یا Nougat یک نوع دسر سنتی تبریزی است که البته شباهت بسیاری به شیرینی های دیگری نظیر گز اصفهان دارد.

در Google I/O 2016، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل اعلام کرد که کاربران می توانند با درج اسامی پیشنهادی خود، در نامگذاری اندروید بعدی سهیم باشند. بسیاری با توجه به محبوبیت بین المللی نوتلا امید داشتند که اندروید 7.0، نوتلا نام بگیرد اما گویا کیت کت اولین و آخرین برندی بود که در این زمینه با گوگل همکاری کرد.

همچنین باور بر این بود که علت رای گیری آن بوده که پیچای شانس انتخاب نام دسر هندی Neyyappam را بالا ببرد اما به دلیل تلفظ دشوار آن برای انگلیسی زبان ها، حداقل این یکی با توجه به آرای بالایش انتخاب نشد.

بنابراین، اندروید N حالا رسما شماره 7 را یدک می کشد و نوقا نام دارد. اندروید 7.0 هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و بعید به نظر می رسد که تا اواخر تابستان نسخه کامل آن در دسترس قرار گیرد. در ادامه می توانید ویدیوی مربوط به رونمایی از نوقا را تماشا کنید.

اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • abbas_nikzad
    abbas_nikzad | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    بی شک این نوقا بخاطر شهر متمدن تبریز انتخاب شده . دلیل های قانع کننده ای هم براتون میارم . بنده قبلا کشورهای خارجی بودم و تقریبا تحقیقاتی هم که کردم نتیجه ای جز این نداشته که نوقای انتخابی گوگل 100 درصد تبریزی هست . نوقایی که در اروپا پخته میشه صورتی رنگ هست با اسانس های میوه ای و اصلا یه جور دیگست . البته اینم بگم که در اروپا و حتی کشورهای عربی نوقا زیاد وجود نداره هیچ شهری توی کشورهای خارجی نیست که بگیم نوقا یکی از سوغات اون شهره ! درسته تاریخچه و ریشه نوقا برمیگرده به کشورهای دیگه ولی چیزی که الان وجود داره و گوگل الان بخاطرش نام نوقا رو انتخاب کرده نوقای تبریز هست سرچ کنید ببینید نوقا سوغات کجاست ؟ حتی به انگلیسی سرچ کنید . در ضمن رغبت گوگل به ایران درست چند روز بعد از اون اتفاق رخ داد که لوگوی اینستاگرامش رو به طرح اسلیمی ایرانی تغییر داد آیا اینم میخایین انکار کنید وقتی خود گوگل آیدی کاربر ایرانی رو گذاشته گفته ایشون طراحی کرده ؟ طرح اسلیمی هر جریانش مثل نوقاست تو کشورهای دیگه هم وجود داره ولی شما هرگز نمیتونید بگید که این لوگو مال سوریه ، عراق ، ترکیه و هند یا جای دیگست چون اینبار خود گوگل آیدی یه کاربر ایرانی رو روش زده و گفته که کار ایشونه! پریسا تبریز ملکه ی امنیت گوگله و خیلی از کارمندان ایرانی که گوگل داره فکر کنم اونا رو هم میخایین منکر بشید دیگه من حرفی ندارم از ماست که بر ماست ? ? ?

  • شاهین
    شاهین | ۱۱ تیر ۱۳۹۵

    ,میشه بگین تلفظ انگلیسیش چی میشه؟؟ نوگت؟؟

    • rozbeh amoei
      rozbeh amoei | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

      نوگات ... یه اصطلاح اسپانیایی است .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی