ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا تولید کننده ی چیپ برای سیستم ناوبری خودکار خود را کنار می گذارد

چند هفته پیش راننده ی یک خودروی تسلا هنگام استفاده از سیستم ناوبری خودکار این اتومبیل با یک کامیون تصادف کرد و کشته شد. خودروساز آمریکایی حالا خبر می دهد به همکاری با Mobileye، شرکتی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

چند هفته پیش راننده ی یک خودروی تسلا هنگام استفاده از سیستم ناوبری خودکار این اتومبیل با یک کامیون تصادف کرد و کشته شد. خودروساز آمریکایی حالا خبر می دهد به همکاری با Mobileye، شرکتی که تولید سخت افزار مربوط به پردازش تصویر اتومبیل های تسلا را بر عهده داشته، پایان خواهد داد. سایت Recode بر همین اساس پیشبینی کرده تسلا قصد داشته باشد برای طراحی چنین قطعاتی را برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، خود بر عهده گیرد.

البته یکی از مقامات Mobileye به نام Ammon Sashua توضیح داده است که این موضوع به معنی قطع کامل همکاری ها نخواهد بود و این شرکت، هنوز هم پشتیبانی از خودروهای فعلی را ادامه خواهد داد، از جمله بروزرسانی کردن بخش های مختلف سیستم که می توانند واکنش خودرو را برای جلوگیری از تصادف و حرکت های سریع بهبود بخشند.

اما از این به بعد، Mobileye قصد دارد به طور مستقیم در همکاری با تولید کنندگان به طراحی قطعات مورد نیاز آنها بپردازد و محصولات خود را به شکل OEM به فروش نخواهد رساند.

از طرف دیگر اما ایلان ماسک مدیر تسلا در مورد این قطع همکاری می گوید چنین موضوعی کاملاً اجتناب ناپذیر بوده و شرکت خودروساز از پیش انتظارش را داشته است. همچنین بد نیست بدانید یکی از متخصصان این حوزه به نام George Hotz پیشتر به سایت Recode گفته بود که سیستم طراحی شده توسط Mobileye بسیار ساده است و ساخت مشابه آن برای تسلا دشوار به نظر نمی رسد.

نکته ی قابل توجه دیگر این است که تسلا همین چند ماه پیش یکی از مهندسین AMD که در زمینه ی طراحی چیپ تخصص دارد را به استخدام خود درآورده بود و در نتیجه حتی لازم نیست برای طراحی سیستم اختصاصی خود، نسبت به استخدام تازه اقدام نماید.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که تسلا پس از جار و جنجال های اخیر تصمیم گرفته به رانندگان خودروهای خود در مورد محدودیت های سیستم ناوبری خودکار آموزش دهد و این موضوع تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی