ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پنج اموجی جدید را برای اضافه شدن به استاندارد یونیکُد پیشنهاد کرد

به دنبال ثبت اموجی های پیشنهادی گوگل برای مشاغل در استاندارد یونیکد، اپل هم تصمیم گرفته تا اموجی های پیشنهادی خود را برای اضافه شدن به این مجموعه ارائه کند. به گزارش اموجی پدیا، یکی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

به دنبال ثبت اموجی های پیشنهادی گوگل برای مشاغل در استاندارد یونیکد، اپل هم تصمیم گرفته تا اموجی های پیشنهادی خود را برای اضافه شدن به این مجموعه ارائه کند.

به گزارش اموجی پدیا، یکی از مهندسین اپل به نام پیتر اِدبرگ به تازگی یک فرم از پنج اموجی پیشنهادی کمپانی پر کرده تا به اموجی های استاندارد یونیکد اضافه شوند. این پنج اموجی شامل فضانورد، هنرمند، آتش نشان، قاضی و خلبان در هر دو جنس مرد و زن می شوند.

اموجی های پیشنهادی اپل از نوع ZWJ هستند، سیستمی حاوی حروف غیر قابل چاپ برای ساخت اموجی که می تواند برای ساخت یک کاراکتر جدید دو اموجی را با هم ترکیب کند. در زمینه مشاغل، ZWJ اموجی ساده مرد یا زن را با یک شیء ترکیب می کند. به عنوان مثال، اموجی مرد آتش نشان با کامیون آتش نشانی ترکیب می شود.

اگر به خاطر داشته باشید اوایل ماه می امسال گوگل مجموعه ای از اموجی ها شامل مشاغلی مثل کارگر و کشاورز را به یونیکد پیشنهاد کرد تا استاندارد یونیکد اموجی 4.0 طی آخرین بروزرسانی خود حالا از 32 اموجی جدید مرتبط با مشاغل برای هر دو جنس مرد و زن برخوردار باشد.

شایان ذکر است که بررسی اموجی 4.0 که قرار است به یونیکد 9.0 اضافه شود، در ماه اکتبر پایان خواهد یافت. البته توسعه دهندگان اپل و تسترهای بتای iOS 10 از همین حالا به 72 کاراکتر جدید مجموعه اموجی های استاندارد دسترسی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی