ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Truecaller با یکپارچگی CallKit اپل، تماس های اسپم را تشخیص می دهد

ترو کالر (Truecaller) اپلیکیشنی برای تشخیص تماس های اسپم است که امروز راه خود را به iOS باز کرد. این اپلیکیشن بر اساس جمع سپاری (Crowdsourcing) کار می کند و با دریافت گزارش های مردمی، ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۰:۴۷

ترو کالر (Truecaller) اپلیکیشنی برای تشخیص تماس های اسپم است که امروز راه خود را به iOS باز کرد. این اپلیکیشن بر اساس جمع سپاری (Crowdsourcing) کار می کند و با دریافت گزارش های مردمی، شماره تلفن های مزاحم را اسپم تشخیص می دهد و آن ها را بلاک می کند.

اپ ترو کالری تا امروز بیشتر روی اندروید تمرکز داشت اما استارتاپ سازنده این اپ حالا تصمیم گرفته به iOS نگاه ویژه ای داشته باشد. اپل در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2016 که خرداد ماه برگزار شد، فریم ورک CallKit را معرفی کرد که یکی از ویژگی های اصلی iOS 10 محسوب می شود. CallKit از دو بخش عمده تشکیل شده: یکی روی شرکت های شخص ثالث VoIP تمرکز دارد و دیگری افزونه ای است برای دیرکتوری تماس ها.

این افزونه به Truecaller و اپ های مشابه اجازه می دهد که بر اساس یک لیست از پیش تعیین شده، اطلاعات تماس را روی اپلیکیشن تلفن خود موبایل نشان دهد. بنابراین با توجه به داده های این اپ، اطلاعات تماس های دریافتی روی نمایشگر نشان داده خواهند شد. علاوه بر این قابلیت، اپ ترو کالر به قابلیت مدیریت لیست سیاه مجهز است.

2

ترو کالر رقیبانی هم دارد که اپ Hello ی فیسوک یکی از آن ها است. با این حال، Truecaller احتمالاً بزرگترین اپ این حوزه است و حالا با استفاده از CallKit و همکاری با اپل، از این هم بزرگتر خواهد شد. البته این اپ از نبود یک caller ID مجهز و کامل رنج می برد اما می توانیم امیدوار باشیم به زودی این قابلیت نیز در آن بهبود پیدا کند.

Tom Hsieh مدیر توسعه ترو کالر گفته: «طی همکاری نزدیک با اپل در ماه های اخیر، مفتخریم که یک راهکار امن و مطمئن برای تماس های آیفون فراهم کرده ایم. ـــ  با افزایش تعداد تماس ربات ها، تله مارکتینگ و کلاه برداری تلفنی، شناختن طرف مقابل تماس، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در آزمون های اولیه، نرخ تشخیص اسپم در موبایل های آیفون در بعضی بازارها تا بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرد که با استفاده از آن توانستیم بیش از 90 درصد تماس های اسپم دریافتی توسط کاربرانمان را تشخیص دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی