ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی دیجیاتو: اسپیکر Libratone Zipp Mini، قناری خوش صدا

یکی از آهنگسازان می گفت که دوست دارد موسیقی را در بلندگوهای بزرگ و با کیفیت بشنود، نه با بلندگوهای ضعیف لپ تاپ‌ ها یا هندزفری های کوچک؛ مثل آن صدایی که در سینماها پخش ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۶ مهر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

یکی از آهنگسازان می گفت که دوست دارد موسیقی را در بلندگوهای بزرگ و با کیفیت بشنود، نه با بلندگوهای ضعیف لپ تاپ‌ ها یا هندزفری های کوچک؛ مثل آن صدایی که در سینماها پخش می‌شود. باید به گوش های خود احترام بگذاریم چون تجربه شنیداری خوب، خواه نا خواه تأثیر قابل توجهی بر حال درونی ما دارد. بعضی ها موسیقی را می شوند، اما به آن گوش نمی کنند.

بعضی ها به سیستم صوتی بی توجه اند چون به نظرشان ارزش هزینه کردن را ندارد. شاید هندزفری 5 هزارتومانی که در مترو می فروشند، در آن لحظه فرد را قانع کند اما اگر این رفتار در بلند مدت ادامه پیدا کند، او مانند نابینایی خواهد بود که هرگز نور را ندیده است.

قبول داریم که تجهیزات صوتی خوب گران هستند؛ اما بگذارید از جنبه دیگری به مسأله نگاه کنیم. موسیقی یک تجربه است، مثل یک سفر. تا زمانی که سفر نکنید، نمی دانید آنجا چه خبر است و تنها خودتان با تجربه کردن می توانید آن را درک کنید. بار اولی که یک صدای خوب را می شنوید، مانند عسل در روحتان حل می شود. و به قدری شیرین است که نمی توانید از آن دل بکنید و به آن صدای بی کیفیت قبلی برگردید.

speaker (13)

گفتیم سفر. آمدیم و دلمان خواست در سفر هم مانند خانه، سیستم صوتی خوبی داشته باشیم، تکلیف چیست؟ شاید گاهی اوقات در فضای باز بتوانیم از سیستم صوتی اتومبیل استفاده کنیم اما راه دیگری هم برای شنیدن صدای خوب در پیک نیک و محیط های بسته وجود دارد.

از چند سال پیش، اسپیکرهای پرتابل یا قابل حمل مورد توجه خاصی قرار گرفتند و روز به روز بهتر شدند تا آنجا که امروز از نظر بلندی و کیفیت با اسپیکرهای رومیزی رقابت می کنند. همین موضوع بر جذابیت این اسپیکرها افزوده است و هر روز تعداد مدل‌ های اسپیکرهای قابل حمل و متقضایان افزوده می ‌شود.

یکی از شرکت هایی که در این زمینه خودی نشان داده، Libratone است. این شرکت با تولید اسپیکرهای پرتابل دسته دار معروف شد؛ اسپیکرهایی که می توانید آن ها را روی هر سطحی قرار دهید یا از در و دیوار آویزان کنید. این روزها هم با تولید هندزفری Q Adapt، خودش را جزو اولین تولیدکنندگان هندزفری Lightning برای آیفون قرار داده و نامش بر زبان ها افتاده است.

speaker (7)

لیبراتون رویکرد جدیدی را پیش گرفت و اسپیکرهای دسته دار خود را چند درجه ارتقا داد؛ روی طراحی، امکانات و کیفیت صدای آن ها کار کرد و مهم تر از همه، با افزودن قابلیت هایی خاص، امضای ویژه خودش را روی اسپیکرهایش قرار داده تا علاوه بر شنیدن صدای خوب، از داشتن یک برند صوتی خوب نیز احساس رضایت کنید.

این سری اسپیکرها با نام Zipp عرضه می شوند و در حال حاضر، محصول اصلی لیبراتون هستند. لیبراتون تمام تمرکزش را روی این اسپیکرها قرار داده تا بتواند محصولی شایسته بسازد. با بررسی دیجیاتو از اسپیکر Libratone Zipp Mini همراه باشید.

طراحی

speaker (6)

اسپیکر زیپ مینی در نگاه اول مثل یک شوخی به نظر می رسد. استوانه ای که دارای کاور زیپ دار است، ما را به یاد فلاسک چای می اندازد. اما کمی که بگذرد، کم کم به ظاهر آن علاقه مند می شوید. لیبراتون برای زیپ یک بند در بالای آن قرار داده که به منزله امضای خودش روی این اسپیکر است. ظاهر استوانه ای و لبه های گرد اسپیکرهم حس خوبی به شما می دهند.

کیفیت ساخت بدنه زیپ مینی در حد مطلوبی قرار دارد. بدنه اسپیکر از جنس پلاستیک فشرده مات است و استحکام بالایی دارد. بدنه دستگاه روی سطوح به خاطر حالت لاستیکی بخش پایینی سر نمی خورد و محکم سر جایش باقی می ماند. شاید اشکال اصلی طراحی زیپ مینی را بتوان ابعاد و وزن آن دانست.

speaker (12)

زیپ مینی دارای قطری برابر با 10 سانتی متر و ارتفاعی برابر با 22.4 سانتی متر است. وزن آن نیز به 1.1 کیلوگرم می رسد که جا به جایی آن را کمی سخت می کند. تصور ما از اسپیکر قابل حمل این است که آن را در کوله خود بگذاریم و راحت جا به جایش کنیم. اما زیپ مینی اینطور نیست. به خاطر قطر زیادش، در دست گرفتن آن کمی سخت است. خوشبختانه بندی که در بالای اسپیکر قرار دارد، در دست گرفتن اسپیکر را آسان ساخته و کاملاً از پس تحمل وزن بالای آن بر می آید. اما احتمالاً بهتر است برای جا به جایی آن از اتومبیل استفاده کنید.

بدنه این اسپیکر از 3 قسمت تشکیل شده است: در بخش پایینی درگاه ارتباطی و دکمه پاور قرار گرفته اند. بخش میانی همان بخشی است که طراحی این اسپیکر را متمایز می کند. یک کاور پارچه ای که با یک زیپ به دور تا دور بدنه دوخته شده و البته قابل تعویض هم هست تا بتوانید آن را متناسب با حس و حال خودتان تغییر دهید. در قسمت بالا هم پرنده کوچک لیبراتون لانه کرده و مقر فرماندهی اسپیکر را در دست گرفته است.

speaker (4)

احتمالاً با در دست گرفتن اسپیکر، اولین کاری که به آن مشغول خواهید شد، باز و بسته کردن زیپ کاور است. ما چند بار تلاش کردیم کاور اسپیکر را جدا کنیم اما نشد. گویا لیبراتون آن را طوری ساخته که دم به دقیقه به فکر باز و بسته کردن کاور نیفتید. کاور اسپیکر در رنگ های خاکستری تیره و روشن، قرمز و سبزآبی موجود است و می توانید آن ها را به قیمت 19 دلار تهیه کنید.

قابلیت‌ها

speaker (10)

Zipp Mini از نظر امکانات ارتباطاتی یکی از کامل ترین اسپیکرهایی است که اخیرا دیده ایم. این اسپیکر از بلوتوث، وای فای دو بانده 802.11n، AirPlay، DLNA، Spotify Connect و رادیوی اینترنتی پشتیبانی می‌ کند. درگاه AUX و USB هم فراموش نشده است. بنابراین تقریبا هر جا و با هر امکاناتی که باشید، می توانید از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

برای استفاده از قابلیت های ارتباطی بی سیم مثل وای فای و Spotify Connect باید از اپ مخصوص این اسپیکر استفاده کنید که برای iOS و اندروید عرضه شده است. ضمناً با قابلیت Multiroom می توانید چند اسپیکر را به هم متصل، و به صورت همزمان از آن ها استفاده کنید.

speaker (1)

نحوه کار کردن با اسپیکر در دفعه اول کمی گیج کننده است، هیچ دکمه آشنایی به جز دکمه پاور وجود ندارد و می توانیم بگوییم این اسپیکر از نظر رابط کاربری، پیچیده و ضعیف طراحی شده است. پرنده لیبراتون که درون یک دایره شیشه ای روی قسمت بالایی دستگاه قرار گرفته، چشمک می زند.

دایره شیشه ای در واقع یک پنل لمسی است که برای کنترل اسپیکر به کار می رود. با نگه داشتن انگشتتان روی آن، می توانید نوع ارتباط را انتخاب و آن را به وسیله مورد نظر متصل کنید. سپس کنترل های پخش روی آن ظاهر می شوند. با لمس فلش های جهت دار کنار دایره می توانید آهنگ را عوض کنید، با ضربه زدن روی پرنده آهنگ پخش یا متوقف می شود و با چرخاندان انگشتتان دور دایره، می توانید صدا را کم و زیاد کنید. افکت نوری زیبایی نیز برای این کار طراحی شده است.

کیفیت صدا

speaker (16)

زیپ مینی دارای یک ووفر 3 اینچی و یک توییتر است که در مجموع توانی 60 واتی به این اسپیکر می دهند. چنین توانی با توجه به ابعاد اسپیکر، قابل توجه است. صدای اسپیکر، چند برابر اندازه آن است و کیفیت، شفافیت و جزئیات صدای آن در حد بسیار خوبی قرار دارند. با افزایش بلندی صدا نیز کیفیت آن افت نمی کند. همچنین با توجه با نوع طراحی اسپیکر، صدای آن به صورت 360 درجه پخش می شود.

باس اسپیکر واقعاً قوی است و به صدا عمق واقعی می بخشد. باس اسپیکر به قدری قوی است که اگر آن را روی یک سطح قرار دهید، می توانید لرزش حاصل از باس اسپیکر را به طور کامل روی آن احساس کنید. تنها ایرادی که می توانیم به صدای اسپیکر بگیریم این است که در بعضی آهنگ ها، فرکانس های میانی صدا به خوبی شنیده نمی شود.

باتری

speaker (17)

لیبراتون اعلام کرده که باتری زیپ مینی تا 10 ساعت دوام می آورد. ما توانستیم به عدد 12 ساعت هم برسیم. بنابراین خیالتان از بابت ماندگاری باتری راحت خواهد بود. نگرانی تان را برای عملیات شارژ کردن نگه دارید. برای شارژ کردن اسپیکر، یک آداپتور غول پیکر به همراه زیپ مینی عرضه شده که هم فضای زیادی می گیرد و هم وزن زیادی دارد. پس حواستان باشد اگر می خواهید با خود اسپیکر را به جایی ببرید، حتماً با باتری پر بروید.

جمع بندی

speaker (8)

زیپ مینی از نظر امکانات ارتباطی یکی از کامل ترین اسپیکرهای موجود است و کیفیت صدای آن شما را شگفت زده می کند. زیپ مینی این ویژگی ها را با قیمتی مناسب تر از رقیبانش از جمله اسپیکر سامسونگ R5 عرضه می کند و همه این موارد بر ارزش این اسپیکر می افزایند. با این حال مشکلاتی از جمله اندازه، وزن و شارژر مخصوص بزرگ دارد که جا به جایی آن را سخت می کند. اگر عاشق موسیقی هستید و می توانید با چند مشکل یاد شده کنار بیایید، اسپیکر Libratone Zipp Mini یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.

اسپیکر لیبراتون زیپ مینی با قیمت 999 هزار تومان در ایران توسط فروشگاه اینترنتی خرید ازما ارائه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Nima Pourhassan
    Nima Pourhassan | ۴ آبان ۱۳۹۵

    اقا من اینو دیدم خیلی باهاش حال کردم ?

  • Raminsh
    Raminsh | ۴ آبان ۱۳۹۵

    دوست من این اسپیکرو داره، صداش خیلی با کیفیته، باتریش دورهمی یا پیکنیک چند ساعته رو جواب میده

  • kian shahrabi
    kian shahrabi | ۳ آبان ۱۳۹۵

    واقعا اگر کسی صدای تفکیکی با بیس عالی بخواد بی درنگ انتخاب کاملا درستی هست لیبراتون?

  • بهداد
    بهداد | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    برند بسیار شاخی هست ... من صدای این اسپیکرها رو از نزدیک شنیدم ... کاملا رضایت بخشه اما harman kardon رو انتخاب کردم

  • emad_hs
    emad_hs | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

    بدی اسپیکر های پرتابل اینه که باتریشون زود خراب میشه و باتری هم براشون موجود نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی