ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن ضد ترور فرانسه با 3 ساعت تاخیر در مورد کشتار نیس هشدار داد

دولت فرانسه مدتی پیش به بهانه ی آغاز مسابقات یورو 2016، یک اپلیکیشن تدارک دیده بود تا در صورت وقوع حملات تروریستی، شهروندان را باخبر کند، اما حالا همین اپلیکیشن با سه ساعت تاخیر حملات ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دولت فرانسه مدتی پیش به بهانه ی آغاز مسابقات یورو 2016، یک اپلیکیشن تدارک دیده بود تا در صورت وقوع حملات تروریستی، شهروندان را باخبر کند، اما حالا همین اپلیکیشن با سه ساعت تاخیر حملات اخیر در شهر نیس را اطلاع رسانی کرده و همین موضوع به سوژه ای برای انتقاد از اپلیکیشن مورد بحث تبدیل شده است.

این اپلیکیشن که به طور مخفف SAIP نامیده می شود در ماه ژوئن توسط وزارت کشور فرانسه برای اندروید و iOS منتشر شده بود تا دولت این کشور قادر باشد ظرف 15 دقیقه حملات تروریستی را اطلاع رسانی نماید. اما حمله خونباری که در روز ملی فرانسه در شهر نیس صورت گرفت و به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، نشان داد سرعت اطلاع رسانی این اپلیکیشن بسیار کمتر از آن است که قادر باشند سودمند واقع گردد.

0,,19317248_303,00

کاربرانی که اپلیکیشن SAIP را دانلود کرده بودند روز گذشته اسکرین شات هایی را روی شبکه توییتر منتشر کردند که نشان می دهد این نرم افزار نخستین پیام های هشدار را حوالی 1:30 نیمه شب، یعنی 3 ساعت پس از وقوع حمله منتشر کرده است. فیس بوک هم پیشتر سرویس مشابهی را با نام Safety Check راه اندازی کرده بود که سرعت عمل بسیار بیشتری نسبت به اپلیکیشن فرانسوی از خود نشان داد و بلافاصله پس از حادثه به یاری شهروندان آمد.

saip-app

هرچند مقامات فرانسوی تاکنون در مورد علت تاخیر این اپلیکیشن شفاف سازی نکرده اند، اما متخصصین امر اعتقاد دارند شلوغی بیش از حد شبکه های مخابراتی در هنگام چنین حوادثی می تواند به مشکلات اینچنینی منجر گردد.

برای نمونه یکی از متخصصین موسسه La Fonderie به نام Gaël Musquet در مصاحبه با نشریه Libération اشاره کرده بود که شبکه های 3G، 4G و وای-فای در چنین مواقعی به دلیل تمرکز بیش از حد جمعیت در یک نقطه چندان قابل اطمینان نیستند و امکان دارد در سرویس دهی آنها اخلال ایجاد شود.

saip-app-took-over-2-hours-to-send-nice-alert

در نهایت لازم است اشاره کنیم که یکی از خبرنگاران نشریه Les Echos به نام Anaêlle Grondin شب گذشته در حساب کاربری توییتر خود به نقل از یک مقام دولتی فرانسه اعلام کرده بود اپلیکیشن SAIP دچار مشکل تکنیکی بوده است، اما وزارت کشور فرانسه در حال حاضر از شفاف سازی این موضوع خودداری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 90180360
    90180360 | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    God's Eye

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    برای من هنوز عجیبه تو این فرانسه این حادثه شد یک نفر از جان گذشتگی نکرد و بره درب این ماشین را باز کنه راننده را بکشه پایین تو همه تصاویر که میدیدم همه فقط به فرک فرار بودن یکی هم به فکرش نرسید تو 2 کیلومتر مسیر به جای فرار میشه اینکار را کرد تصاویر را ببنید اگر تو ایران بود مردم کلی از جان گذشتگی میکردن به خاطر مردم

مطالب پیشنهادی