ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Pokemon GO؛ انواع پوکمون ها

هدف تمامی بازی های پوکمون جمع آوری تمامی گونه های این موجودات است. هدف پوکمون گو هم تفاوتی با سایر بازی های این سری ندارد اما جمع آوری پوکمون ها در آن به شیوه متفاوت ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

هدف تمامی بازی های پوکمون جمع آوری تمامی گونه های این موجودات است. هدف پوکمون گو هم تفاوتی با سایر بازی های این سری ندارد اما جمع آوری پوکمون ها در آن به شیوه متفاوت و جدید انجام می شود. همان طور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، پوکمون گو بازیکنان را به تحرک وا می دارد و از آن ها می خواهد که با قدم زدن در محیط پیرامون شان تا جایی که می توانند پوکمون جمع کنند.

اما پوکمون ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند و هر نوعی از این موجودات هم بیشتر در منطقه به خصوصی یافت می شود. در این مقاله قصد داریم انواع پوکمون ها و بهترین مکان ها برای یافتن ان ها را معرفی کنیم.

بگذارید کمی بیشتر در مورد انواع پوکمون صحبت کنیم. هر کدام از این موجودات اصولا چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا در یکی از این دسته ها جای گیرند و با دانستن گروه یک پوکمون چه صفت هایی می توان به او نسبت داد.به طور کلی نوع هر پوکمون، بیانگر محل زندگی وی و قدرت ها و ضعف هایش در مبارزات است.

به طور کلی 18 نوع پوکمون وجود دارد. برخی نسبت به سایر گونه ها برتری دارند و یا در مقابل شان شانس چندانی برای پیروزی ندارند. در اول بازی با سه گونه از پوکمون ها آشنا می شویم که رابطه برتری بین این سه چیزی همانند سنگ، کاغذ قیچی است. Charmander که از پوکمون های آتشین است می تواند پوکمون های گیاهی چون Bullbasaur را شکست دهد. Bullbasaur هم خود بر Squirtle ای برتری دارد که در مبارزه با Charmander پیروز است.

به مرور که در بازی پیشرفت می کنید با گونه های دیگری آشنا می شوید، روابط میان پوکمون ها پیچیده تر می شود. دقت کنید که لزوما هر پوکمونی تنها به یکی از این دسته ها تعلق ندارد! برای مثال پوکمونی می تواند هم پرنده باشد و هم اتشین. تاثیری که نوع پوکمون ها در مبارزات شان می گذارند کمی با دیگر عناوین این سری متفاوت است، با این حال هسته اصلی پوکمون در گو هم به قوت خود باقی است.

انواع مختلف پوکمون را چگونه پیدا کنیم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که پوکمون گو دنیای واقعی را بر اساس زیست بوم بخش بندی می کند و در هر کدام از این بخش ها هم پوکمونی که بیشتر با آن زیست بوم سازگار است یافت می شود. برای مثال مناطق جنگلی، شهری، جاده و دریا محیط های مختلفی هستند که بازیکنان باید برای یافتن تمامی پوکمون ها در آن ها جست و جو کنند.

پوکمون های عادی

norm

این گونه از پوکمون ها فاقد ویژگی خاصی هستند که آن ها را به زیست بوم خاصی محدود کند و کم و بیش همه جا یافت می شوند. یافتن این پوکمون ها ابدا دشوار نیست، برای مثال در هر محیطی که باشید ممکن است در سر راه تان یک Rattata قرار بگیرد. حتی در خانه تان هم ممکن است به این پوکمون ها بر بخورید.

موثر در برابر پوکمون های: هیچ

ضعیف در برابر پوکمون های: رزمنده

تعداد: 22

گونه ها: Pidgey, Pidgeotto, Pidgeot, Rattata, Raticate, Spearow, Fearow, Jigglypuff, Wigglytuff, Meowth, Persian, Farfetch’d, Doduo, Dodrio, Lickitung, Chansey, Kangaskhan, Tauros, Ditto, Eevee, Porygon و Snorlax

پوکمون های آتشین

pk_vulpix

در سایر بازی های پوکمون، این دسته از پوکمون ها در آتش فشان ها و سرزمین های آتشین پیدا می شوند. از آن جایی که سفر به دهانه آتش فشان چندان عقلانی نیست، باید به دنبال جانشینی برای این محیط ها گشت. این پوکمون ها بیشتر در نواحی گرم سیر یافت می شوند. در فصل تابستان هم با توجه به گرمی هوا، این گونه از پوکمون ها را می تواند در مناطق شهری یافت. علاوه بر مناطق شهری، پوکمون های آتشین در سواحل شنی گرم هم به غایت یافت می شوند.

موثر در برابر پوکمون های: فولادی، حشره ای، یخی، گیاهی

ضعیف در برابر پوکمون های: سنگی، خاکی، آبی

تعداد: 12

گونه ها: Charmander, Charmeleon, Charizard, Vulpix, Ninetales, Growlithe, Arcanine, Ponyta, Rapidash, Magmar, Flareon و Moltres

پوکمون های آبی

pk_slowpoke

همان طور که از اسمشان پیدا است، این پوکمون ها در جاهایی یافت می شوند که آب هم فراوان است. اگر در نزدیکی محل زندگی تان دریاچه، جویبار، رودخانه و یا بندری واقع شده است شانس زیادی برای یافتن پوکمون های آبی دارید. در غیر این صورت باید سری به نواحی سرد سیر بزنید.

موثر در برابر پوکمون های: آتشی، خاکی، سنگی

ضعیف در برابر پوکمون های: الکتریکی، گیاهی

تعداد: 32

گونه ها: Squirtle, Wartortle, Blastoise, Psyduck, Golduck, Poliwag, Poliwhirl, Poliwrath, Tentacool, Tentacruel, Slowpoke, Slowbro, Seel, Dewgong, Shellder, Cloyster, Krabby, Kingler, Horsea, Seadra, Omanyte, Omastar, Kabuto, Kabutops, Goldeen, Seaking, Staryu, Starmie, Magikarp, Gyarados, Lapras و Vaporeon

پوکمون های گیاهی

pk_oddish

درست همانند پوکمون های آبی، نام این پوکمون ها هم محل زندگی شان را لو می دهد. این ها در محیط هایی که دارای فضای سبز اند پیدا می شوند. از باغچه خانه تان بگیرید تا پارک ها و جنگل ها. برای دست یافتن به این گونه از پوکمون ها، چک کردن پارک های اطراف محل زندگی تان بهترین روش ممکن است.

موثر در برابر پوکمون های: آبی، خاکی، سنگی

ضعیف در برابر پوکمون های: آتشی، یخی، سمی، پرنده، حشره

تعداد: 14

گونه ها: Bulbasaur, Ivysaur, Venusaur, Oddish, Gloom, Vileplume, Bellsprout, Weepinbell, Victreebell, Exeggcute, Exeggutor, Tangela, Paras و Parasect

پوکمون های سنگی

pk_rhyhorn

این گونه پوکمون ها در مناطقی یافت می شوند که سنگ یکی از اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده شان است. حال چه به صورت طبیعی و چه ساخته شده توسط دستان بشر. این گونه پوکمون را در نزدیکی ساختمان ها، فروشگاه ها و بزرگ راه ها پیدا خواهید کرد. اما یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن یکی از این پوکمون ها ایستگاه های مترو است. اگر هم می خواهید می توانید به سراغ منبع این گونه از پوکمون ها یعنی معادن سنگ بروید.

موثر در برابر پوکمون های: آتشی، یخی، پرنده، حشره

ضعیف در برابر پوکمون های: آبی، گیاهی، رزمنده، خاکی، فولادی

تعداد: 11

گونه ها: Geodude, Graveler, Golem, Onix, Rhyhorn, Rhydon, Omanyte, Omastar, Kabuto, Kabutops و Aerodactyl

پوکمون های خاکی

pk_sandshrew

نام این گونه از پوکمون ها به خوبی معرف محل زندگی شان است. بهترین شانس شما برای یافتن این گونه از پوکمون ها، چک کردن زمین های گل آلود، پارکینگ ها، جاده ها و البته مناطق شهری است.

موثر در برابر پوکمون های: آتشی، الکتریکی، سمی، سمی، سنگی، فولادی

ضعیف در برابر پوکمون های: آبی، گیاهی، یخی

تعداد: 14

گونه ها: Sandshrew, Sandslash, Diglett, Dugtrio, Geodude, Graveler, Golem, Onyx, Cubone, Marowak, Rhyhorn, Rhydon, Nidoqueen و Nidoking

پوکمون های حشره

pk_butterfree

برخی از این گونه از پوکمون ها که شبیه حشرات اند، محل زندگی شان را با پوکمون های گیاهی شریک می شوند. در اغلب محیط هایی که می توانید پوکمون هایی گیاهی بیابید، همچون محیط های سرسیز، پارک ها، جنگل ها و مزارع پوکمون های حشره ای نیز یافت می شوند.

موثر در برابر پوکمون های: گیاهی، فیزیکی، تیره

ضعیف در برابر پوکمون های: آتشی، پرنده، سنگی

تعداد: 12

گونه ها: Caterpie, Metapod, Butterfree, Weedle, Kakuna, Beedrill, Paras, Parasect, Venonat, Venomoth, Scyther و Pinsir

پوکمون های الکتریکی

pk_pikachu

این گونه از پوکمون ها تنها و تنها در مناطقی خاص پیدا می شوند، مناطقی که بازی آن ها را صنعتی قلمداد می کند. این ها را می توانید در مدرسه ها، شهرک های صنعتی و مناطقی که در آن ها ساخت و ساز جریان دارد بیابید.

موثر در برابر پوکمون های: آبی، پرنده

ضعیف در برابر پوکمون های: خاکی

تعداد: 9

گونه ها: Pikachu, Raichu, Magnemite, Magneton, Voltorb, Electrode, Electabuzz, Jolteon و Legendary Zapdos

پوکمون های اژدها

pk_dratini

پوکمون های اژدها مانند بسیار کمیابند، اما یافتن آن ها غیر ممکن نیست. برای دست یافتن به این گونه پوکمون ها باید سری به آثار باستانی و سایر سازه های برجسته ای که قدرمت زیادی دارند بزنید. به طور کلی در نزدیکی سازه ها و یا ساختمانی هایی که به خاطر قدمت شان رو نقشه مشخص شده اند، شانس زیادی برا پیدا کردن این پوکمون ها دارید.

موثر در برابر پوکمون های: اژدها

ضعیف در برابر پوکمون های: یخی، اژدها، پری

تعداد: 3

گونه ها: Dratini, Dragonair and Dragonite

پوکمون های پری

pk_clefairy

این پوکمون ها موجودات نسبتا کمیاب و بامزه ای هستند که همانند پوکمون های اژدها در اطراف آثار باستانی یافت می شوند. اما پوکمون های پری را در اطراف مکان های مذهبی همچون مساجد و کلیسا ها هم می توان پیدا کرد.

موثر در برابر پوکمون های: رزمنده، اژدها، تیره

ضعیف در برابر پوکمون های: سمی، فولادین

تعداد: 5

گونه ها: Clefairy, Clefable, Jigglypuff, Wigglytuff و the ever-off-putting Mr. Mime

پوکمون های رزمنده

pk_mankey

این گونه پوکمون ها عاشق مبارزه اند. پس احتمالا خودتان به خوبی می دانید که برای دست یابی به آن ها باید کدام محیط ها را بگردید! این گونه پوکمون ها در مراکز ورزشی، استادیوم ها و باشگاه ها به تعداد زیادی پیدا می شوند. پس دفعات بعدی که برای ورزش سری به باشگاه زدید، جست و جو برای پیدا کردن پوکمون ها را فراموش نکنید!

موثر در برابر پوکمون های: عادی، یخی، سنگی، تیره، فولادین

ضعیف در برابر پوکمون های: پرنده، فیزیکی، پری

تعداد: 8

گونه ها: Mankey, Primeape, Machop, Machoke, Machamp, Hitmonlee, Hitmonchan و Poliwrath

پوکمون های سمی

pk-grimer

نگران نباشید، برای یافتن این پوکمون ها نباید اطراف محیط های سمی پرسه بزنید، اما ممکن است که مجبور شوید کمی خودات را خیس کنید! این گونه پوکمون ها در مناطق مرطوب همانند استخر ها و دریاچه ها پیدا می شوند. البته برخی کاربران گزارش داده اند که این دسته از پوکمون ها را در مناطق صنعتی به تعداد محدود دیده اند.

موثر در برابر پوکمون های: گیاهی، پری

ضعیف در برابر پوکمون های: خاکی، فیزیکی

تعداد: 33

گونه ها: Bulbasaur, Ivysaur, Venusaur, Oddish, Gloom, Vileplume, Weedle, Kakuna, Beedrill, Venonat, Venomoth, Bellsprout, Weepinbel, Victreebel, Ekans, Arbok, Nidoran (Female), Nidoran (Male), Nidorina, Nidoqueen, Nidorino, Nidoking, Zubat, Golbat, Grimer, Muk, Koffing, Weezing, Tentacool, Tentacruel, Gastly, Haunter و  Gengar

پوکمون های روح

pk_gastly

این ها هم از گونه های کمیاب پوکمون اند. در کلیسا ها پیدا می شوند اما اگر دسترسی به کلیسا ها ندارید باید شب ها سری به مناطق شهری و پارک ها بزنید تا شاید یکی از آن ها را گیر بیاورید.

موثر در برابر پوکمون های: فیزیکی، روحی

ضعیف در برابر پوکمون های: روحی، تیره

تعداد: 3

گونه ها: Gastly, Haunter و Gengar

پوکمون های یخی

pk_jynx

درست همانند پوکمون های آتشین، محل پیدا کردن این پوکمون ها در پوکمون گو با سایر عناوین این سری متفاوت است، در غیر این صورت باید به هر شکلی که شده خودتان را به قطب جنوب می رساندید. اما خوشبختانه در پوکمون گو، پوکمون های یخی در پارک هایی که شامل دریاچه و یا حوضچه اند یافت می شوند. طبیعتا در فصل سرما و با بارش برف هم قادر خواهید بود در سطح شهر پوکمون های یخی بیابید.

موثر در برابر پوکمون های: گیاهی، خاکی، پرنده، اژدها

ضعیف در برابر پوکمون های: آتشین، رزمنده، سنگی، فولادین

تعداد: 5

گونه ها: Jynx, Dewgong, Cloyster, Lapras و Articuno

پوکمون های فیزیکی

pk_drowzee

این گونه از پوکمون ها هم شدیدا کمیابند. به ندرت در مناطق جنگلی یافت می شوند و برخی بازیکنان هم آن ها را در مناطق شهری و تنها در شب دیده اند. اما ظاهرا این دسته از پوکمون ها علاقه زیادی به تجهیزات درمانی دارند، زیرا در بیمارستان ها شانس بیشتری برای یافتن این گونه از پوکمون ها خواهید داشت.

موثر در برابر پوکمون های: رزمنده، سمی

ضعیف در برابر پوکمون های: حشره، روحی، تیره

تعداد: 14

گونه ها: Abra, Kadabra, Alakazam, Drowzee, Hypno, Exeggcute, Exeggutor, Slowpoke, Slowbrow Jynx, Mr. Mime, Mewtwo و Mew

پوکمون های پرنده

pk_pidgey

پرنده اغلب تنها نوع این گونه از پوکون ها نیست و این ها به یکی از دسته هایی که پیشتر اشاره کردیم هم تعلق دارند، با این حال باز هم پرنده بودن آن ها روی محل زندگی شان تاثیر دارد. یافتن این گونه از پوکمون ها ابدا کار سختی نیست، در اصل احتمال زیادی وجود دارد که در هر شرایط و مکانی به یکی از آن ها برخورد کنید اما احتمال گرفتن پوکمون های پرنده در مزارع، جنگل ها و فضا های سبز بیشتر است.

موثر در برابر پوکمون های: گیاهی، رزمنده، حشره

ضعیف در برابر پوکمون های: الکتریکی، یخی، سنگی

تعداد: 19

گونه ها: Charizard, Pidgey, Pidgeotto, Pidgeot, Spearow, Fearow, Farfetch’d, Doduo, Dodrio, Butterfree, Zubat, Golbat, Scyther, Aerodactyl, Gyarados, Dragonite and the three legendary birds Articuno, Zapdos و Moltres

پوکمون های فولادین

pk_magnemite

این گونه از پوکمون ها در مناطقی که فولاد فراوان است و یا بیشتر از فولاد ساخته شده اند، همانند برخی از ساختمان ها به غایت یافت می شوند. البته این گونه از پوکمون ها را می توان در اطراف ریل های قطار و مترو هم پیدا کرد، اما در اطراف این مناطق باید بسیار احتیاط کنید.

موثر در برابر پوکمون های: یخی، پری، سنگی

ضعیف در برابر پوکمون های: آتشین، رزمنده، خاکی

تعداد: 2

گونه ها: Magnemite و Magneton

پوکمون های تیره

491Darkrai

نکته جالب در مورد پوکمون های تیره این است که هنوز کسی موفق نشده آن ها را پیدا کند، با این حال طبق کد های بازی، این پوکمون ها در بازی وجود دارند و در سینما ها و تئاتر ها یافت می شوند.

موثر در برابر پوکمون های:فیزیکی، روحی

ضعیف در برابر پوکمون های:رزمنده، حشره، پری

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • sam
    sam | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    کلا یسری عادت داره برای هرچیزی شایعه پراکنی کنن شما از کجا میخواین مدرک بیارین این جاسوسیه این فقط یه سبکه نوعه برای سرگرمی پس الکی از بازی ایراد نگیرید خیلی هم بازی سرگرم کننده خوبیه الان بعضیا میگن برای مکان یابی دقیق ژاپن برای جنگ جهانی سوم اختراع شده این بازی

  • احمد سالمی
    احمد سالمی | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    سلام
    من یه پوکمن پیدا کردم که دو تا سر داره
    بعد تو شخصیت های شما نیست !
    چطوریاس؟

  • amir
    amir | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    این بازی تو کشور های دیگه جز بازی های مشکوکه, این بازی حکم یه جاسوس رو داره

  • اشکان
    اشکان | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    این اطلاعات تو ایران که هنوز به صورت رسمی نیومده جواب میده ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی