ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اهدایی سامسونگ به دست ورزشکاران کره شمالی نرسیده اند

سامسونگ برای زنده نگه داشتن خاطره ی المپیک ۲۰۱۶ ریو در دل ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها، نسخه ای اختصاصی از تلفن های هوشمند گلکسی S7 Edge خود برای ورزشکاران بازی های المپیک ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

سامسونگ برای زنده نگه داشتن خاطره ی المپیک ۲۰۱۶ ریو در دل ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها، نسخه ای اختصاصی از تلفن های هوشمند گلکسی S7 Edge خود برای ورزشکاران بازی های المپیک تولید کرد. این نسخه در تعداد محدود ۱۲۵۰۰ عدد و مخصوص ورزشکاران المپیک ساخته شد و پیش از شروع بازی ها در اختیارشان قرار گرفت تا بتوانند طی مراسم افتتاحیه و بین مسابقات و مراسمات مختلف از آن استفاده کنند. اما ظاهراً تعدادی از این تلفن ها، هیچ گاه به دست دریافت کننده هایشان نرسیده اند. تلفن هایی که از آنها صحبت می کنیم قرار بوده به دست ورزشکاران کره ی شمالی برسند؛ اما مدیران آنها تلفن های مذکور را گرفته و از رسیدن آنها به دست ورزشکارانشان جلوگیری کرده اند.

به این ترتیب ۳۱ دستگاه از نسخه ی المپیکی گلکسی S7 Edge شرکت سامسونگ به دست ورزشکاران کره ی شمالی نرسیده است. وقتی از یکی از ورزشکاران کره ی شمالی پرسیده شده تلفن های مذکور به دستشان رسیده یا نه، او بدون آنکه چیزی بگوید سر خود را به نشانه ی پاسخ منفی تکان داده است. به نقل از منبع موثقی در کمپ المپیکی کره ی شمالی، هیچ یک از ورزشکاران این کشور تلفن های اختصاصی سامسونگ را دریافت نکرده اند. به نظر می رسد کمیته ی المپیک کره ی شمالی تصمیم گرفته این تلفن ها را در اختیار ورزشکاران قرار ندهد. علت چنین تصمیمی از سوی مقامات ورزشی کره ی شمالی، ممانعت از دسترسی شرکت های کره ی جنوبی به ورزشکاران کره ی شمالی است.

دو کشور کره ی شمالی و جنوبی با وجود آتش بسی که در دهه ی ۱۹۵۰ میلادی میانشان جاری شده، عملاً در حالت جنگ به سر می برند. این یعنی پذیرش هدیه ی یک شرکت کره ی جنوبی از سوی مقامات کره ی شمالی تقریباً امکانپذیر نیست. علاوه بر این، به نقل از حداقل یک منبع، گفته می شود مقامات کره ی شمالی همیشه هدایایی که به قهرمانان ورزشی این کشور اهدا می شود را مصادره می کنند؛ خواه این هدایا از سوی کره ی جنوبی باشند خواه کشوری دیگر.

این را بگذارید کنار این حقیقت که هدایای مذکور تلفن هوشمند بوده اند و کره ی شمالی ارتباطات شهروندان خود با دنیای بیرون و فعالیت آنها روی اینترنت را نیز به شدت کنترل می کند تا جایی که کار دولت این کشور حتی به ساخت سیستم عامل مخصوصی به نام ستاره ی سرخ نیز رسیده است. به این ترتیب به راحتی می توان درک کرد چرا مقامات کره ی شمالی چنین تصمیمی گرفته اند. گفتنی است تلفن های یاد شده به سامسونگ پس داده نشده اند، سامسونگ نیز هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    ایران هم مثل کره شمالی!! فقط فرقش اینه هدایای ورزشکارهای کره شمالی رسماً مصادره میشه اما ورزشکارهای ایران مجبورن بگن هدیه یا مدال خودشون رو تقدیم کردن!

  • hossein s
    hossein s | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    فکر کنم وضعیت کشور خودمون از کره بدتره!توی کشور ما که از یک بازی میترسند و فیلترش میکنند پس به اونها گلایه ای نیست.

  • امین
    امین | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    خوبه حداقل دست خالی از المپیک بر نمیگردیم

  • احسان داراب زاده
    احسان داراب زاده | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    اصلا تو کره شمالی داشتن تلفن همراه غیر قانونیه

    • حمیدرضا سلیمیان
      حمیدرضا سلیمیان | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

      لاف که شاخ و دم نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی