ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت ترفند موثر برای آنکه تصاویر زیباتری با اپلیکیشن Prisma بسازید

اپلیکیشن هایی که روی تصاویر فیلترهای هنری می اندازند، چیز چندان جدیدی نیستند. اما اپلیکیشن نو ظهور Prisma توانست در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه، با عملکرد خیره کننده اش در اعمال فیلترها توجه کاربران اسمارت فون ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

اپلیکیشن هایی که روی تصاویر فیلترهای هنری می اندازند، چیز چندان جدیدی نیستند. اما اپلیکیشن نو ظهور Prisma توانست در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه، با عملکرد خیره کننده اش در اعمال فیلترها توجه کاربران اسمارت فون ها از سراسر دنیا را به خود جلب کند.

فیلترهای پریزما به عکس های شما ظاهری می بخشند که با تماشای شان احساس می کنید که روبروی یک اثر نقاشی واقعی ایستاده اید، و این نتایج چشم نواز به لطف پردازش ابری و تکنولوژی پیشرفته یادگیری ماشینی حاصل می شوند.

برای آنکه خروجی های زیبایی از این اپلیکیشن داشته باشید، نباید با ورود به آن بدون برنامه ریزی اولین فیلتری که دم دست تان قرار گرفته را روی عکس ها اعمال کنید. در این مقاله قصد معرفی چند ترفند کاربردی پریزما را به شما داریم تا بتوانید با انجام شان در عوض چند عکس معمولی و غیر جذاب، خروجی هایی در حد و اندازه شاهکارهای هنری از این اپلیکیشن تحویل بگیرید.

1) واترمارک را حذف کنید 

prisma-watermark_0

پریزما در حالت پیش فرض یک واترمارک کوچک به گوشه پایین و سمت راست عکس های ویرایش شده اضافه می کند. با وجود آنکه لوگوی پریسما طراحی دلنشینی دارد، اما در عین حال یک آیتم اضافی است که می تواند تمرکز افراد روی عکس دوست داشتنی شما را به هم بریزد. بنابراین بهتر است که رد آن را از اثر هنری خود پاک کنید.

برای این منظور قبل از آن که با پریزما شروع به عکاسی کنید، از طریق فشردن آیکن چرخ دنده وارد منوی تنظیمات اپ شده و گزینه Enable Watermarks را غیر فعال کنید. مادامی که در این منو هستید، شاید بد نباشد که گزینه Save Artworks Automatically را هم فعال کنید تا دیگر مجبور نباشید هر عکسی که ویرایش می کنید را به طور دستی و جداگانه ذخیره نمایید.

2) عکس های محبوب تان را برگزینید 

prisma-pick-from-camera-roll_0

پریزما یک دوربین درون برنامه ای دارد که متأسفانه در آن امکانات خوبی را شاهد نیستید؛ نه خبری از HDR در آن است و نه تنظیمات دستی، و تمام کاری که می توانید با آن انجام دهید روشن و خاموش کردن فلش است.

اما خوشبختانه پریزما  مثل اکثر ویرایشگرهای تصویر امکان بارگذاری تصاویر از گالری را هم برای کاربر فراهم کرده. بنابراین بهتر است به جای استفاده از دوربین پریزما ، سری به گالری موبایل تان زده و تصاویر قدیمی اما با کیفیت خود را برای اعمال فیلترهای هنری و دو چندان کردن زیبایی شان را انتخاب کنید.

نکته: پریزما تنها قادر به ویرایش تصاویر در کادر مربعی است، بنابراین هر تصویری افقی یا عمودی که در آن بارگذاری کنید نهایتا به کادر مربعی برش داده می شود.

3) از دوربین درون برنامه ای پریزما استفاده نکنید

prisma-vsco-camera

برای آنکه خروجی های با کیفیت تری از پریزما تحویل بگیرید، بهتر است به جای دوربین درون برنامه ای خود اپ از اپلیکیشن های شخص ثالث عکاسی یا اپ دوربین پیش فرض iOS استفاده کنید. به عنوان مثال VSCO نسبت به پریزما امکانات بسیار بیشتری برای عکاسی در اختیارتان می گذارد؛ از فوکوس و اکسپوژر چندگانه گرفته تا تنظیمات دستی برای تک تک المان های بصری.

حواس تان باشد که پس از عکاسی با اپلیکیشن های شخص ثالث، حتما تصاویر را در Camera Roll یا گالری ذخیره کنید تا بتوانید برای بارگذاری در پریزما به آن ها دسترسی داشته باشید.

اگر می خواهید عکس هایتان کیفیت بالاتری داشته باشند، چرا خود را به دوربین موبایل محدود می کنید؟ اگر یک دوربین عکاسی حرفه ای دارید، شاید بد نباشد که عکس های خام را با آن گرفته تا خروجی های با کیفیت تری از پریزما تحویل بگیرید.

4) اصول عکاسی را رعایت کنید 

prisma-compose_0

فیلترهای پریزما از الگوریتمی پیشرفته برای اعمال افکت های هنری روی تصاویر استفاده می کنند. وقتی که با عملکرد دقیق هر فیلتر آشنا شوید، خواهید دانست که برای هر کدام باید در چه شرایطی عکاسی کنید.

هر فیلتر اثر متفاوتی روی عکس ها می گذارد، و بهترین راه برای شناخت آن ها این است که همگی را یک به یک امتحان کنید. اما طبق تجربه مان از کار با پریزما باید بگوییم که اعمال فیلتر روی عکس هایی با کنتراست شدید (دارای نور یا تاریکی زیاد) نتایج بسیار بهتری از عکس های دیگر در پی دارد.

ضمنا هرگز از عکس های دارای کادر تخت و کشیده در پریزما استفاده نکنید، چرا که با بارگذاری در پریزما کشیده تر می شوند و پس از اعمال فیلتر، بسیاری از جزئیات آن از دست خواهند رفت.

کادر عکاسی تان را با دقت تنظیم کرده و قانون سه گانه عکاسی را حتما مد نظر داشته باشید: یک شبکه خطی متشکل از 9 مربع یکسان را روی کادرتان تصور کرده و تلاش کنید تا سوژه های مهم را در نقاطی مستقر کنید که خطوط با یکدیگر برخورد کرده اند. عکس هایی با خصوصیات این چنینی چشم ها را بیشتر از سایرین درگیر خود می کنند.

5) فیلترها را بشناسید

prisma-filters

هر کدام از فیلترهای پریزما مناسب اعمال روی تصاویر به خصوصی هستند. به عنوان مثال، MIOBI، Electric و Curtain فیلترهایی به سبک نقاشی امپرسیونیست هستند که تقریبا روی انواع عکس ها اثر خوب و قابل قبولی می گذارند.

اما بالعکس افکت Heisenberg فیلتر سیاه و سفیدی است که فقط زمانی موثر واقع می شود که کادر را به درستی گرفته و تنظیمات نور و رنگ را به نحو احسن انجام داده باشید، در غیر این صورت چیزی به جز یک تصویر مبهم و به شدت تاریک بدست نخواهید آورد.

همچنین فیلترهای Mondrian و Impression به ندرت می توانند تصویری خلق کنند که ارزش نگاه کردن داشته باشد. همانطور که در بخش چهار مقاله گفتیم، بهترین راه برای پی بردن به اثر فیلترها این است که تک تک آن ها را در موقعیت های مختلف امتحان کنید.

6) لازم نیست که از همه فیلترها به میزان %100 استفاده کنید

prisma-intensity

شدت هر فیلتر در پریزما با سوایپ روی تصویر به چپ و راست قابل تنظیم است. بسیاری از فیلترها بهترین عملکرد خود را در شدت های بالا به نمایش می گذارند، اما بعضی موارد، خصوصا افکت هایی مثل Roland و Flame Flower بهترین خروجی ها را زمانی تحویل می دهند که شدت شان را اندکی پایین بیاورد. در تنظیم شدت فیلترها هوشمندانه عمل کنید.

7) شاهکارهای هنری تان را با دنیا به اشتراک بگذارید 

prisma-share-image-facebook

وقتی که اثر هنری تان را با پریزما آفریدید، می توانید با لینک های اشتراک گذاری سریع آن را با دوستان خود در فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

متأسفانه تصاویر ذخیره شده با پریزما عموما از رزولوشن پایین (1080x1080 پیکسل) برخوردارند، که برای پرینت در ابعاد پوستر شما را با محدودیت مواجه می کنند. اما خوشبختانه تیم سازنده اپلیکیشن وعده داده که با بروزرسانی بعدی، امکان دانلود تصاویر با رزولوشن های بالا را هم برای کاربران مهیا می کند.

چه ترفندهای دیگری برای گرفتن خروجی های زیباتر از پریزما توصیه می کنید؟ حتما تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بد نیست در پایان مقاله بار دیگر از شما بابت شرکت در مسابقه عکاسی Prisma که دیجیاتو آن را با همکاری هوآوی برگزار می کند، دعوت کنیم. فراموش نکنید که برای شرکت در مسابقه، عکس های زیبای خود در پریزما را با هشتگ DigiPrisma# در اینستاگرام بارگذاری نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Khaleghi
    Khaleghi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    اینستاگرم الان پر از هشتگ پریسما هست.برنامه خوبیه:facebook:

  • امینnew
    امینnew | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    من چندتا عکس فرستادم امیدوارم برنده بشم.البته امیدوارم ههههه

    جای همچین برنامه واقعا خالی بود یادش بخیر تا یه سال پیش یه برنامه میخواستم عکس رو تبدیل به نقاشی کنه هرقدر و هرچقدر برنامه دانلود کردم هیچ کدومش کارمو راه ننداخت و کاملا مزخرف بودن و فقط اسمشو یدک میکشیدن که عکس رو تبدیل به نقاشی میکنن اما این برنامه همونطور که توی دنیا معروف شده واقعا کارش درسته البته چندتا اشکال جزیی داره که امیدوارم اونم رفع بشه، مثلا مربع بودن عکس ها یکیش

مطالب پیشنهادی