ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Algorithmia آشنا شوید؛ ابزاری که تصاویر سیاه و سفید شما را رنگ آمیزی می کند

اگر بخواهید که یک عکس سیاه و سفید قدیمی را رنگی کنید، معمولا برای این کار باید به دنبال فردی مسلط به نرم افزار فتوشاپ بگردید. متخصص انجام این کار باید به دقت و وسواس ریزترین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

اگر بخواهید که یک عکس سیاه و سفید قدیمی را رنگی کنید، معمولا برای این کار باید به دنبال فردی مسلط به نرم افزار فتوشاپ بگردید. متخصص انجام این کار باید به دقت و وسواس ریزترین جزئیات تصویر را رنگ آمیزی کند، رنگ های عکس اصلی در زمان گرفته شدن را حدس زده و ساعت ها برای رسیدن به ترکیب رنگی ای نزدیک به آن وقت بگذارد.

اما زندگی در عصر تکنولوژی انجام بسیاری از کارهای مشقت بار گذشته را ساده کرده. به تازگی یک الگوریتم کامپیوتری و رایگان به اینترنت پای گذاشته که می تواند تنها در چند ثانیه عکس های سیاه و سفید شما را رنگ آمیزی کند، نرم افزاری تحت وب به نام Algorithmia Colorize Photos.

خالقان این محصول نرم افزاری می گویند که Colorize Photos از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای رنگ آمیزی عکس ها بهره می گیرد، اما جزئیات بیشتری در مورد نحوه دقیق انجام این کار در اختیار رسانه ها و مردم قرار نداده اند.

به نظر می رسد که این ابزار زمانی بهترین عملکرد خود را به نمایش می گذارد که بتواند در کادر هر عکس اشیاء را از آسمان و آدم ها و سوژه های دیگر به درستی تفکیک کند. به عنوان مثال تصویر زیر را ببینید:

rrl_3354

وقتی که آن را به Algorithmia می دهید، نتیجه به صورت زیر خواهد بود:

4e64cf9919ba8624d213060abff18de3_rrl_3354

به نظر می رسد که مبنای کار این ابزار استفاده از ترکیب های رنگی آبی و قهوه ای و ایجاد بالانس میان آن ها باشد. اگر این کار به درستی انجام بگیرد، مطمئنا از دیدن نتایج شگفت زده می شوید.

مثلا تصویر پایین را می توانیم یکی از نمونه های موفق رنگ آمیزی با این ابزار بدانیم:

e

51839b1f5cd6bff964a206620103433f_e

البته گاهی اوقات نتایج رنگ آمیزی Algorithmia چندان مطلوب نیستند. به تصویر زیر نگاه کنید:

ab0f2e5295f28cb4154c01e7c3d87822_ixhaldl

همانطور که می بینید، ایجاد بالانس میان رنگ های قهوه ای  آبی در عکس به درستی صورت نگرفته که این مسئله احتمالا به شلوغی کادر و مشکل بودن تفکیک اشیاء برای ابزار Algorithmia باز می گردد.

با این حال اگر آرشیوی از عکس های سیاه و سفید قدیمی داشته و می خواهید به آن ها کمی رنگ و لعاب بدهید، می توانید با مراجعه به این لینک خودتان ابزار Algorithmia را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    واقعا فوق العادس
    البته باید تست بشه :)
    ولی هرچقدر هم دقتش پایین باشه کار سختیه. تشخیص دقیق لبه توی عکسهای سیاه و سفید کار آسونی نیست. ضمن اینکه باید بافت هم تشخیص داده بشه و رنگش حدس زده بشه!
    خیلی کار جالبیه

  • MHG110
    MHG110 | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    چهار روز پیش مطلبش رو خوندم :)

مطالب پیشنهادی