ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان MIT موبایلی ساخته اند که به صورت خودکار سرهم می شود

دانشمندان MIT نوعی تلفن همراه ساخته اند که به صورت خودکار اسمبل می شود. این نمونه اولیه که توسط آزمایشگاه Self-Assembly دانشگاه فوق ساخته شده، قادر است در کمتر از یک دقیقه قطعاتش را در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

دانشمندان MIT نوعی تلفن همراه ساخته اند که به صورت خودکار اسمبل می شود. این نمونه اولیه که توسط آزمایشگاه Self-Assembly دانشگاه فوق ساخته شده، قادر است در کمتر از یک دقیقه قطعاتش را در محل مورد نظر قرار داده و به یک موبایل کامل تبدیل گردد.

ایده این کار برای اولین بار توسط Fast Company مطرح شد و فرایند آن بسیار ساده است. هر تلفن هوشمند از چهار قسمت تشکیل شده. این قطعات را کنار یکدیگر جای داده و آنها را تکان می دهیم، البته به گونه ای که آسیبی به قطعات وارد نشود:

همان طور که می بینید، پس از لحظاتی قطعات از طریق آهنرباهای تعبیه شده در آنها در محل موردنظر سوار می شوند. این روند بسته به شرایط، می تواند از چند دقیقه تا زیر یک دقیقه طول بکشد.

«اسکایلر تیبیتس» از محققین پروژه یاد شده می گوید:

در حال حاضر این تلفن همراه از پیش ساخته شده و ما فقط می توانیم سه قطعه آن را دوباره به یکدیگر متصل کنیم، اما تصور کنید در آینده قطعاتی با ویژگی های متفاوت در اختیار داشته باشید، که خودشان به هم چسبیده و موبایلتان را بسازند.

البته این پروژه هنوز بسیار ابتدایی به نظر می رسد، اما به گفته دانشمندان MIT این روش می تواند مسیری نوین در طراحی اسمارت فون و به ویژه مفهوم دیوایس های ماژولار ایجاد نماید..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی