ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن پتنتی را ثبت کرده که به حذف خطای سیستم فوکوس خودکار اشاره دارد

در زمان استفاده از دوربین های مدرن باید توجه ویژه به نوع استفاده از قابلیت فوکوس خودکار و شکار کردن سوژه داشت و شاید کاربر مجبور شود برای دریافت نتیجه دلخواه، چندین بار با دقت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

در زمان استفاده از دوربین های مدرن باید توجه ویژه به نوع استفاده از قابلیت فوکوس خودکار و شکار کردن سوژه داشت و شاید کاربر مجبور شود برای دریافت نتیجه دلخواه، چندین بار با دقت عملیات فوکوس را تکرار کند، ولی حالا خبر می رسد که شرکت کانن پتنتی را به ثبت رسانده که در صورت استفاده شدن از آن، می تواند سختی کار با قابلیت فوکوس خودکار را از میان بردارد.

در پتنت توضیح داده شده که سنسور می تواند خطای فوکوس خودکار را تشخیص داده و آنها را تصحیح کند، بدون اینکه نیاز باشد تا موتور AF جا به جا شود.

این روش همانطور که در پتنت شرح داده شده، شامل قرار دادن یک فیلتر پلاریزه میان لنز و سنسور تصویر برداری می شود. فیلتر یاد شده به دوربین اجازه می دهد تا درک کند که چقدر قبل یا بعد از سوژه اصلی را مورد فوکوس قرار داده و بدون اینکه موتور فوکوس خودکار را درگیر کند، بتواند عملکرد آن را تصحیح نماید. البته اینکه کانن چگونه موفق به انجام چنین کاری می شود، در پتنت ذکر نشده است.

در حال حاضر تنها می دانیم این پتنتی است کانن آن را ثبت کرده و مشخص نیست که آیا به طور کلی تصمیم به استفاده از آن دارد یا خیر. لازم به اشاره است که پتنت مذکور در جولای ۲۰۱۴ به ثبت رسیده اما امسال به شکل عمومی منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی