ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای خرید و فروش خودرو

روزگاری بود که برای خرید و فروش خودروی دست دوم، مردم گزینه ای بهتر از نیازمندی های روزنامه همشهری را در اختیار نداشتند. این دوران را همگی به خاطر داریم؛ این که پروسه ثبت آگهی در آن ها چقدر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

روزگاری بود که برای خرید و فروش خودروی دست دوم، مردم گزینه ای بهتر از نیازمندی های روزنامه همشهری را در اختیار نداشتند. این دوران را همگی به خاطر داریم؛ این که پروسه ثبت آگهی در آن ها چقدر طولانی و خسته کننده بود، گزینه ها اندک و محدود به چند صفحه بودند و صد البته چه اسرافی برای چاپ این صفحات کاغذی صورت می گرفت.

اما ظهور سرویس های خرید و فروش آنلاین خودرو این رویه را تغییر داد. اپلیکیشن های خرید و فروش خودرو با رفع نقایص روش های قدیمی، این روزها به مهم ترین ابزار معامله خودروی دست دوم در کشور تبدیل شده اند و به خاطر سهولت استفاده و سرعت بالا روزنامه ها را به حاشیه برده اند.

اگر قصد خرید خودروی دست دوم دارید، یا می خواهید خودروی کار کرده تان را بفروشید، اپلیکیشن هایی هستند که شما را به سرعت به این هدف می رسانند. در جعبه ابزار این هفته تلاش داریم تا چند نمونه کارآمد و برگزیده این کار را به شما معرفی کنیم.

باما

1-w600

کمتر کسی است که نام باما به گوشش نخورده باشد. چند سالی می شود که باما خودش را به عنوان مهم ترین مرجع اینترنتی خرید و فروش خودرو مطرح کرده، و با ارائه اپلیکیشن موبایل سعی نموده تا کار طرفدارانش را برای معامله خودروهای کارکرده آسان کند.

دو مزیت اپلیکیشن باما را از دیگر رقبایش متمایز می کند، یکی جمعیت بالای کاربران و دیگری پروسه آسان و در عین حال حرفه ای ثبت آگهی. به عنوان یکی از پربازدیدترین وبسایت های کشور، روزانه ده ها هزار نفر برای اهداف تجاری به باما مراجعه می کنند.

اپلیکیشن باما به طور آنی با وبسایت آن همگام سازی می شود، بنابراین آگهی های ثبت شده در آن را هم کاربران رایانه و هم اپلیکیشن می بینند. همین عامل شانس شما را برای فروش خودروی دست دوم تان به میزان زیادی بالا می برد.

نکته دیگر در مورد فرآیند ثبت آگهی هاست. تا دو آگهی اولیه را می توانید به رایگان در باما ثبت کنید، اما از آن به بعد می بایست با پرداخت حق اشتراک فعالیت تان را با دو گزینه ادامه دهید: حالت باماکار با هزینه 120 هزار تومان در ماه و امکان ثبت 7 آگهی، و حالت باما همکار با هزینه ماهیانه 195 هزار تومان و ثبت 17 آگهی.

البته فرقی نمی کند از چه حالتی استفاده کنید، بعد از وارد کردن خصوصیات خودرو امکانی برایتان فراهم شده که کاربران گوش به زنگ برای خرید مدل خودرویتان را از ثبت آگهی تان باخبر کنید تا با شما سریع تر تماس بگیرند. اگر خودتان خریدار باشید هم به کمک جستجوی فیلتردار بسیار خوب باما، مطمئنا به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

باما

باما

سازنده: MGNet قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8.2 / 4.2 مگابایت زبان:

ماشینز

2-w600

درست است، ماشینز کاربران به مراتب کمتری نسبت به باما دارد و طبیعی است که شانس فروش خودرو در آن پایین تر باشد. اما یک مزیت شاید سبب شود که آن را به باما ترجیح دهید، و آن هم رایگان بودن ثبت آگهی هاست.

ماشینز هیچ گونه محدودیتی برای ثبت آگهی پیش پایتان نگذاشته، از طرفی جمعیت کاربرانش آنقدرها هم که تصور می کنید پایین نیست. اپلیکیشن ماشینز فقط در اندروید نزدیک به 50 هزار بار دانلود شده، آگهی هایش به سرعت به روز شده و تقریبا تمام استان های کشور را پوشش داده اند.

در کنار جمعیت کاربران، کیفیت ساخت اپلیکیشن هم نکته حائز اهمیتی است. ماشینز در این زمینه هم در نسخه اندروید و هم iOS عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته. گزینه های جستجوی فیلتردار ماشینز در بالای صفحه اصلی قرار گرفته اند تا بدون معطلی به آن ها دسترسی داشته باشید.

این سادگی دسترسی را در فرآیند ثبت آگهی ها هم می بینید. خوشبختانه در ماشینز تمام کارهای مربوط به ثبت آگهی از یک صفحه انجام می شود که می تواند زمان زیادی برایتان بخرد.

اگر خریدار خودرو باشید هم می توانید مشخصات دلخواه تان را به ماشینز بگویید تا به محض ثبت یک آگهی مطابق نیاز شما، با یک نوتیفیکیشن آنی این موضوع را به اطلاع تان برساند. کلیه آگهی های ثبت شده در اپ ماشینز هم درست مثل باما با وبسایت این سرویس همگام سازی می شوند.

ماشینز- خرید و فروش خودرو

ماشینز- خرید و فروش خودرو

سازنده: توسعه فناوری آکام قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 25.9 / 3.6 مگابایت زبان:

بازار خودرو

Bazar Khodro 1-w600

با وجود موفقیت سرویس باما در جذب کاربر، دیدن نمونه های کپی برداری شده از آن موضوع چندان تعجب برانگیزی نیست. بازار خودرو چه در طراحی رابط کاربری و چه در سیستم دریافت حق اشتراک، مستقیما باما را الگوی خود قرار داده است.

هر چند که جمعیت کاربران بازار خودرو ابدا با سرویس باما قابل قیاس نیست، اما نکته اینجاست که حق اشتراک کمتری برای ثبت آگهی از کاربر طلب می کند. به عنوان مثال اگر در باما برای ثبت تعداد مشخصی آگهی می بایست 120 هزار پول بدهید، همین تعداد آگهی در بازار خودرو برایتان ماهیانه 35 هزار تومان هزینه در پی خواهد داشت.

بنابراین بازار خودرو را می توانیم نمونه اقتصادی اما کم جمعیت تر باما قلمداد کنیم. البته بازار خودرو تا کنون و فقط در پلتفرم اندروید، بیش از ده هزار بار دانلود شده و در تستی که انجام دادیم به روز رسانی مرتب و سریعی در بخش آگهی هایش شاهد بودیم، بنابراین بد نیست که برای فروش خودرو این اپلیکیشن را هم مد نظر داشته باشید.

سرعت بارگذاری نتایج در بازار خودرو نیز خوشبختانه بالاست، و با جستجوی فیلتردار و همچنین قابلیت گوش به زنگ آن احتمالش زیاد است که به نتیجه دلخواهتان برسید.

بازار خودرو

بازار خودرو

سازنده: آی تی رسانه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 0.6 / 1.8 مگابایت زبان:

کلاچ

Klach 1-w600

کلاچ ادعا می کند اولین اپلیکیشن ایرانی است که خدمات خرید و فروش خودرو را به کاربران تلفن های هوشمند ارائه کرده است. اگرچه اولین بودن لزوما به معنای بهترین بودن نیست، اما نمی توان کتمان کرد که سابقه بیشتر کلاچ نسبت به رقبا در افزایش شانس خرید و فروش خودرو در آن بسیار موثر بوده است.

کلاچ برای خدمت رسانی شما را مجبور به پرداخت هزینه نمی کند، اما اگر بخواهید آگهی تان بیش از سایرین در چشم باشد، می توانید در طرح های یک ماهه و دو ماهه طلایی آن ثبت نام کنید که به ترتیب 12 و 20 هزار تومان هزینه برایتان در پی خواهند داشت.

مزیت پرداخت حق اشتراک در کلاچ این است که آگهی تان به طور همزمان در بخش VIP وبسایت، اپلیکیشن، صفحه فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر سرویس به نمایش در می آید. از این طریق می توانید شانس دیده شدن آگهی و فروش خودرویتان را افزایش دهید.

قابلیت گوش به زنگ کلاچ هم به شما کمک می کند تا خودروی مد نظرتان را در اپلیکیشن ثبت کرده تا به محض ایجاد یک آگهی در مورد آن خودرو با یک نوتیفیکیشن آنی از موضوع باخبر شوید.

کلاچ نسبت به دیگر رقبای این فهرست رابط کاربری چندان دلچسبی ندارد، اما سابقه اش دلیل قانع کننده ای است تا برای خرید و فروش خودرو از آن به راحتی نگذرید.

کلاچ

کلاچ

سازنده: کلاچ قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.3 مگابایت زبان:

دیوار و شیپور

DivarSheypoor-w600

دیوار و شیپور اختصاصا برای خرید و فروش خودرو نیستند و دایره گسترده تری از کالاهای فروشی را در بر می گیرند، اما جمعیت بسیار زیاد مراجعه کنندگان شان باعث شد که این دو را در جعبه ابزار این هفته بگنجانیم.

با ثبت آگهی در دیوار و شیپور، حتی اگر موفق به فروش خودرویتان نشوید حداقل مطمئنید که چند تماس تلفنی از مشتریان دریافت خواهید کرد؛ موضوعی که شاید در بعضی اپ های اختصاصی خرید و فروش خودرو هم برایتان اتفاق نیفتد.

اما نکته اینجاست که در اپلیکیشن هایی چون دیوار و شیپور، قشر گسترده تری از مردم اقدام به ثبت آگهی می کنند، بنابراین احتمال اینکه در آن ها به ماشین بازهای حرفه ای برخورد کنید به مراتب از سرویس هایی چون باما و ماشینز که مخاطبین خاص دارند کمتر است.

نکته بعد این که سرویس های اختصاصی خرید و فروش خودرو را نسبت به اپ های پرجمعیتی چون دیوار و شیپور می توان آسان تر مدیریت کرد. در دیوار و شیپور طبیعتا به آگهی های تقلبی و با قصد کلاهبرداری بیشتر برخورد خواهید داشت، بنابراین باید در معاملات حواستان را بیشتر جمع کنید.

اما در نهایت بزرگترین مزیت یک اپ خرید و فروش کالای دست دوم، جمعیت کاربرانی است که از آن استفاده می کنند. شکی نیست که دیوار و شیپور هر دو با داشتن کاربران میلیونی جزء گزینه های مهم برای خرید و فروش خودروی کار کرده در ایران محسوب می شوند.

دیوار

دیوار

سازنده: دیوار قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱.۶ مگابایت زبان:
شیپور

شیپور

سازنده: شیپور قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8.5 / 3.8 مگابایت زبان:

گزینه های موجود برای خرید و فروش خودرو مطمئنا از مواردی که معرفی شد بسیار بیشتر هستند. اما در جعبه ابزار این هفته سعی داشتیم مواردی را به شما معرفی کنیم که شانس انجام معامله موفقیت آمیز در آن ها بالاتر است.

با این وجود اگر اپلیکیشنی می شناسید که احساس می کنید جایش در فهرست این هفته ما خالی بوده، حتما آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

چقدر استفاده از چنین اپلیکیشن هایی را مفید می بینید؟ آیا تا کنون خودرویی را این طریق معامله کرده اید؟ منتظر نظرات و تجربیات ارزشمند شما هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

    والله اسمش که به گوش من نخورده بود تو گوگل پلی و بازار فقط چند ده هزار بار دانلود شده و قابل مقایسه با دیوار و شیپور نیست ... واقعی تبلیغ کنید

مطالب پیشنهادی