ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه پنج رده بالاتر از لکسوس؛ جدول رضایت بخش ترین برندهای خودروسازی جهان اعلام شد

موسسه تحقیقاتی جی دی پاور هر ساله با ارزیابی 77 شاخص میزان رضایت مندی مشتریان خودروهای مختلف را مورد سنجش قرار می دهد. در این تحقیق که با عنوان اختصاری APEAL شناخته می شود، شاخص ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

موسسه تحقیقاتی جی دی پاور هر ساله با ارزیابی 77 شاخص میزان رضایت مندی مشتریان خودروهای مختلف را مورد سنجش قرار می دهد.

در این تحقیق که با عنوان اختصاری APEAL شناخته می شود، شاخص هایی چون حس قدرت هنگام فشردن پدال گاز، میزان راحتی و لوکس بودن فضای داخلی در نظر گرفته می شوند و در پایان با جمع بندی همه امتیازهای کسب شده به هر کدام از خودروها نمره ای اختصاص داده می شود.

حداکثر میزان نمره در این مقیاس برابر با 1000 است و هر چقدر نمره کسب شده بالاتر باشد، نشان دهنده رضایت و تعهد بالای مشتری نسبت به خودرو تحت مطالعه است.

JD Power

در آخرین تحقیق انجام شده، قابلیت های مرتبط با ایمنی مثل سیستم تشخیص نقاط کور و جلوگیری از برخورد در سرعت های پایین نقش به سزایی در بالا بردن میزان رضایتمندی داشته اند.

بر این اساس امتیاز کلی 41 درصد از خودروهای مجهز به سیستم تشخیص نقاط کور بالاتر از خودروهای فاقد این سیستم بوده است، همچنین خودروهای مجهز به سامانه جلوگیری از برخورد در سرعت های پایین 31 درصد امتیاز کلی بیشتری نسبت به محصولاتی که فاقد این سامانه بوده اند، کسب کرده اند.

Mercedes-Blind-Spot-Monitor

اما برسیم به جذاب ترین بخش این تحقیق یعنی رده بندی برندها؛ برای دوازدهمین سال پیاپی پورشه با کسب 877 امتیاز از 1000 امتیاز ممکن در صدر قرار گرفته است.

این امتیاز نشان دهنده آنست که مالکین این برند اشتوتگارتی بیشترین میزان رضایت را از خودروی خود دارند. بعد از پورشه، ب ام و با 859 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

جایگاه سوم هم بطور مشترک با 852 امتیاز به مرسدس بنز و جگوار اختصاص پیدا کرده است. لندروور، لکسوس و لینکلن نیز هر سه با کسب 843 امتیاز به صورت مشترک در جایگاه بعدی ایستاده اند.

2016 APEAL JD Power

بعد از برندهای پریمیوم و در میان برندهای معمولی فولکس واگن با کسب 809 امتیاز علی رغم رسوایی اخیر، بیشترین میزان رضایتمندی را کسب کرده است.

مینی با 808، کیا با 807، فورد و رم با 803 و GMC با 802 امتیاز در جایگاه های بعدی قرار دارند. نکته تعجب برانگیز در این قسمت حضور برندهای مطرح ژاپنی مثل تویوتا، هوندا، نیسان و مزدا پایین تر از میانگین کلی است که کاملا غیر منتظره به نظر می رسد.

در بخش دیگر این تحقیق در هر سگمنت محصولاتی که بیشترین رضایت را دارند مشخص شده اند که در آن جنرال موتورز با 6، هیوندای-کیا با 5 و ب ام و با 4 نماینده حضور دارند.

JD Power 2016 Top three per segment 1

JD Power 2016 Top three per segment 2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mkdoust
    mkdoust | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    اقا اشتباهی رخ داده!!سایپا باید اول باشه بعدش اینا? ? ? ? ?

  • میثم
    میثم | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    کاش جایگاه ایران خودرو هک میزاشتن خخخ

  • محمد
    محمد | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    فقط توجه کنید که کیا کجاس و برند های ژاپنی تویوتا هوندا و مزدا کجا هستن...

  • ماهان
    ماهان | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

    پیشرفت کره‌ای ها خیلی محسوسه، دیگه خیلی راحت با ژاپنی ها رقابت می کنن.

مطالب پیشنهادی