ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چینی ها هم به صنعت گردشگری فضایی قدم گذاشتند

به گزارش New Scientist شرکتی چینی قصد دارد نوعی هواپیمای فضایی (spaceplane) بسازد که می تواند 20 گردشگر را با خود حمل نماید. آکادمی Launch Vehicle Technology که تحت حمایت دولت مرکزی این کشور قرار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

به گزارش New Scientist شرکتی چینی قصد دارد نوعی هواپیمای فضایی (spaceplane) بسازد که می تواند 20 گردشگر را با خود حمل نماید. آکادمی Launch Vehicle Technology که تحت حمایت دولت مرکزی این کشور قرار دارد، دو نمونه از این راکت بالدار یکپارچه را طراحی کرده که می تواند صرفاً با اتکا به نیروی موتورهایش از زمین بلند شود.

«لویی هایکوانگ» دانشمند هوافضا، این پروژه را هفته قبل در کنگره جهانی فضانوردی در گوادالاخارای مکزیک ارائه کرد، و به حاضرین گفت طرح مورد بحث مقیاس پذیر است، یعنی می توان فضاپیمایی برای تعداد مسافرین بیشتر نیز ساخت. «هان پنگ ژین» مدیر اصلی پروژه نیز اعلام کرد تست های زمینی تقریباً به پایان رسیده، و پروازهای آزمایشی نیز طی دو سال آینده به اجرا در خواهند آمد.

«هان» انتظار دارد پرتاب های تجاری این پروژه تا سال 2020 تحقق یابد، و اگر ایمنی فضاپیما به اثبات برسد، می توان بلیت هایی به قیمت 200 الی 250 هزار دلار به ازای هر نفر را برای سفر به فضا رزرو نمود.

chinese-space-tourism-1

گفتنی است دیگر شرکت های فضایی نیز چنین ایده های جاه طلبانه ای را در سر می پرورانند. فضاپیمای SpaceShipTwo ساخت کمپانی Virgin Galactic قرار است شش مسافر را تا مرز فضا جابجا کند، ضمن اینکه راکت New Shepard شرکت Blue Origin نیز قصد دارد مأموریتی مشابه را به اجرا درآورد.

این مرکز تحقیقاتی چینی می خواهد دو نمونه از فضاپیمای مورد بحث را بسازد: اولی 10 تن وزن دارد و 5 نفر را تا ارتفاع 100 کیلومتری بالا می برد، و دیگری با وزن 100 تن می تواند 20 مسافر را به ارتفاع 130 کیلومتری برساند. هر دو نمونه قابلیت استفاده مجدد را دارند، و فضاپیمای بزرگ تر قادر است ماهواره های کوچک را نیز در مدار زمین قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی