ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک رسما تایید کرد؛ مینی باس برقی تسلا در راه است

شاید ایلان ماسک بتواند دنیا را تکان دهد. این مدیر خلاق هر آنچه در توان دارد به کار بسته است تا حمل و نقل غیر هوشمندانه و آلایندگی فعلی در کره خاکی را به ساختاری ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

شاید ایلان ماسک بتواند دنیا را تکان دهد.

این مدیر خلاق هر آنچه در توان دارد به کار بسته است تا حمل و نقل غیر هوشمندانه و آلایندگی فعلی در کره خاکی را به ساختاری پیشرفته و هوشمند بدل کند و ما باور داریم که سرانجام روزی سایر خودروسازان هم در این مسیر همگام تسلا می شوند.

ماسک در تازه ترین مصاحبه خود از ایده بکر فولکس واگن برای تولید مدل میکروباس در میانه دهه بیست به عنوان ایده ای نبوغ آمیز یاد کرده است.

MASK-1

خودرویی که در کشورمان نیز با نام فولکس واگن استیشن شناخته می شود و هنوز در سرتاسر جهان محبوب است. ماسک معتقد است که فولکس واگن باید از خواب بیدار شود و با تولید مجدد چنین محصول نبوغ آمیزی، تعریف جدیدی از حمل و نقل را در جهان ارائه کند.

فارغ از واکنش فولکس واگن به این سخنان، خود او قصد دارد تا از طریق پلت فرم تسلا مدل X، محصولی مینی بوس مانند را روانه بازار کند. یک استیشن برقی با رانندگی هوشمند که می تواند مسافران را ارزان، سریع و پاک جا به جا کند.

MASK-5

در واقع یکی از بزرگترین مشکلات مینی بوس های بزرگ و اتوبوس ها به آلایندگی زیاد، فضای بیش از حد بزرگ و واکنش کُند آن ها برای تردد در ترافیک درون شهری مربوط می شود.

از طرف دیگر یک خودرو بزرگ با سرنشین زیاد، در بسیاری مواقع به حداکثر ظرفیت جا به جایی خود نمی رسد و بنابراین برای تعداد اندک مسافر، استفاده از چنین خودروهایی توجیه اقتصادی مطلوبی ندارد.

MASK-4

اما ایده جدید ایلان ماسک چنین مشکلاتی را به کل رفع می کند. مسافران می توانند مسیر مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن یا سیستم های کنترلی انتخاب کنند، در طول مدت سفر از امکاناتی نظیر اینترنت استفاده کنند یا بدون نگرانی از خطرات رانندگی و ترافیک به گپ و گفت یا استراحت بپردازند و در نهایت سفر خود را با هزینه ای اندک به پایان برند.

با چنین ایده ای از یک سو نیاز به خرید خودرو برای بسیاری افراد عملا مرتفع می شود و از طرف دیگر مسافران می توانند با استفاده از این حمل و نقل نیمه عمومی، سریعتر و حتی ارزان تر از تاکسی و اتوبوس های متداول به مقصد برسند.

MASK-3

طبیعتا این خودروهای برقی و مینی بوس ها محدودیت های حمل و نقل ریلی از نظر رسیدن به مقصد را هم ندارند و بنابراین می توانند شما را به نقاط گوناگونی ببرند، نکته ای که برای مناطق حومه شهر که از خطوط مترو و یا اتوبوس دور هستند، می تواند مثمر ثمر واقع شود.

MASK-7

به عقیده ایلان ماسک، دنیا به چنین سیستم حمل و نقل مدرن، پاک و راحتی نیاز دارد ولی کمتر کسی به فکر چنین راهکاری افتاده است. بنابراین شاید تسلا بتواند دنیا را در مسیر درستی هدایت کند.

MASK-6

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی