ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت گرافیک ارزان قیمت GeForce GTX 1060
تکنولوژی

انویدیا و رونمایی از کارت گرافیک جدید GeForce GTX 1060

سال ۲۰۱۶ برای پی سی گیمرها سالی بسیار پر هیجان به حساب می آید، چرا که تا همین جا دو کارت گرافیک قدرتمند توسط انویدیا روانه بازار شده است؛ نمونه قوی و گران قیمت با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

سال ۲۰۱۶ برای پی سی گیمرها سالی بسیار پر هیجان به حساب می آید، چرا که تا همین جا دو کارت گرافیک قدرتمند توسط انویدیا روانه بازار شده است؛ نمونه قوی و گران قیمت با نام GeForce GTX 1080 و البته نسخه میان رده با نام GTX 1070. حالا این کمپانی یک گزینه ارزان قیمت دیگر با نام GeForce GTX 1060 را نیز به سبد محصولات خود افزوده است. کارتی که با قیمت ۲۴۹ دلاری خود قرار است قدرت پرچمدار سال ۲۰۱۴ (GTX 980) را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

این کارت گرافیک جدید قرار است در تاریخ ۱۹ جولای (۲۹ تیر) توسط شرکایی چون ایسوس، گیگابایت و EVGA روانه بازار شود. مثل همیشه نسخه ای تحت عنوان Founders Edition نیز با قیمت ۲۹۹ دلاری برای مشتریان خاص در دسترس خواهد بود.

GTX 1060 ارزان ترین چیپ تولیدی انویدیا بر مبنای معماری ۱۶ نانومتری پاسکال است و طبق ادعای سازنده از تمامی مزیت های انتقال به معماری جدید برخوردار خواهد بود. کلاک هسته این پردازشگر تا ۱.۷ گیگاهرتز boost می شود و از همراهی ۶ گیگابایت رم GDDR5 برخوردار خواهد بود.

شرکت سازنده هنوز کلاک پایه این چیپ را اعلام نکرده، اما بر اساس تجربه های قبلی، احتمالاً چند صد مگاهرتز از رقم اعلام شده کمتر خواهد بود. ضمن این که انویدیا می گوید می توان آن را به راحتی تا ۲ گیگاهرتز اورکلاک کرد.

برای این که درک بهتری از قدرت GTX 1060 داشته باشید، می توانید تعداد ۱۲۸۰ هسته CUDA در این کارت را با ۱۹۲۰ هسته در کارت GTX 1070 و ۲۵۶۰ عدد در مدل 1080 مقایسه کنید. البته تعداد هسته های CUDA ملاک چندان دقیقی به حساب نمی آید، چراکه مدل GTX 980 سال ۲۰۱۴ از ۲۰۴۸ هسته CUDA برخوردار بود، اما به ادعای سازنده، مدل تازه معرفی شده GTX 1060 به لطف پردازنده و حافظه سریع تر، از لحاظ قدرت پردازشی با آن برابری می کند.

علاوه بر این، محصول جدید انویدیا از فناوری «مولتی پروژکشن همزمان» برای پشتیبانی از محتواهای واقعیت مجازی بهره می برد.

با وجود معرفی یک کارت ارزان قیمت تر از طرف انویدیا، اما هنوز هم محصول ۲۰۰ دلاری RX 480 کمپانی AMD از لحاظ قیاس قدرت در مقابل قیمت، در جایگاه بالاتری می ایستد، به خصوص که گیمرها می توانند با پرداخت ۲۳۹ دلار صاحب نسخه قدرتمندتر آن با ۸ گیگابایت رم شوند.

باید تا انتشار رسمی کارت گرافیک GeForce GTX 1060 انویدیا منتظر ماند و عملکرد آن را در زیر فشار بنچمارک ها مورد ارزیابی قرار داد.

nvidia-gtx-1060-gallery-5-1 q-80 nvidia-gtx-1060-gallery-10-1 nvidia-gtx-1060-gallery-6-1 nvidia-gtx-1060-gallery-2-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا احسانی
    علیرضا احسانی | ۱۸ تیر ۱۳۹۵

    کاش توی تست های مجازی موفق در بیاد تا اینو بگیریم بجای 980 gtx

مطالب پیشنهادی