معرفی بازی تا به تا؛ دنیای اوریگامی ها

این که بتوانید با محدودیت های موجود هنری ماندگار بسازید شاید همیشه طاقت فرسا باشد ولی طعم پیروزی نهایی اش را با هیچ چیزی نمی توانید مقایسه کنید. فلسفه ساخت اوریگامی ها هم همین است؛ هنری که انسان با استفاده از کاغذ، کاردستی های فوق العاده زیبایی می سازد. جالب اینجاست با وجود این که قرن ها از معرفی اوریگامی ها می گذرد ولی مردم جهان همچنان به این سرگرمی سنتی روی خوش نشان می دهند.

بیایید با یکدیگر رو راست باشیم، ساخت اوریگامی پیچیدگی های خودش را دارد. به همین خاطر خیلی ها همچنان شیرینی تا کردن کاغذها را از خود محروم کرده اند. اگر از این دسته افراد هستید، نگران چیزی نباشید. چون استودیو آمولای با عنوان «تا به تا» سعی کرده است تجربه ای به مراتب ساده و بروز تر از این سرگرمی قدیمی را به بازیکن ها هدیه بدهد. با ما و معرفی امروز همراه باشید، تا بیشتر این عنوان چالش برانگیز را بشناسید.

تا به تا - شبیه ساز اوریگامی

بازی از چندین دنیای متفاوت تشکیل شده که هر کدام مرحله های گوناگونی دارند.

ایده «تا به تا» از خودش نیست. پیشتر عنوانی مشابه با نام Paperama به انتشار رسیده بود که مکانیزم هایی همانند ساخته آمولای داشت. با این وجود، چرا باید تا به تا را تجربه کنیم؟ خیلی سادست، پرداخت مناسب به ایده ها. شاید هسته اصلی هر دو بازی یکسان باشند اما با تغییرات و مرحله های متفاوت آمولای، همچنان تجربه ای فراموش نشدنی خواهید داشت. جدا از این که محیط فارسی هم خود از محرک های تجربه این عنوان به شمار می رود.

هر مرحله از تا به تا یک اریگامی به بازیکن نشان داده شده و بازیکن باید با انجام تغییراتی روی کاغذ، چیزی که میبیند را بسازد. برای تا کردن برگه هم کار چندان سختی پیش رو ندارید؛ کافی است تا با انگشت خود لبه ای از کاغذ را گرفته و به قسمتی که می خواهید ببرید. خوشبختانه بازی به خوبی به حرکات دست واکنش نشان داده و شاهد هیچ گونه تاخیری نیستیم.

تا به تا - اوریگامی

این نکته را اضافه کنیم که هر مرحله تنها می توانید چند بار کاغذ را تا کنید. ساده تر بگوییم، با محدودیت هایی مواجه هستید. اگر هم احساس کردید حرکت اشتباهی انجام دادید، قابلیت بازگشت را خواهید داشت. می بینید؟ همه چیز دست به دست هم داده اند تا تجربه ای ساده به بازیکن هدیه بدهند. از دیدگاه گرافیکی اگر قطعه های فوق العاده ای بازی نبودند، شاید تنها می توانستیم از واژه «خوب» استفاده کنیم.

ولی موسیقی های آرامش بخش و متناسب با فضا توانسته اند تا ساخته آمولای را از نگاه بخش دیداری هم دلنشین نشان دهند. قطعه ها به قدری زیبا هستند که گاهی اوقات تصمیم می گیرید بازی را رها کرده و به آن ها گوش فرا دهید. برای سخن پایانی باید بگوییم «تا به تا» نخستین عنوان شبیه سازی اوریگامی ایرانی است. همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، اگر خواهان تجربه ای مدرن از این سرگرمی هستید، ساخته استودیو آمولای را از دست ندهید.

تا به تا
  • تا به تا
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: آمولای
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 10.3 مگابایت
دانلود

مطالب مرتبط

معرفی Time Turner؛ زندگی عجیب است

یک کات سین عجیب و موسیقی اتمسفریک با نت های ناهماهنگ؛ المان هایی که شاید خیلی کم بین بازی های معمایی همانند Time Turner ببینیم ولی توسعه دهنده با پرداخت استثنایی به آن ها توانسته یکی از فسفرسوز ترین اپلیکیشن های امسال را به انتشار برساند. پیش از این که ببینیم Time Turner چیست، تاکنون از خود... ادامه مطلب

رقابت مجازی؛ معرفی بهترین بازی های آنلاین موبایل برای فصل تابستان [قسمت دوم]

تابستان فصل عجیبی برای بازیکن هاست. در این روزها عناوین بزرگی به انتشار نرسیده و بیشتر شرکت های معروف عرضه بازی های خود را به تاریخ دیگری موکول می کنند. طبیعتا چون سه ماه زمان کمی نیست و مدت ها برای رسیدنش چشم انتظار بوده ایم، نمی توانیم به همین راحتی از سرگرمی های مجازی بگذریم.بنابراین... ادامه مطلب

بررسی بازی Badland Brawl؛ اتحاد کلش رویال و پرندگان خشمگین

اولین بار که بدلند برول (Badland Brawl) معرفی شد، از همان حس‌های «باز یک اثر معروف را خراب کردند» پیدا کردم. داریم در ارتباط با مجموعه‌ای منحصر به فرد صحبت می‌کنیم که با اتمسفر بی‌نظیر و گیم پلی متکی بر فیزیکش جایزه‌های زیادی را درو کرده است؛ Badland Brawl در تریلرهای اولیه نه شباهتی به... ادامه مطلب

بررسی بازی قرمز کوچولو؛ یکی بود، یکی نبود

با سبک Interactive Drama یا همان «بازی های تعاملی» آشنایی دارید؟ در اینگونه ساخته ها چون گیم پلی نقش خیلی کمرنگی نسبت به عناوین مشابه داشته و مهمترین رکن بازی هم داستان است، بنابراین بعضی بازیکن ها بازی های Interactive Drama را فیلم هایی می نامند که شما می توانید با آن ها تعامل بر... ادامه مطلب

بررسی فرش؛ ایرانی ترین بازی موبایل ایرانی

همانگونه که با بررسی «موتوری 2» گفتیم، بعد از موفقیت های قسمت ابتدایی این اپلیکیشن استفاده از «فرهنگ داخلی» توانست خودش را به عنوان یکی از ساده ترین راه های جذب مخاطبین بشناساند و پشتبندش هم خیلی از توسعه دهندگان همین رویه را ادامه دادند. سرانجام این اتفاقات بازی هایی بودند که بعضا با محبوبیت... ادامه مطلب

کم حجم های سرگرم کننده؛ معرفی بازی های موبایلی که حجم پایینی دارند

در صنعت گیمینگ همیشه یک اصل مهم وجود دارد که می گوید «حجم» هیچوقت ارزش یک بازی را مشخص نمی کند. اکنون می توانیم عناوینی را پیدا کنیم که با وجود حجم پایین خود، خیلی بیشتر از بازی های حجیم و عظیم از دیدگاه بودجه می توانند بازیکن ها را پای خود نشانده و آن... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x

رمزتان را گم کرده‌اید؟