ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن برای آن که سال تحصیلی موفقی را آغاز کنید

باز آمد بوی ماه مدرسه، بوی بازیهای راه مدرسه. بوی ماه مهر، ماه مهربان، بوی خورشید پگاه مدرسه ... یک تابستان دیگر هم به سرعت برق و باد گذشت، و دوباره به اول مهر و آغاز سال تحصیلی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

باز آمد بوی ماه مدرسه، بوی بازیهای راه مدرسه. بوی ماه مهر، ماه مهربان، بوی خورشید پگاه مدرسه ... یک تابستان دیگر هم به سرعت برق و باد گذشت، و دوباره به اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید رسیده ایم.

چه دانش آموز هستید و چه دانشجو، حالا باید برای شروع یک سال تحصیلی موفق برنامه ریزی دقیقی داشته باشید؛ شب ها زودتر بخوابید، کمی از تفریحات دلخواه تان بزنید و با نظم و تلاش به سوی اهداف بزرگ تحصیلی تان حرکت کنید.

برای گام نهادن در این مسیر اپلیکیشن هایی هستند که می توانند به کمک تان بیایند. در جعبه ابزار این هفته شش مورد از کاربردی ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم تا به لطف آن ها کیفیت زندگی تحصیلی تان را بیش از پیش ارتقاء ببخشید.

ضمن تبریک ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، از شما دعوت می کنیم که با جعبه ابزار این هفته دیجیاتو همراه باشید.

برای برنامه ریزی درسی: کلاس پلاس

CP 1-w600

"دستیاری زیرک برای زندگی تحصیلی"؛ این بهترین توصیفی است که می توان برای اپلیکیشن کلاس پلاس انجام داد. با نصب کلاس پلاس در موبایل دیگر برای نوشتن برنامه هفتگی کاس ها و زمان امتحانات و زمان بندی مطالعه به کاغذ و قلم احتیاج نخواهید داشت.

با وارد کردن اطلاعات کلاس های هفتگی تان در کلاس پلاس می توانید برای حاضر شدن سر کلاس ها و انجام تکالیف یادآور بگذارید، مطالعه دروس در ایام امتحانات را زمان بندی کرده و حتی آخر ترم از نمره هایتان (برای چک کردن احتمال مشروطی!) معدل گیری کنید.

کلاس پلاس حتی آمار مطالعه شما را به شکل نمودارهای تصویری ارائه می کند تا با پی بردن به درس هایی که وقت کمتری برایشان گذاشته اید، برای مطالعه شان در آینده بهتر برنامه ریزی کنید. پشتیبان گیری در گوگل درایو و تعامل با تقویم گوگل هم از دیگر قابلیت های بسیار خوب کلاس پلاس هستند.

نمونه مشابه: اپلیکیشن My Study Life

کلاس پلاس

کلاس پلاس

سازنده: گروه نرم‌افزاری نقطه قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.1 مگابایت زبان:

برای یادگیری بهتر درس ها: Quizlet

Quizlet 1-w600

توضیح اضافه نمی دهیم؛ همه شما مطمئنا مزایای استفاده از فلش کارت ها را می دانید. Quizlet تجربه ای بسیار لذت بخش از کارت با فلش کارت ها را به شما ارائه می کند. با کوئیزلت هر چقدر بخواهید می توانید فلش کارت بسازید؛ عکس و صدا ضمیمه شان کرده و حتی از آن ها آزمون بسازید.

بهترین نکته در مورد فلش کارت های کوئیزلت امکان به اشتراک گذاری آنهاست. بنابراین می توانید فلش کارت های دست سازتان را با همکلاسی های خود به اشتراک گذاشته یا حتی برای کسب درآمد آن ها را بفروشید.

ساخت هر فلش کارت در کوئیزلت چند ثانیه بیشتر وقت تان را نمی گیرد، و وقتی آن ها را ساختید در حالت آفلاین هم می توانید مطالعه شان کنید. ضمنا اگر کوئیزلت را در تلفن هوشمندتان نصب کردید به هیچ وجه از فلش کارت های آماده فوق العاده اش برای یادگیری زبان های خارجی غافل نباشید.

نمونه مشابه: اپلیکیشن Lemorize

Quizlet: Learn with Flashcards

Quizlet: Learn with Flashcards

سازنده: Quizlet LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 60.3 / 8.8 مگابایت زبان:

برای جزوه برداری: GNotes

GNotes 1-w600

GNotes اپلیکیشن خوبی است تا برای پیدا کردن جزوه در پایان ترم منت این و آن را نکشید! اگر در کار با آن به قدر کافی سریع باشید اصلا شاید دیگر به جزوه هم نیازی نداشته باشید.

با داشتن GNotes در موبایل یا تبلت می توانید با تایپ یا دست خط خودتان یادداشت بردارید، از نوشته های استاد روی تخته یا جزوه بقل دستی تان عکس بگیرید و در نهایت صدای استاد را هم ضمیمه آن ها کنید.

اگر این کارها را انجام دهید، در پایان هم ترم به جای یک دفتر معمولی یک جزوه مالتی مدیا و قابل اشتراک گذاری در اختیار خواهید داشت. نکته بسیار عالی در مورد GNotes امکان همگام سازی نوشته ها در پلتفرم های مختلف است. ضمن این که از تمام محتوا می توانید در جیمیل هم بکاپ بگیرید.

نمونه های مشابه: Evernote و Handwriting

GNotes

GNotes

سازنده: Appest Limited قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 5.3 / 3.8 مگابایت زبان:

برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه: Memory Games

Memory Games 1-w600

برای آنکه تمرکز و حافظه تان را تقویت کنید، چه راهی بهتر از به چالش کشیدن شان می شناسید؟ برای این کار Memory Games را به شما پیشنهاد می کنیم. این اپلیکیشن با ارائه 12 بازی متفاوت تلاش می کند که به تقویت تمرکز و ارتقای حافظه شما کمک کند.

بازی های Memory Games عمدتا ساده اند و موضوع اصلی تمام آن ها به خاطر سپاری است. هر بازی ده ها مرحله دارد که هر چقدر در آن ها پیشروی کنید سخت تر و سخت تر می شوند.

البته Memory Games به غیر از تقویت حافظه می تواند در افزایش سرعت عمل تان هم موثر باشد. لازمه موفقیت در بسیاری از بازی های اپلیکیشن این است که بتوانید برای انجام حرکت ها با بیش ترین سرعت ممکن تصمیم بگیرید.

نمونه های مشابه: Lumosity و NeuroNation

Memory Games - Brain Training

Memory Games - Brain Training

سازنده: .Cube inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19.8 مگابایت زبان:

برای انجام محاسبات: Scientific Calculator

unnamed-w600

فرقی نمی کند دانشجوی چه رشته ای باشیم، همه ما برای انجام محاسبات به یک ماشین حساب خوب احتیاج داریم و چه چیزی بهتر از آن که این ماشین حساب همیشه در جیب و همراه مان باشد؟

Scientific Calculator بدون شک بهترین اپ ماشین حساب مهندسی است که می توانید در گجت هوشمندتان داشته باشید. این ماشین حساب دیجیتالی ظاهر یک ماشین حساب واقعی را دارد، تا 15 رقم را نمایش داده و پیچیده ترین توابع مثلثاتی را برایتان رسم می کند.

نکته بسیار دوست داشتنی در مورد Scientific Calculator این است که هم در حالت افقی و هم عمودی می توانید از آن استفاده کنید؛ قابلیتی که در ماشین حساب های واقعی نمی بینید.

نمونه های مشابه: The Calculator Free و +Calculator

Scientific Calculator Free

Scientific Calculator Free

سازنده: Scientific Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.3 مگابایت زبان:

برای انجام پروژه های تیمی: Trello

Trello 1-w600

که گفته برای انجام پروژه های تیمی مدرسه و دانشگاه همگی باید یک جا دور هم جمع باشید؟ سازندگان Trello ثابت کرده اند که با دورکاری و در بستر اینترنت هم می شود پروژه های تیمی را به انجام رساند.

اگر سر گروه یک پروژه کلاسی هستید با Trello می توانید آن را در بستر اینترنت پیش ببرید. برای پروژه یک تاپیک بسازید، همگروهی هایتان را به آن دعوت کنید، وظایف هر کدام را مشخص کرده و برای آگاهی از وضعیت پروژه امکان چت گروهی با اعضا را هم داشته باشید.

Trello امکان بارگذاری مستقیم محتوا از حافظه موبایل یا فضاهای ابری گوگل درایو و دراپ باکس را هم دارد. اگر پروژه گروهی شما ساخت یک فایل پاورپوینت باشد، یقینا این قابلیت را بسیار مفید و کاربردی خواهید یافت.

نمونه مشابه: اپلیکیشن Slack

Trello

Trello

سازنده: .Trello, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 122 / 13.5 مگابایت زبان:

برایتان پاییزی پر از اتفاقات خوب و دوست داشتنی آرزو می کنیم. به غیر از موارد بالا چه اپلیکیشن های دیگری را برای شروع یک سال تحصیلی موفق توصیه می کنید؟

بی صبرانه منتظریم تا نظرات و تجربیات ارزشمندتان در این زمینه را بخوانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • androidDeveloperOt
    androidDeveloperOt | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    چرا برنامه quizlet در ایران دسترس نیست؟ دقیقا علتش چیه؟

  • AAM
    AAM | ۲ مهر ۱۳۹۵

    برنامه ی forest برای ترک اعتیاد نسبت به موبایل?

  • mehdy_bdb
    mehdy_bdb | ۱ مهر ۱۳۹۵

    نرم افزار slide share. هم خیلی بدرد دانشجوها میخوره میتونیم بیشتر اسلایدهای درسی تو هر رشته ای رو تو این app پیدا کنین

مطالب پیشنهادی