ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن کمیک باز؛ منبعی از داستان های مصور جذاب برای فارسی زبانان

بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن، آیرون من و بسیاری از ابر قهرمانان این روزهای هالیوود همگی زاده کمیک استریپ ها هستند؛ مجموعه ای از نقاشی های دنباله دار که نخستین بار در اوایل قرن بیستم میلادی پا به عرصه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن، آیرون من و بسیاری از ابر قهرمانان این روزهای هالیوود همگی زاده کمیک استریپ ها هستند؛ مجموعه ای از نقاشی های دنباله دار که نخستین بار در اوایل قرن بیستم میلادی پا به عرصه ظهور گذاشتند و با تلاش هنرمندان کمپانی هایی چون دی سی و مارول، در بازه زمانی  1930 تا 1950 به یکی از محبوب ترین شاخه های سرگرمی برای مردم آن زمان تبدیل شدند.

شاید نیم قرن از دوران طلایی کمیک استریپ ها فاصله گرفته باشیم، اما هنوز هم داستان های مصور طرفداران خاص خود را دارند. این موضوع را می توانید با یک جستجوی ساده در فروشگاه های اپلیکیشن متوجه شوید که چقدر برنامه های کمیک خوان پر طرفدارند و کاربران چه خرج ها که برای خواندن کمیک ها نمی کنند.

اگر عاشق کمیک استریپ های قدیمی هستید و البته دوست دارید که آن ها را به زبان شیرین فارسی بخوانید،  استودیوهای OpApps و صفر و یک طی یک همکاری مشترک کتابخانه ای از پرطرفدارترین کمیک استریپ های تاریخ را برایتان تدارک دیده اند.

ComicBaz 1-w600
تنوع کمیک ها را باید یکی از نقاط قوت اپلیکیشن کمیک باز بدانیم.

کمیک باز کتابخانه ای الکترونیکی از تمام کمیک هایی است که دوستشان دارید؛ از قدیمی ها مثل بتمن و سوپرمن گرفته تا کمیک های گیم آو ترونز و رزیدنت ایول که آثار جدید این حوزه به شمار می آیند.

کمیک های کمیک باز بر اساس تم و درون مایه دسته بندی شده اند. طنز، ترسناک، تخیلی، اکشن و کودکانه و همچنین کمیک های انگلیسی دسته های اصلی داستان های مصور کمیک بازند که در هر کدام چندین نمونه رایگان و پولی را می توانید دانلود کنید.

اگر به دنبال کمیک خاصی می گردید هم فیلد جستجوی کمیک باز می تواند به شما کمک کند. مثلا با وارد کردن کلیدواژه بتمن تمام کمیک های مرتبط با آن برایتان نمایان می شود. البته جستجوگر کمیک باز ساختار ساده ای دارد و خبری از فیلترهای جستجو در آن نیست، بنابراین نتایج را با بی نظمی و در هم ریختگی نمایش می دهد.

با توجه به بزرگی آرشیو کمیک ها خوب بود که توسعه دهندگان برای بخش جستجو فیلترهایی را هم برای تفکیک موارد رایگان از پولی یا تفکیک کمیک ها بر اساس کمپانی صاحب امتیاز در نظر می گرفتند.

ComicBaz 2-w600
قبل از دانلود هر کمیک می توانید پیش نمایشی از داستان را بخوانید، و از نظرات خوانندگان در مورد آن مطلع شوید.

پیش از دانلود هر کمیک در کمیک باز می توانید پیش نمایشی از داستانش را بخوانید و از نظر و امتیاز دیگر کاربران به آن آگاه شوید. کمیک های مشابه هم آیتمی است که به شما کمیک های دیگری که ممکن است برایتان جذاب باشند را معرفی می کند.

هر کمیکی که دانلود کنید در منوی "کمیک های من" اپلیکیشن ذخیره می شود و بله، در حالت آفلاین هم به آن ها دسترسی دارید. نکته ای که کمیک خوانی با کمیک باز را به تجربه ای دوست داشتنی تبدیل کرده، شیوه ای است که برای نمایش آن ها در پیش می گیرد.

کمیک های کمیک باز را می توانید مثل یک مجله ورق بزنید. اما حالت دیگری هم هست. می توانید روایت داستان را به حرکت اتوماتیک اپ روی دیالوگ ها و قسمت های مهم داستان بسپارید که به مراتب از روش ورق زدن هیجان بیشتری دارد.

ComicBaz 3-w600
کمیک های کمیک باز را می توانید به دو شکل بخوانید: یا صفحه کامل را ورق بزنید، یا در مسیر داستان با حرکت اتوماتیک اپ روی سکانس ها همراه شوید.

در این حالت با شروع هر کمیک اپلیکیشن روی دیالوگ یا تصویر اولیه به طور خودکار زوم می کند. ادامه این کار به دست خود شماست. با هر بار سوایپ روی صفحه اپلیکیشن به سکانس یا دیالوگ بعدی جهش می کند تا با حرکت و هیجان بیشتری ماجرای کمیک را دنبال کنید.

این مکانیزم جذاب با اضافه شدن افکت های صوتی جذاب تر هم می شود؛ موردی که بد نیست همانند کمیک خوان های خارجی در کمیک باز هم شاهدش باشیم. کمیک باز به طور رایگان برای پلتفرم اندروید منتشر شده و می توانید همین حالا آن را از کافه بازار دانلود کنید.

کمیک باز (داستانهای تصویری)

کمیک باز (داستانهای تصویری)

سازنده: کمیک باز قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی