ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ایرفون و DAC آمپلیفایر جدید شرکت RHA آشنا شوید

چند سالی می شود که صدای با کیفیت حتی به ریز ترین حلقه های زنجیره ی محصولات دیجیتال نیز رسیده است. تلفن های هوشمند پیشرفته ای چون گلکسی S7 Edge سامسونگ و محصول آتی ال جی یعنی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۷

چند سالی می شود که صدای با کیفیت حتی به ریز ترین حلقه های زنجیره ی محصولات دیجیتال نیز رسیده است. تلفن های هوشمند پیشرفته ای چون گلکسی S7 Edge سامسونگ و محصول آتی ال جی یعنی V20 به طور شک بیش از اغلب تلفن های هوشمند موجود در بازار نزد شنونده های حرفه ای حرف برای گفتن دارند، اما بدون آنها نیز دستیابی به صدای با کیفیت از طریق هدفون و ایرفون های خوب از هر زمان دیگری آسان تر شده است.

RHA، یک شرکت بریتانیایی فعال در زمینه ی تولید محصولات صوتی سال هاست به ساخت ایرفون های با کیفیت و خوش صدا مشغول است، از جمله RHA T20 که سال گذشته عرضه شد. اکنون این شرکت طی رویداد IFA 2016، برای کسانی که می خواهند هنگام حرکت نیز بهترین صدای ممکن را تجربه کنند، یک DAC قابل حمل آمپلیفایر هدفون به نام Dacamp L1، و یک جفت ایرفون خوش کیفیت دیگر به نام Ceramic CL1 نیز معرفی کرده است.

اجازه دهید از Dacamp L1 شروع کنیم. از تولید محصول مذکور مدتی می گذرد، اما بالاخره برای عرضه به عموم علاقمندان آماده شده و به زودی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. Dacamp L1 برای هر کدام از کانال ها به ESS Sabre ES9018K2M و آمپلیفایر های دوگانه ی کلاس AB مجهز است.

RHA-Dacamp-L1-02jpeg RHA-Dacamp-l1-03jpeg

برای آن دسته از شما که با محصولات صوتی آشنایی ندارید باید گفت DAC یک مبدل دیجیتال به آنالوگ است که صفر و یک های تشکیل دهنده ی فایل صوتی را به سیگنال های آنالوگ قابل فهم برای هدفون تبدیل می کند. هرچه این تبدیل بهتر انجام شود، نتیجه ی نهایی که در هدفون خود می شنوید بهتر خواهد بود. گفتنی است بهره گرفتن از یک آمپلیفایر جداگانه مثل این، برای ایرفون هایی که همراه تلفن هوشمندتان عرضه شده کمی زیاده روی است. اما همین دستگاه قادر است پتانسیل هدفون های بزرگ تر، با کیفیت تر و پر توان تر را آزاد کرده و صدای قوی تری برایتان به ارمغان بیاورد.

Dacapm L1 را می توان با هر اسمارت فون اندرویدی مجهز به اندروید ۵.۰ به بالا، و نیز رایانه های شخصی یا مک مورد استفاده قرار داد. دستگاه مذکور از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد که توان لازم برای یک روز کامل استفاده را فراهم می کند.

RHA-CL03 (1)jpeg

برای کسانی که به خود ایرفون ها بیشتر علاقه دارند نیز باید گفت ایرفون های Ceramic CL1 شرکت RHA به کابل های sMMCX و نگهدارنده ی بالای گوش مجهز هستند تا نهایت راحتی و کاربردپذیری ممکن را برای کاربر به همراه بیاورند. ایرباد جدید RHA اولین ایرباد این شرکت با طراحی Dual Driver است. خود کابل ها از جنس OFC بافت دار هستند و می توان آنها را از ایرباد هایشان جدا کرد. هر جفت ایرفون Ceramic CL1 شامل ۱۱ جفت گوشی با اندازه های مختلف خواهد بود تا به خوبی در هر گوشی بنشیند و از صدای محیط به هبترین نحو بکاهد.

گفتنی است هیچ یک از این دو محصول ارزان نیستند. Dacamp L1  قیمتی برابر با ۴۵۵ دلار و Ceramic CL1 قیمتی برابر با ۵۲۰ دلار خواهند داشت و واضح است که برای کسانی تولید شده اند که واقعاً به دنبال بهترین کیفیت صدا هستند. لازم به ذکر است عرضه ی این دو محصول از ماه اکتبر (مهر-آبان) آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی