ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده کنترلرهای واقعیت مجازی؛ لمس اجسام به کمک دستاورد جدید مایکروسافت

واقعیت مجازی بستری در اختیار توسعه دهندگان بازی های ویدیویی قرار داده که می توان از آن به عنوان مرحله جدیدی از تکنولوژی یاد کرد. بازیکنان دیگر صرفاً تماشاگر اتفاقات و وقایع درون بازی نیستند ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ مهر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

واقعیت مجازی بستری در اختیار توسعه دهندگان بازی های ویدیویی قرار داده که می توان از آن به عنوان مرحله جدیدی از تکنولوژی یاد کرد. بازیکنان دیگر صرفاً تماشاگر اتفاقات و وقایع درون بازی نیستند و خود را در میان ماجرا حس می کنند؛ اما با این وجود هنوز یک جای کار می لنگد.

یکی از مهم ترین بخش هایی که همواره دغدغه ای برای سازندگان وسایل گیمینگ و همینطور سازندگان بازی ها بوده، حس و لمس کردن اجسام و تجهیزات درون دنیای مجازی بوده است. این رویکرد تاکنون با اضافه کردن ویبراتور به کنترلرهای دستی و بعضاً صندلی های متحرک عناوین اتومبیل رانی پاسخ داده شده، اما حالا به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور با مرحله جدیدی از آن روبرو خواهیم شد.

واحد تحقیقات کمپانی مایکروسافت کنترلر مکانیکی و قابل حمل جدیدی را طراحی کرده که مصرف کننده به موجب آن می تواند به وسیله انگشت خود با اشیا و اجسام سه بعدی محیط واقعیت مجازی ارتباط برقرار کرده، آنها را لمس نموده و یا جابجا کند.

Microsoft Research- NormalTouch and TextureTouch - YouTube[(003160)2016-10-18-15-40-08]-w600

نتایج تحقیقات مورد بحث در بیست و نهمین نشست سالیانه نرم افزارها و تکنولوژی های کاربردی منتشر شده و مایکروسافت از طرح اولیه دو کنترلر با نام های Normal Touch و Texture Touch پرده برداری کرده است.

«نرمال تاچ» اشیا و اجسام حاضر در فضای واقعیت مجازی را در زمان بسیار کوتاهی رندر کرده و به کمک پلتفرم فشاری و قابل چرخشی به انگشت انسان منتقل می نماید. «تکستچر تاچ» اما سطوح مختلف را به لطف بهره وری از 16 پین فعال فلزی در قالب ماتریس 4 در 4 رندر می کند.

علاوه بر این در حالی که انگشت کاربر روی پلتفرم های تعبیه شده ی کنترلر قرار داشته باشد، با حرکت دادن دست می توان اجسام سه بعدی متعدد و بزرگتری را لمس کرد.

واحد تحقیقات مایکروسافت معتقد است پیشبرد این پروژه می تواند دقت و جذابیت دنیای واقعیت مجازی را دوچندان کرده و بدون شک آینده ی کنترلرهای گیمینگ را شکل خواهد داد.

ویدیوی جالب آزمایش و قابلیت های این دو کنترلر خاص را در ادامه تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۸ مهر ۱۳۹۵

    سیستم تکسچر تاچ چقدر بزرگ و مفصل و احتمالا سنگین هست ... اما وقتی که بعدا با گذشت تکنولوژی کوچیک بشه به طوری که وزنش رو حس نکنید ؛ اونوقت واقعا میشه حس لامسه رو داشت ... این الان یک نیمچه حس لامسه هم نداره با اون قد و وزنش .. دی:

مطالب پیشنهادی