ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا پشت لغزش زبانی تیم کوک مبنی بر پشتیبانی آیفون از قلم حقیقتی وجود دارد؟

در بین تمام ویژگی هایی که برای آیفون جدید اپل (با نام تقریباً رسمی آیفون 7 و 7 پلاس) برشمرده می شود ممکن است پشتیبانی از قلم اپل نیز به چشم بخورد که اولین بار برای آیپد پرو ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

در بین تمام ویژگی هایی که برای آیفون جدید اپل (با نام تقریباً رسمی آیفون 7 و 7 پلاس) برشمرده می شود ممکن است پشتیبانی از قلم اپل نیز به چشم بخورد که اولین بار برای آیپد پرو معرفی شد.

اظهار نظر نسنجیده ی تیم کوک، مدیرعامل اپل که اوایل سال جاری میلادی طی مصاحبه ای بیان شد نشان می دهد اپل مدتی است مشغول فراهم کردن امکان استفاده از قلم در محصولات آیفون بوده است. البته مشخص نیست که آیا مدل امسال برای اولین بار به این ویژگی مجهز خواهد شد یا برای تحقق این امر باید منتظر مدل های بعدی آیفون باشیم.

ماجرا از این قرار بود که در ماه ژوئن، کوک با یکی از رسانه ها در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد از جمله قلم اپل یا Apple Pencil. در جایی از مصاحبه، خبرنگار با اشاره به نظر استیو جابز در مورد قلم که گفته بود «هیچ کس از قلم استایلوس خوشش نمی آید»، از کوک پرسید اگر جابز زنده بود در مورد این قلم چه فکری می کرد؟ کوک نیز پاسخ داد:

اول از همه اینکه ما Pencil عرضه خواهیم کرد نه استایلوس، این دو تفاوت زیادی با هم دارند و فکر می کنم استیو جابز عاشق کار هایی می شد که با این قلم می توان انجام داد. جابز از کمک به مردم برای خلق چیز هایی که می خواهند لذت می بُرد. کار هایی که با این قلم روی آیپد یا آیفون می توان کرد باورنکردنی است. واقعاً باید برخی از این کار ها را به مخاطبان خود نشان دهید.

از این سخنان کوک می توان این نکته را بیرون کشید که اپل احتمالاً دست کم امکان استفاده از این قلم روی آیفون را مورد بررسی قرار داده است. با در نظر گرفتن ماهیت «باور نکردنی» کار هایی که به گفته ی کوک با قلم مذکور می توان انجام داد، می توان حدس زد مصرف کنندگان نیز در نهایت از مزایای آن بهره مند شوند. البته در شایعات مربوط به آیفون 7 هیچ نکته ای نبوده که حاکی از مجهز شدن آن به پشتیبانی از قلم بوده باشد اما اپل پیش از این نیز در سورپرایز کردن مخاطبان خود موفق عمل کرده است.

اگر واقعاً این موضوع صحت داشته و قرار باشد اپل این قابلیت را به آیفون و مدل بزرگ تر آن یعنی پلاس بیاورد، به نظر آیفون پلاس کاندید ارجح تری برای این کار خواهد بود. این شرکت حتی شاید بتواند قابلیت مذکور را در آینده در قالب شاخه ی جدیدی به نام آیفون پرو به مخاطبان عرضه کند. در هر صورت، اگر پشت لغزش گفتاری کوک واقعیتی نهفته باشد باید برای دیدن آن کمی صبر کنیم.

Capture2

Capture

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵


    iPad Pro knows whether you’re using your finger or Apple Pencil. When iPad Pro senses Apple Pencil, the subsystem scans its signal at an astounding 240 times per second, giving it twice the data points it normally collects with your finger. This data, combined with Apple‑designed software, means that there’s only milliseconds between the image you have in your mind and the one you see on the display.



    Go ahead, rest your palm on the display.
    iPad Pro is designed with palm rejection technology, making it possible to rest your hand on the iPad screen while you use Apple Pencil. So you can focus on drawing with the utmost precision instead of worrying about how to position your arm.

  • Metal
    Metal | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    ببينيد اين قلم مخصوص طراحي است و نه نوشتن
    براي همين در ظاهر بايد بتونه روي هر تبلت و گوشي ios كار بكنه
    ولي در سايت اپل فقط ايپد پرو ديده ميشه
    حالا اگر شخصي هست كه هم ايپد پرو داره و هم ايفون ببينه ميتونه روي ايفون بنويسه
    چون طر نمايشگر ايپد پرو چيزي اضافه نشده از نظر سخت افزاري
    حتي سخت افزار ايفون ٦ اس و ٦ اس پلاس هم تقريبا يكسان هست پس بايد بتونه پشتيباني بكنه

  • Metal
    Metal | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    اين قلم براي هر گوشي و تبلت ios قابل استفاده است
    چون ربطي به سخت افزار گوشي نداره
    الان ميرم سايت اپل ببينم دقيقا با كدام محصولات سازگاري بيشتر دارد

مطالب پیشنهادی