ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخستین تصویر از حرکت Juno در مدار مشتری به زمین مخابره شد

فضاپیمای Juno ناسا هم اکنون در مدار مشتری بدور این سیاره گازی می چرخد و آنطور که داده های مخابره شده برای کارشناسان سازمان فضایی آمریکا نشان می دهد اوضاع آن خوب است؛ دوربین JunoCam در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

فضاپیمای Juno ناسا هم اکنون در مدار مشتری بدور این سیاره گازی می چرخد و آنطور که داده های مخابره شده برای کارشناسان سازمان فضایی آمریکا نشان می دهد اوضاع آن خوب است؛ دوربین JunoCam در سطح عملیاتی قرار دارد و آماده است تا عکس های خود را برای زمین ارسال کند.

عکس ترکیبی که در بالا مشاهده می کنید، نخستین تصویری است که از زمان رسیدن Juno  به مقصد دریافت شده و زمانی گرفته شده که فضاپیما در فاصله 4.3 میلیون مایلی از سیاره هدف قرار داشت. در این تصویر لکه سرخ بزرگ مشتری و همچنین سه قمر آن به نام های Io، Europa و Ganymede کاملا قابل رویت هستند.

اسکات بولتون از موسسه تحقیقات ساوت وست طی بیانیه ای در اینباره گفت: این تصویر که از JunoCam  دریافت شده نشان می دهد فضاپیما توانسته به سلامت محیط رادیواکتیو حول مشتری را پشت سر بگذارد و آماده است که روی قطب های آن قرار بگیرد. او در ادامه گفت: ما برای دریافت اولین تصاویر Juno از قطب های مشتری لحظه شماری می کنیم.

البته برای آنکه دانشمندان نمای بهتری از این سیاره گازی را دریافت کنند لازم است اندکی بیشتر منتظر بمانیم؛ طبق اعلام ناسا نخستین عکس های رزلوشن بالا از مشتری قرار است در تاریخ ششم شهریور ماه گرفته شوند. در این تاریخ Juno به مسافت 4184 کیلومتری از سطح مشتری می رسد و سپس، به بررسی شفق ها، جو و ساختار این سیاره خواهد پرداخت اما در تمام طول مسیر JunoCam از آن عکسبرداری خواهد کرد.

pia20707_figb.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    وافعا هیجان انگیزه ! مرسی خبرای نجوم بیشتر بزارید

مطالب پیشنهادی