ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیجی کالا به زودی با سایتی جدید وارد حوزه مد و پوشاک خواهد شد

اگر به چند سال پیش برگردیم، قطعا به یاد می آورید که وضعیت خرید اینترنتی در ایران، با آنچه که امروز شاهدش هستیم، تفاوت های بسیاری داشت. بازار کوچک مشتریان اینترنتی در آن روزها، اکنون ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

اگر به چند سال پیش برگردیم، قطعا به یاد می آورید که وضعیت خرید اینترنتی در ایران، با آنچه که امروز شاهدش هستیم، تفاوت های بسیاری داشت. بازار کوچک مشتریان اینترنتی در آن روزها، اکنون تبدیل به حوزه ای پرسود شده است، که بازیگران بسیاری برای حضور در آن سر و دست می شکانند.

تحول این بازار بی شک مدیون اشاعه فرهنگ استفاده از اینترنت در میان کاربران ایرانی است، اما نباید در این میان فاکتور «اعتماد» را نیز از یاد ببریم. دیجی کالا به عنوان یکی از آغازگران این مسیر، در شروع فعالیت خود توانست اعتمادسازی را به خوبی هرچه تمام تر به انجام رساند و مفهوم خرید اینترنتی را در میان کاربران جای بیندازد. و اکنون که راه هموار گشته، تعداد فروشگاه های اینترنتی به شکل قارچ واری در حال افزایش هستند.

تعداد زیاد این فروشگاه ها باعث به وجود آمدن رقابتی داغ در میان گردانندگان آنها شده است. این روز ها فروشگاه های اینترنتی هر یک تلاش می کنند با ارائه تخفیف های آنچنانی و سبد خریدی متنوع، رضایت کاربران را جلب نمایند و سود بیشتری را از این بازار گسترده، به خود اختصاص دهند.

دامنه این رقابت آنچنان گسترده شده که حتی مجموعه ای همچون دیجی کالا نیز دیگر احساس امنیت نمی کند و برای بقا نیاز به ایده های جدید را با پوست و استخوان احساس می کند.

در همین راستا شنیده های دیجیاتو از منابع موثق حکایت می کنند که دیجی کالا قصد دارد به زودی با سایتی جدید وارد حوزه مد و پوشاک شود.

Screen Shot 2016-10-15 at 6.09.59 PM-w9999

سایت مذکور «دیجی استایل» نام دارد و قرار است در آن محصولاتی همچون پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه به فروش رسد. علاوه بر حوزه پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز قرار است دیگر عناوین این فروشگاه ها را تشکیل دهند.

اما اینکه چرا دیجی کالا حوزه مد و پوشاک را در قالب سایتی جداگانه عرضه کرده و آن را همچون محصولات دیگر در سایت خود قرار نداده، سؤالی است که هنوز به صورت رسمی پاسخ به آن داده نشده است.

در وهله اول می توان اینطور برآورد کرد که محصولات پوشیدنی جهت ارائه بهتر به کاربر، نیاز به فضایی جدید داشته اند. فضایی که در آن ساختاری متفاوت با آنچه که در دیجی کالا شاهدش هستیم، وجود داشته باشد تا کاربر بتواند با آرامش ذهنی بیشتری به خرید مشغول شود.

اما واقعیتش این است که کلیه موارد مذکور می توانستند در داخل خود دیجی کالا نیز پیاده سازی شوند. پس ایجاد سایت جدید می تواند دلایل دیگری داشته باشد.

یکی از این دلایل که محتمل ترین آن ها نیز به نظر می آید، به ساختار شراکتی سایت جدید بر می گردد.

Screen Shot 2016-10-15 at 6.03.54 PM-w9999

آنطور که در سایت دیجی استایل آمده، این مجموعه متعلق به شرکتی با نام «آوازه نو پوشان پارسی» است. نگاهی به آگهی ثبت این شرکت نشان می دهد که برادران محمدی (به عنوان مؤسسین دیجی کالا) و شرکت سرآوا (به عنوان سرمایه گذار اصلی دیجی کالا) برای راه اندازی سایت جدید با شرکتی با نام «لیلیان مد» شراکت کرده اند.

لیلیان مد مجموعه ای است که در حال حاضر نمایندگی برندهای پوشاکی همچون Debenhams و Superdry را در اختیار دارد و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای فروشگاهی را در ایران در اختیار دارد.

اما در مورد لیلیان مد نیز بد نیست بدانید که این شرکت خود زیرمجموعه ای از شرکت «شکوفا» است. شکوفا مجموعه ای قدیمی است که به صورت خانوداگی اداره شده و قدمت آن به سال ۱۳۲۱ بر می گردد. امروزه شکوفا متشکل از ۱۱ شرکت است که تجارت خود را در زمینه کالاهای آرایشی بهداشتی، الکترونیک، مد و غذا متمرکز نموده اند.

Screen Shot 2016-10-15 at 5.53.44 PM-w9999

در نهایت با مشاهده پروفایل لینکدین مدیرعامل موقت دیجی استایل، می توان به این نتیجه رسید که گروه دیجی کلا، نزدیک به ۱ سال است که جهت راه اندازی سایت جدید در حال فعالیت هستند و احتمالا این سایت را به صورت رسمی در روزهای آینده معرفی خواهند کرد.

اگر دوست دارید قبل از معرفی رسمی نگاهی به دیجی استایل داشته باشید، می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    والا منم اگه جای این شرکت ها بودم و مواد اولیه ساخت باطری انقدر واسم ارزون تموم میشد ! مگه بیکار بودم به فکر تغییرتحول تو صنعت باطری بیو فتم !!

  • | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    حتی گرون هم بده در برخی کالاها، به چند دلیل می ارزه سایتش، یک اینکه اصل و فرع جنس مشخصه کلاه سرت نمیره، تنوع زیاده، نظرات دیگران رو در مورد کالاها میخونید

    • | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

      منظورم دیجی کالا بود

  • microtomi
    microtomi | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    ۳تا شورت گذاشته ۱۷۰هزارتومن???

  • Behtash
    Behtash | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    من یک سال پیش هارد ای دیتا اس ایکس 900 رو از بازار خریدم و با هزینه نصب با گرانتی سازگار برای من 290 تموم شد . دیجی کالا همونو به قیمت 360 میفروخت . نوت 5 رو از اصفهان خریدم 6 ماه پیش به 2100 همون دو سیم 32 رو دیجی کالا میداد به 2450 . دیجی کالا بی نهایت گرون فروش هست . جنس 100 تومنی رو می کنه 140 بعد 30 تومنشو تو شگفت انگیز میندازه بعد 110 میندازه به ملت . 4 بار خرید کردم ازش . دیگه تا عمر دارم و دیجی کالا هست ازش چیزی نمی خرم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی