ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

به عقیده ی سونی استریم محتوای 4K در پلی استیشن 4 پرو از اهمیت بیشتری برخوردار است

اگر خاطرتان باشد دیروز بود که طی خبری متوجه شدیم، کنسول پلی استیشن 4 پرو از بلوری های 4K پشتیبانی نمی کند. در واقع پلی استیشن 4 پرو با وجود داشتن یک درایور بلوری داخلی از ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اگر خاطرتان باشد دیروز بود که طی خبری متوجه شدیم، کنسول پلی استیشن 4 پرو از بلوری های 4K پشتیبانی نمی کند. در واقع پلی استیشن 4 پرو با وجود داشتن یک درایور بلوری داخلی از بلوری های 4K پشتیبانی نمی کند. اما علت آن چیست؟

رئیس بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی اندرو هاوس  طی مصاحبه ای با The Guardian گفت که قابلیت استریم کیفیت 4K ویژگی بسیار مهم تری محسوب می شود چرا که تقاضای مصرف کنندگان برای کالاهای فیزیکی در حال کاهش است.

او می افزاید که:

با این که هنوز هم رسانه های فیزیکی جزئی جدا نشدنی از کسب و کار بازی های ویدویی هستند اما در مبحث سینما و فیلم شاهد گرایش مصرف کنندگان به سوی استریم ویدیو هستیم. مطمئناً این موضوع نیز برای کاربران ما دومین کاربرد مورد استفاده ی آن ها روی این سیستم خواهد بود. بنابراین تأکید ما نیز روی این قسمت بیشتر است.

پلی استیشن 4 پرو از همان ویژگی دیسک های بلوری پلی استیشن 4 استفاده کرده و به صورت مستقیم از تکنولوژی های جدید دیسک های بلوری پشتیبانی نمی کند. این در حالی است که اپلیکیشن های پخش دیسک های بلوری، کار آپ اسکیل محتوای دیسک های دی وی دی و بلوری به کیفیت بالاتر را انجام می دهند.

در زمان انتشار پلی استیش 4 پرو، این کنسول از استریم کیفیت 4K اپلیکیشن های در حال توسعه ای چون یوتوب و نتفلیکس پشتیبانی خواهد کرد. بد نیست بدانید که نتفلیکس سرمایه گذاری های زیادی را روی این بخش کرده است. این سرویس قرار است تا پایان سال در مجموع 6000 ساعت محتوای 4K به مشتریان خود ارائه کند.

همچنین سونی در طی پرسش و پاسخ های شب گذشته بود که اعلام کرد در آینده خبرهای بیشتری در مورد استریم محتوای 4K منتشر خواهد شد. این بدان معناست که احتمالاً سرویس های دیگر مانند Amazon Prime نیز محتوایی با کیفیت 4K برای کاربران پرو خود ارائه خواهند کرد.

پس از عرضه ی کنسول پلی استیشن 4 پرو این کمپانی برنامه ای برای ایجاد فروشگاه فیلم و سریال با کیفیت 4K ندارد، اما قطعاً تیم پلی استیشن نتورگ به این مورد نیز فکر می کنند.

علاوه بر این سونی اعلام کرد که پشتیبانی از بلوری هایی با کیفیت 4K UHD با استفاده از به روز رسانی فریمور قابل اضافه شدن به پلی استیشن 4 پرو نیست. بنابراین اگر می خواهید فیلم و یا سریالی را به صورت 4K تماشا کنید، ملزم به استفاده از اپلیکیشن های استریم خواهید بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • م
    م | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    احساس میکنم شکست بخوره

  • رضا H
    رضا H | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    آقای میرزا ،میگم این پشتیبانی نکردن از طریق نرم افزاری هست و بعدا اگه پلی استیشن خودش بخواد میتونه اینا رو بصورت یه آپدیت بش اضافه کنه ، درسته آیاااا

    • سامان میرزا
      سامان میرزا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

      درورد.
      توی خبر هم ذکر شده. این قابلیت با بروزرسانی فریمور قابل اضافه شدن به دستگاه نیست و برای دیدن فیلم و سریال به صورت 4K باید به استریم ویدیو قناعت کنید!

مطالب پیشنهادی